- چشم انداز تيره روابط تجاري ايران و روسيه
- مصرف برق را با عضویت در “با انرژی” کاهش دهید و جایزه بگیرید
- پویش تازه در «باانرژی» برای بهینهسازی مصرف برق
- کاهش محسوس حضور کودکان کار در گذرگاهها
- ۱۰۰ محور اصلی در تهران مخاطب طرح «الگوی خدمت»
- شناسایی و معرفی دلالان قبر به دستگاه قضا/ احداث محل تطهیر ویژه مواقع بحران
- رونمایی از ۱۰۰ اتوبوس جدید در پایتخت/ خطوط اتوبوسرانی جنوب و جنوب شرق نو نوار میشود
- تراموای رایگان در راه تهران/ مسیر اولین تراموا مشخص شد
- پیشبینی صعودی بانک جهانی از رشد اقتصادی ایران
- رشد اقتصادی چین چه میزان است؟
- سایه تورم چین بر بازارهای آسیا
- طلای جهانی به دلار نرسید
- اظهارات اقتصادی ۳ نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دومین روز رقابت
- بیتکوین سقوط کرد
- پاپیزاده: هنوز موضوع تعطیلی «پنجشنبهها» و یا «شنبهها» منتفی نشده است
» اجتماعی
» جزئیات اعمال «معاینه فنی ویژه»
تاریخ انتشار : 2019/02/11 - 14:08
جزئیات اعمال «معاینه فنی ویژه»
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران توضیحاتی درمورد «معاینه فنی ویژه» ارائه کرد.
نواب حسینی منش در مورد “معاینه فنی ویژه” خودروها گفت: در حال حاضر معاینه فنی معمولی و برتر در مراکز معاینه فنی شهر تهران انجام میشود اما چندی پیش معاون حمل و نقل در جلسات متعدد پیشنهاد دادند که معاینه فنی ویژه که مخصوص گروه خودرویی هیبریدی و برقی است در صورت تمایل مالکان برای خودروهای معمولی نیز انجام شود.
وی با بیان اینکه بر این اساس در معاینه فنی ویژه دور موتور خودرو افزایش مییابد، گفت: در معاینه فنی معمولی حدود مجاز در مونوکسید کربن در دور موتور بالا حدود ۰.۷ است و در معاینه فنی برتر حدود مجاز آلایندگی در دور موتور 2500 Rppm باید ۰.۶ باشد، اما در معاینه فنی ویژه که خاص است و خودرو در رده خودروهای هیبریدی قرا ر میگیرد، حدود مجاز آلایندگی مجاز ۰.۳ آلایندگی پیشنهاد شده است.
حسینی منش در پاسخ به این سوال که چند درصد خودروهای پایتخت میتوانند این معاینه فنی را بگذرانند؟ گفت: در معاینه فنی ویژه نیازمند شرایط خاص هستیم. چرا که باید کاتالیست اصطلاحاً زنده باشد؛ یعنی اینکه اگر کاتالیست حتی نیم سوز باشد نمیتواند حدود مجاز را پاس کند و حتماً باید کاتالیست نو باشد و به همین دلیل احتمالاً درصد زیادی از خودروها نمیتوانند معاینه فنی ویژه را پاس کنند، اما از آنجایی که شهرداری تهران در نظر دارد برای معاینه فنی ویژه تخفیفهای خاصی را اعمال کند، افرادی تمایل به معاینه فنی ویژه خواهند داشت، اما این به معنای حذف معاینه فنی معمولی و برتر نیست و مالکان در صورت تمایل میتوانند یکی از این سه روش را استفاده کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان محیط زیست در حال نهایی کردن حدود مجاز است، گفت: سازمان محیط زیست پس از تصمیم گیری حدود مجاز را به شهرداریهای کشور ابلاغ میکند و شهرداریها نیز بنا به شرایط جوی و اقلیمی خود حدود را انتخاب میکنند. مثلاً در تهران معاینه فنی معمولی، برتر و ویژه ایجاد میشود که مالکان در صورت صلاحدید میتوانند برای بهرهمندی از تخفیفات یکی از این سه مدل را انتخاب کنند.
برچسب ها : آلودگی , شهرداری , معاینه فنی
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
آخرین اخبار
ارسال دیدگاه
آخرین خبرمطالب بیشتر