زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱۶
» بانک و بیمه » تاکید وزیر اقتصاد بر اجرای حاکمیت شرکتي در بانک هاي كشور
تاریخ انتشار : 2019/06/03 - 15:17
 کد خبر: 56328
 163 بازدید

تاکید وزیر اقتصاد بر اجرای حاکمیت شرکتي در بانک هاي كشور

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع مديران عامل بانک هاي دولتي بر لزوم اجراي حاکميت شرکتي در بانک ها و تفكيك مسئوليت رياست هيأت مديره از مديريت عامل بانك، تاكيد كرد.

تاکید وزیر اقتصاد بر اجرای حاکمیت شرکتي در بانک هاي كشور

به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، دکتر فرهاد دژپسند با بيان اين مطلب، خواستار تشکيل كميته هاي سه گانه مديريت ريسك، حسابرسي، جبران خدمات و انتصابات و ايجاد هيات عامل و اصلاح نظام تصميم گيري در بانك هاي دولتي شد.
وی یادآور شد: من به خوبی واقفم که ممکن است برخی مديران، اجراي حاکميت شرکتي در بانك ها را مترادف با سلب اختيارات و تضعيف جايگاه مديرعامل قلمداد كنند اما بايد پذيرفت، اين امر موجب افزايش بهره وري، اصلاح ساختارهاي نادرست و از همه مهم تر، مصونيت مديران عامل از برخي فشارها و توقعات ناصحيح خواهد شد.
وزیر اقتصاد در ادامه، از مدیران بانک ها خواستار پیگیري استقرار بانکداري ديجيتال در راستاي اقتصاد هوشمند شد و تاکيد کرد، ارائه خدمات سريع، متنوع، ارزان و با كيفيت بالا به مردم و همچنين كاهش هزينه ها حاصل استقرار بانكداري ديجيتال است.
دژپسند توسعه بانکداری الکترونیکی و دیجيتال را، يکي از راهكارهاي بهينه سازي تعداد شعب بانك ها و به ويژه حذف شعبات زيانده خواند و افزود: البته در حذف شعبات غير لازم يا زيانده، بايد ملاحظات و تبعات اجتماعي و منطقه اي را نيز مد نظر قرار داد.
وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایت متفاوت دولت و بانک ها از مطالبات معوق بانکي، ضمن تاکيد بر عزم دولت براي بازپرداخت مطالبات بانک ها، خواستار تدوين فرمولي مورد قبول طرفين براي محاسبه رقم نهايي شد و گفت: اگر در آينده نزديك بتوانيم به چنين فرمولي دست پيدا كنيم، مي توانيم از اعتبارات بودجه سال ۱۳۹۸ كشور براي پرداخت آن بهره بگيريم.
دژپسند در خاتمه بر تلاش بانک ها برای وصول مطالبات غیر جاری خود به منظور تجهیز منابع و تامين مالي فعاليت‌هاي اقتصادي و توليدي تاکيد کرد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : بانک و بیمه
ارسال دیدگاه