زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۵/۲
» اجتماعی » محیط زیست: مردم لاشه پرنده‌های مهاجر را مصرف نکنند
تاریخ انتشار : 2020/02/08 - 20:06
 کد خبر: 92391
 140 بازدید

محیط زیست: مردم لاشه پرنده‌های مهاجر را مصرف نکنند

استان مازندران از ۲ هفته پیش به دلیل مرگ مشکوک پرندگان مهاجر و زمستان گذر در تالاب میانکاله وارد بحران جدیدی شد که پس از آن اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران دستور داد بازار پرندگان فریدونکنار به عنوان تنها بازار رسمی در نوع خود تا اطلاع بعدی تعطیل شود.

محیط زیست: مردم لاشه پرنده‌های مهاجر را مصرف نکنند

 

اما گزارش های خبرنگار ایرنا نشان داد که این بازاربرغم تاکید مدیریت کلان استان هنوز باز و به فعالیت خود ادامه می دهد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل محیط زیست مازندران روز شنبه در واکنش به این مسئله به خبرنگار ایرنا گفت: دلیل عدم جلوگیری از بازار پرندگان را نمیدانم و باید این مسئله از مدیریت بحران پرسیده شود.

وی با بیان اینکه مدیریت بازار پرندگان در دست ما نیست، افزود: اما از مردم می خواهیم برای سلامتی خود که شده از خرید پرندگان مهاجر خودداری کنند.

مدیرکل محیط زیست مازندران تاکید کرد: پرنده کشی و شکار پرندگان دیگر از کار دستوری و فرهنگی خارج شده و باید خود مردم به این آگاهی برسند که مصرف این حیوانات نه تنها می تواند برای مصرف کننده خطراتی داشته باشد ، بلکه خلاف اخلاق دوستدار طبیعت است.

ابراهیمی همچنین گفت: با وجود اینکه هنوز مشخص نیست که علت مرگ پرندگان مهاجر چه بوده است ، لازم است همه مردم نسبت به این مسئله هوشیار باشند.

به گفته او هنوز مرگ پرندگان در میانکاله ادامه دارد اما تعداد انها نسبت به روزهای اولیه بسیار کاهش یافته است و به تعداد انگشت شمار رسیده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه هنوز مورد انسانی برای بیماری پرندگان مهاجر تالاب میانکاله مشاهده و یا گزارش نشده است ، تاکید کرد: باید جوانب احتیاط را رعایت کرد.

مدیرکل محیط زیست مازندران اعلام کرد: ناشناخته بودن بیماری مذکور باعث شد تا طبیعتا درمانی نیز برای آن وجود نداشته باشد ، پس مردم بهتر است از خوردن و مصرف گوشت پرندگان مهاجر شکار شده خودداری کنند.

بازار پرندگان فریدونکنار تنها بازار رسمی فروش لاشه پرندگان شکار شده مهاجر است. این بازار فصلی بوده و فقط در فصل سرما و با ورود مهمانان زمستان گذر وارد به مازندران آغاز به فعالیت می کند.

بارها سعی شد که فعالیت این بازار متوقف شود زیرا حتی طبق ماده ۲۵ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، شکار هر گونه پرنده مهاجر یا بومی و خرید و فروش زنده یا کشته آن ممنوع است.

اما هنوز هیچ دستگاهی موفق به جلوگیری از فعالیت این بازار نشده است و هیچکس نیز علت آن را نمی داند.


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه