زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱۳
» بین الملل » سومین روز متوالی بدون کرونا در چین
تاریخ انتشار : 2020/03/21 - 19:16
 کد خبر: 96958
 179 بازدید

سومین روز متوالی بدون کرونا در چین

بنابر اعلام مقامات چین، امروز (شنبه) برای سومین روز متوالی هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور مشاهده نشده است.

سومین روز متوالی بدون کرونا در چین

به گزارش جروزالم پست، روز شنبه برای سومین روز متوالی هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در میان مردم چین گزارش نشد. هر چند شمار موارد ابتلا که از کشورهای دیگر وارد چین شده اند به بالاترین سطح رسیده است.

مقامات چین اعلام کردند با بازگشت اتباع دیگر کشور‌ها از آمریکا و اروپا به این کشور، شمار موارد ابتلا به کرونا در میان افراد وارد شده به این کشور رو به افزایش است. کمیسیون سلامت ملی چین روز شنبه اعلام کرد ۴۱ مورد جدید ابتلا در میان افراد وارد شده به این کشور مشاهده شده و به این ترتیب کل مبتلایان غیرچینی به ۲۶۹ نفر رسیده است. با این حال برای سومین روز متوالی هیچ مورد ابتلای محلی به بیماری کرونا گزارش نشده است.

طی چند هفته گذشته موارد جدید مرگ ناشی از ابتلا به این ویروس در چین به طور قابل توجهی کاهش یافته است. وزارت بهداشت چین روز جمعه تنها سه مورد مرگ را اعلام کرد که پایین‌ترین میزان از هنگام اعلام آمار از ماه ژانویه محسوب می‌شود.

در حال حاضر کانون بحران کرونا از آسیا به اروپا انتقال یافته است. روز پنجشنبه مجموع موارد مرگ ناشی از کرونا در ایتالیا (سه هزار و ۴۰۵ مورد) از موارد مرگ ثبت شده در چین (سه هزار و ۲۴۸ مورد) فراتر رفت. از آغاز شیوع ویروس کرونا، حدود ۸۱ هزار نفر در این کشور آسیایی به این ویروس مبتلا شده اند، اما در حال حاضر تنها هفت هزار نفر بیمارند.

ویروس «کووید-۱۹» برای نخستین بار اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان در مرکز چین شناسایی شد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه