زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۳۰
» بین الملل » مقام کرد سوریه: توافق با دمشق صرفا نظامی است/ روسیه در شمال کشور منطقه پرواز ممنوع اعمال کرد
تاریخ انتشار : 2019/10/14 - 12:18
 کد خبر: 77859
 156 بازدید

مقام کرد سوریه: توافق با دمشق صرفا نظامی است/ روسیه در شمال کشور منطقه پرواز ممنوع اعمال کرد

یک مقام ارشد کرد سوریه اعلام کرد، یادداشت تفاهم امضا شده بین نیروهای دموکراتیک سوریه و ارتش سوری تنها نظامی است و روسیه در شمال سوریه منطقه پرواز ممنوع را به اجرا گذاشته است.

مقام کرد سوریه: توافق با دمشق صرفا نظامی است/ روسیه در شمال کشور منطقه پرواز ممنوع اعمال کرد

به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز، آلدار خلیل، مسؤول مرکز روابط دیپلماتیک در “جنبش جامعه دموکراتیک” در توییتر نوشت، یادداشت تفاهم امضا شده بین نیروهای کرد و ارتش سوریه گامی پیشگیرانه برای حمایت از مرزهاست و اداره خودمختار از لحاظ انجام وظایف دولت در حفظ امنیت کشور به عنوان یک طرح و ایده هیچ مغایرتی با گام جدید لحاظ شده ندارد.

وی افزود: توافق مربوطه به وضعیت اداره خودمختاری یا وضعیت شهرها و شهرک‌های دیگر نمی‌پردازد فقط مربوط به اداره فوق‌العاده اوضاع برای توقف پیشروی نیروهای ترکیه و تجاوزاتشان به خاک سوریه است.

این مقام کرد ادامه داد: ملت ما در شمال و شرق سوریه در هیچ مرحله‌ای به دنبال جدایی نبوده بلکه برعکس ثابت کردند که هدف آنها وحدت سوریه و جامعه آن است.

بدران جیا کرد، دیگر مسؤول کرد نیز اظهار کرد، توافق نظامی اولیه با دمشق محدود به استقرار نیروهای ارتش سوریه در طول مرزهاست

این مقام ارشد کرد اظهار کرد: توافق با دمشق و مسکو در وهله نخست یک توافق نظامی برای استقرار نیروها در مناطق هم‌مرز با ترکیه است.

به گفته این مسؤول کرد، توافق سیاسی با دولت سوریه در مرحله بعد بررسی خواهد شد.

وی به رویترز گفت، توافق مربوط به ورود نیروهای دولت سوریه به مناطق مرزی از شهرک منبج در حومه شمال شرقی حلب تا شهر المالکیه در شمال شرقی حسکه است.

به گفته این مقام کرد، مقامات کرد بعد از چراغ سبز آمریکا به حمله ترکیه ناگزیر شدند به دنبال راه‌هایی برای حمایت از منطقه باشند.

این مسؤول کرد افزود، روسیه در شمال سوریه منطقه پرواز ممنوع اعمال کرد و از نیمه شب گذشته پرواز هواپیماها در این منطقه متوقف شد.

اداره خودمختاری در شمال و شرق سوریه روز یکشنبه از توافق با دولت سوریه در زمینه ورود ارتش سوری به مناطق کردنشین و استقرار در طول مرزهای سوریه و ترکیه برای ممانعت از حمله ترکیه خبر داد و گفت، این توافق فرصت را برای آزادسازی بقیه خاک سوریه از دست ارتش ترکیه نظیر عفرین و دیگر شهرک‌ها فراهم می‌کند.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : بین الملل , خبر داغ
ارسال دیدگاه