- بازنگری جدید در طرح ترافیک پایتخت و اجرای آن از سال آینده/ میتوان محدودهها را تغییر داد؟
- تولد بیش از ۱۹ هزار چند قلو در کشور طی سال گذشته/ رکورداری اصفهان در چهارقلوزایی
- آمادگی منابع طبیعی برای همکاری با شهرداری تهران به منظور مدیریت سیلاب
- تکلیف پروژه «احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در پایتخت» با تغییر دولت چه میشود؟
- اقدامات و خدمات دولت رئیس جمهور شهید به اطلاع مردم رسانده شود
- تعیین تکلیف ممنوعیت معاملات داراییهای توقیفی بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی
- بانکها یگان حفاظت خود را راهاندازی کنند
- دیدگاه نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم درباره تورم
- یارانه سه دهک اول واریز شد
- نرخ حقوق ورودی گوشیهای مسافری اعلام شد
- واکنش قاضیزاده به اظهارات ابتکار
- پخش مناظرههای انتخاباتی برای ایرانیان مقیم خاج از کشور
- چشم انداز تيره روابط تجاري ايران و روسيه
- مصرف برق را با عضویت در “با انرژی” کاهش دهید و جایزه بگیرید
- پویش تازه در «باانرژی» برای بهینهسازی مصرف برق
» اجتماعی
» کاهش ترافیک تهران پس از حذف طرح زوج و فرد
تاریخ انتشار : 2019/08/17 - 15:47
کاهش ترافیک تهران پس از حذف طرح زوج و فرد
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: مقایسه تغییرات ترافیک شهر تهران در تیر امسال و سال گذشته نشان میدهد که در هر سه محدوده طرح ترافیک، طرح کنترل آلودگی هوا و خارج از این محدودهها، حجم ترافیک کاهشیافته است.
![کاهش ترافیک تهران پس از حذف طرح زوج و فرد](https://tadbiretazenews.ir/wp-content/uploads/1892326-1-600x330.jpg)
معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: شرکت کنترل ترافیک بر اساس دادههای بهدستآمده از نرمافزار مسیریاب نشان که یکی از پراستفادهترین مسیریابهاست و بر روی تلفن همراه سه میلیون کاربر نصبشده است، وضعیت ترافیک طی سال 97 پایتخت را با تیرماه 98 مقایسه کرده و مشخص است که با در نظر گرفتن دو شاخص طول معابر پرترافیک و سرعت متوسط در محدودههای ترافیکی، از میزان حجم انبوه تردد در این مسیرها کاسته شده است.
یافتههای حاصل از این نرمافزار مسیریاب، گزارشهای قبلی برگرفته از دادههای دوربینهای ترافیکی سطح شهر را تایید میکند و نشان میدهد که آغاز طرح کنترل آلودگی هوا بهجای طرح زوج یا فرد، تاثیر مثبتی بر ترافیک تیر ۹۸ داشته است.
در این بررسی، معابری که طول صف ترافیک آنها در سه دهک پرترافیک (سطح سرویس E و F) از کل معابر شهر قرار میگیرد، موردمطالعه و ارزیابی قرارگرفته است.
بنا بر اطلاعات بهدستآمده، در روزهای کاری (شنبه تا چهارشنبه) طول معابر پرترافیک بزرگراهی در محدوده طرح ترافیک و در بازه زمانی6:30 صبح تا 20:30 شب از 5.6 کیلومتر به 3.6 کیلومتر تغییر کرده و به عبارتی حدود 35 درصد کاهش تردد داشته است.
مجموع طول معابر پرترافیک در محدوده کنترل آلودگی هوا(زوج یا فرد سابق) نیز در این بازه زمانی از 25 کیلومتر به 12.3 کیلومتر و به عبارتی حدود 50 درصد کاهش ترافیک سنگین داشته است. این در حالی است که افت ترافیک در بازه زمانی 16 تا 19 نیز بهطور بسیار محسوسی قابلمشاهده است.
نکته حائز اهمیت در این گزارش آن است که طول معابر پرترافیک در ناحیه خارج از محدودههای ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا نیز مورد ارزیابی قرارگرفته که بر اساس این مطالعه و ارزیابی، مجموع طول معابر دارای ترافیک سنگین از 54.2 کیلومتر به 38.1 کیلومتر رسیده که بیانگر این واقعیت است که 30 درصد کاهش طول معابر پرترافیک در خارج از محدودههای ترافیک تحققیافته است.
گزارش موردنظر بر اساس پارامتر سرعت متوسط نیز مورد ارزیابی قرارگرفته است که برابر آن متوسط سرعت معابر در محدودهی طرح ترافیک، از 24.7 کیلومتر به 25.9 کیلومتر بر ساعت افزایشیافته است که به عبارتی 5 درصد افزایش سرعت معابر را شاهد بودهایم، همچنین متوسط سرعت معابر در محدوده کنترل آلودگی هوا از 31.1 به 33.7 کیلومتر بر ساعت رسیده، یعنی بیش از 8 درصد افزایشیافته است.
نکته دیگر در این گزارش که به آن اشارهشده، متوسط سرعت معابر در ناحیه خارج از طرح ترافیک و محدودههای کنترل آلودگی هوا است که از 37.6 به 39 کیلومتر بر ساعت افزایشیافته است.
برچسب ها : آلودگی هوا , ترافیک , زوج و فرد , طرح
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , حمل و نقل , خبر داغ
![](https://tadbiretazenews.ir/dl/بنر.jpg)
آخرین اخبار
ارسال دیدگاه
آخرین خبرمطالب بیشتر