زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱۳
» اجتماعی » طغیان رودها و رانش زمین در مازندران
تاریخ انتشار : 2019/03/31 - 17:35
 کد خبر: 46004
 207 بازدید

طغیان رودها و رانش زمین در مازندران

اداره کل هواشناسی مازندران روز یکشنبه با انتشار اخطاریه ای نسبت به احتمال بالا آمدن دوباره آب رودخانه ها ، سیلابی شدن مسیل ها ، رانش زمین و ریزش سنگ در جاده ها از امشب همزمان با آغاز موج جدید بارندگی هشدار داد.

طغیان رودها و رانش زمین در مازندران

در این اخطاریه تاکید شده است که از امشب با شمالی شدن جریانات سطح زمین ، بارش های پراکنده باران و برف در مازندران بویژه ارتفاعات نیمه غربی استان رخ می دهد .

بر اساس اخطاریه ای هواشناسی مازندران با ورود این سامانه علاوه بر کاهش دما ، وزش باد نسبتا شدید در ارتفاعات و محورهای کوهستانی استان رخ می دهد که این وضعیت باعث بروز پیامدهایی نظیر کاهش دید ، اختلال تردد در محورهای کوهستانی ، رانش زمین ، ریزش سنگ ، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها می شود .

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : از امشب با ورود این جریان شمالی ، شرایط جوی خاص این سامانه در مازندران مستقر می شود که بیشترین شدت آن مناطق نیمه غربی بویژه ارتفاعات این مناطق است .

سعید غلامپور افزود : این سامانه شمالی باعث بارش باران پراکنده و در ارتفاعات بارش برف به همراه مه گرفتگی می شود .

وی ادامه داد : علاوه بر این وزش باد نسبتا شدید در ارتفاعات و کاهش دما هم همراه با این سامانه مازندران را فرا می گیرد.

این کارشناس هواشناسی با اعلام این که سامانه بارشی و سرد جدید تا روز دوشنبه در مازندران ماندگار است ، میزان کاهش دما در این مدت را پنج تا 10 درجه سانتی گراد اعلام کرد و افزود : بیشترین کاهش دما در همان ارتفاعات نیمه غربی استان خواهد بود .

غلامپور پیش بینی کرد که هوای مازندران در روز سه شنبه همزمان با سیزده به در نیمه ابری و در ارتفاعات با بارش پراکنده همراه خواهد بود.

هم اکنون هوای ساری ، مرکز مازندران ابری گاهی با بارش باران همراه است و کمینه و بیشینه دمای امروز این شهر 9 و 14 درجه سانتی گراد پیش بینی شد .


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , حوادث , خبر داغ
ارسال دیدگاه