زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۳/۱۲
» خبر داغ » آغاز اجرای طرح مکمل یارى ویتامین D و آهن در مدارس کشور
تاریخ انتشار : 2018/09/23 - 10:24
 کد خبر: 17851
 292 بازدید

آغاز اجرای طرح مکمل یارى ویتامین D و آهن در مدارس کشور

مدیر دفتر تغذیه و بهداشت وزارت بهداشت از آغاز اجرای طرح مکمل یارى ویتامین D و آهن در مدارس کشور خبر داد.

آغاز اجرای طرح مکمل یارى ویتامین D و آهن در مدارس کشور

زهرا عبداللهی مدیر دفتر تغذیه و بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد:‌ امروزه برای پیشگیری از کمبود ویتامین D در بین گروه‌های هدف و به ویژه مادران باردار و دانش آموزان، طرح مکمل یاری از طریق شبکه‌های بهداشتی و درمانی کشور به صورت رایگان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: طرح مکمل یاری برای نوجوانان، جوانان و سالمندان، مادران باردار و کودکان زیر دو سال به صورت رایگان اجرایی می‌شود و به این افراد مکمل ویتامین D داده می‌شود.

غنی سازی شیر و روغن با ویتامین دی
عبداللهی تأکید کرد:‌ خوشبختانه تا به امروز غنی سازی شیر با ویتامین D انجام شده است تا مردم بخشی از ویتامین دی خود را از طریق مصرف شیر غنی شده دریافت کنند.

مدیر دفتر تغذیه و بهداشت وزارت بهداشت اضافه کرد:‌ وزارت بهداشت با انجام طرح غنی سازی روغن به ویتامین D ، سعی کرده است تا کمبود این ویتامین در مردم ایران از بین برود. در واقع این طرح‌ها باعث ارتقای سطح سلامت مردم و پیشگیری از هرگونه کمبودهای احتمالی شده است.

وی اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید برنامه مکمل یاری هفتگی آهن برای کلیه دختران دبیرستانی اجرا می‌شود و همچنین اجرای طرح مکمل ویتامین D به صورت ماهانه ویژه همه دانش آموزان دختر و پسر دبیرستانی در سطح کشور به صورت رایگان اجرایی می‌شود.

سنجش میزان نمک استفاده شده در نانوایی های سراسر کشور
عبداللهی گفت: بازرسان بهداشت وزارت بهداشت به صورت ماهانه و روتین از نانوایی‌های سراسر کشور بازدید به عمل آورده و میزان نمک به کار رفته در نان را کنترل می‌کنند.
مدیر دفتر تغذیه و بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه میزان نمک به کار رفته در نان نباید بیشتر از یک درصد باشد، افزود: بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت با استفاده از دستگاه‌های شوری سنج، میزان نمک و جوهر قند به کار رفته در نان را کنترل می‌کنند.

وی گفت: اگر موارد تخلفی مانند استفاده از جوهر قند در نان تولیدی به وسیله بازرسان بهداشت محیط دیده شود برخوردهای لازم و اقدامات قانونی انجام می‌شود.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : خبر داغ , سلامت
ارسال دیدگاه