- پایان عملیات ایستگاه متروی چهاردانگه در بزرگراه آیت الله سعیدی/ ترافیک به حالت عادی بازمیگردد
- ورود ۵۰۰۰ اتوبوس نو به پایتخت تا سال آینده و کاهش سرفاصله اتوبوسها
- تصویب گزارشهای حسابرسی پیش از تشکیل مجمع سالیانه شرکتهای شهرداری تهران
- راهاندازی ۵۰۰ سامانه ثبت تخلف متوسط سرعت در معابر بزرگراهی تهران تا پایان ۱۴۰۳
- تلاش شوراهای شهر برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری
- علت حادثه بیمارستان قائم در حال بررسی است/معاون وزیر بهداشت عازم رشت شد
- بریکس؛ ستونی ضروری در ثبات جهانی
- پیشبینی رشد صعودی اقتصاد جهان
- طلای جهانی به چراغ سبز رسید
- موج ناامیدی در دومین اقتصاد بزرگ جهان
- عملیاتی شدن “ریال دیجیتال” در کیش تا چند روز دیگر
- فرصت یکساله به سایپا و ایرانخودرو برای اخذ مجوز افزایش سرمایه
- خلاصه اخبار مجلس، ۲۹ خرداد؛ بررسی نحوه اجرای «ساماندهی بازار خودرو»
- بهادری جهرمی: مکلفیم آنچه شهید رئیسی وعده داد را تکمیل کنیم
- واکنش دفتر مقام معظم رهبری به برخی نقل قولهای غیر مستند انتخاباتی
» اجتماعی
» کاهش ترافیک تهران پس از حذف طرح زوج و فرد
تاریخ انتشار : 2019/08/17 - 15:47
کاهش ترافیک تهران پس از حذف طرح زوج و فرد
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: مقایسه تغییرات ترافیک شهر تهران در تیر امسال و سال گذشته نشان میدهد که در هر سه محدوده طرح ترافیک، طرح کنترل آلودگی هوا و خارج از این محدودهها، حجم ترافیک کاهشیافته است.
معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: شرکت کنترل ترافیک بر اساس دادههای بهدستآمده از نرمافزار مسیریاب نشان که یکی از پراستفادهترین مسیریابهاست و بر روی تلفن همراه سه میلیون کاربر نصبشده است، وضعیت ترافیک طی سال 97 پایتخت را با تیرماه 98 مقایسه کرده و مشخص است که با در نظر گرفتن دو شاخص طول معابر پرترافیک و سرعت متوسط در محدودههای ترافیکی، از میزان حجم انبوه تردد در این مسیرها کاسته شده است.
یافتههای حاصل از این نرمافزار مسیریاب، گزارشهای قبلی برگرفته از دادههای دوربینهای ترافیکی سطح شهر را تایید میکند و نشان میدهد که آغاز طرح کنترل آلودگی هوا بهجای طرح زوج یا فرد، تاثیر مثبتی بر ترافیک تیر ۹۸ داشته است.
در این بررسی، معابری که طول صف ترافیک آنها در سه دهک پرترافیک (سطح سرویس E و F) از کل معابر شهر قرار میگیرد، موردمطالعه و ارزیابی قرارگرفته است.
بنا بر اطلاعات بهدستآمده، در روزهای کاری (شنبه تا چهارشنبه) طول معابر پرترافیک بزرگراهی در محدوده طرح ترافیک و در بازه زمانی6:30 صبح تا 20:30 شب از 5.6 کیلومتر به 3.6 کیلومتر تغییر کرده و به عبارتی حدود 35 درصد کاهش تردد داشته است.
مجموع طول معابر پرترافیک در محدوده کنترل آلودگی هوا(زوج یا فرد سابق) نیز در این بازه زمانی از 25 کیلومتر به 12.3 کیلومتر و به عبارتی حدود 50 درصد کاهش ترافیک سنگین داشته است. این در حالی است که افت ترافیک در بازه زمانی 16 تا 19 نیز بهطور بسیار محسوسی قابلمشاهده است.
نکته حائز اهمیت در این گزارش آن است که طول معابر پرترافیک در ناحیه خارج از محدودههای ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا نیز مورد ارزیابی قرارگرفته که بر اساس این مطالعه و ارزیابی، مجموع طول معابر دارای ترافیک سنگین از 54.2 کیلومتر به 38.1 کیلومتر رسیده که بیانگر این واقعیت است که 30 درصد کاهش طول معابر پرترافیک در خارج از محدودههای ترافیک تحققیافته است.
گزارش موردنظر بر اساس پارامتر سرعت متوسط نیز مورد ارزیابی قرارگرفته است که برابر آن متوسط سرعت معابر در محدودهی طرح ترافیک، از 24.7 کیلومتر به 25.9 کیلومتر بر ساعت افزایشیافته است که به عبارتی 5 درصد افزایش سرعت معابر را شاهد بودهایم، همچنین متوسط سرعت معابر در محدوده کنترل آلودگی هوا از 31.1 به 33.7 کیلومتر بر ساعت رسیده، یعنی بیش از 8 درصد افزایشیافته است.
نکته دیگر در این گزارش که به آن اشارهشده، متوسط سرعت معابر در ناحیه خارج از طرح ترافیک و محدودههای کنترل آلودگی هوا است که از 37.6 به 39 کیلومتر بر ساعت افزایشیافته است.
برچسب ها : آلودگی هوا , ترافیک , زوج و فرد , طرح
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , حمل و نقل , خبر داغ
آخرین اخبار
ارسال دیدگاه
آخرین خبرمطالب بیشتر