زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۲۹
» بین الملل » پلوسی: بایدن آرای الکترال لازم برای پیروزی در انتخابات تاریخی آمریکا را به دست می‌آورد
تاریخ انتشار : 2020/11/05 - 11:07
 کد خبر: 119717
 107 بازدید

پلوسی: بایدن آرای الکترال لازم برای پیروزی در انتخابات تاریخی آمریکا را به دست می‌آورد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به دموکرات‌های مجلس گفت، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سه نوامبر آرای الکترال لازم برای پیروزی در این انتخابات را بدست خواهد آورد.

پلوسی: بایدن آرای الکترال لازم برای پیروزی در انتخابات تاریخی آمریکا را به دست می‌آورد

به نقل از نیوزویک، این اظهارات نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در حالی مطرح شد که آمار نهایی آرا در حال حاضر در دسترس نیست چرا که برخی ایالت‌ها همچنان به شمارش آرای پستی و غائب ادامه می‌دهند.

براساس تازه‌ترین گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در این انتخابات تاکنون ۲۶۴ رای الکترال را به دست آورده در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی جمهوری‌خواه آمریکا ۲۱۴ رای الکترال را از آن خود کرده است. هر یک از نامزدها که بتواند ۲۷۰ رای الکترال را به دست آورد، به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا معرفی خواهد شد. شش ایالت هنوز نتیجه نهایی شمارش آرای خود را اعلام نکرده‌اند. دولت ترامپ متعهد شده تا نتایج انتخابات در برخی ایالت‌ها را از نظر قانونی به چالش بکشد.

پلوسی در این نامه خود نوشت: بایدن و کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها برای پست معاونت ریاست جمهوری آشکارا مشخص کرده‌اند که حزب دموکرات آرای الکترال لازم برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را در اختیار دارد.

وی افزود: انتخاب جو بایدن با رای ۷۰ میلیون آمریکایی تاریخی خواهد بود چرا که این بیشترین رایی است که یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا به دست آورده است. همزمان با ادامه شمارش آرا، ما باید صبور و شکیبا باشیم. ما باید به تضمین اینکه تمامی آرای شمارش می‌شود و هر رای‌دهنده آمریکایی حرفی برای گفتن در این دموکراسی‌ دارد، متعهد بمانیم.

علی‌رغم ادعای ترامپ درخصوص پیروزی در انتخابات و تهدیدهایی که اوایل روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری درباره طرح دعوی و انجام اقدامات قانونی مطرح کرده، برخی جمهوری‌خواهان از آمریکایی‌ها خواسته‌اند تا همزمان با ادامه شمارش آرا، صبور و شکیبا باشند.

مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت فلوریدا در توییتی نوشت: زمان بردن شمارش آرایی که به طور قانونی اخذ شده‌اند، تقلب محسوب نمی‌شود و طرح دعوی و به چالش کشیدن آرا پس از ضرب‌الاجل قانونی زمان رای‌گیری سرکوب محسوب نمی‌شود.

کمپین انتخاباتی ترامپ با طرح شکایتی در دادگاه خواستار متوقف شدن شمارش آرا در ایالت سرنوشت‌ساز میشیگان شد. تیم وی تاکید دارد که دسترسی برای نظارت از زمان آغاز و حین شمارش آرا فراهم نبوده است. تیم انتخاباتی ترامپ همچنین با طرح ادعاهایی همانند شکایت در ایالت میشیگان، در پنسیلوانیا، ویسکانسین و جورجیا طرح دعوی کرده است تا جلوی شمارش آرای انتخابات را بگیرد.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه