زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱۳
» اجتماعی » خط متروي تهران-پرند جان دوباره مي گيرد
تاریخ انتشار : 2019/03/03 - 17:53
 کد خبر: 43244
 348 بازدید

خط متروي تهران-پرند جان دوباره مي گيرد

متروي تهران- پرند حدفاصل فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) تا شهر پرند به طول 19 كيلومتر به عنوان فاز سوم اين پروژه جان تازه مي گيرد.

خط متروي تهران-پرند جان دوباره مي گيرد

به گزارش تدبیر تازه نیوز و به نقل از روابط عمومي و بين الملل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو)، علي امام با اشاره به تلاش هاي شركت متروي تهران براي اتمام اين فاز با تامين اعتبارات مالي از سوي دولت و شركت عمران شهرهاي جديد، بيان داشت: طي روزهاي آتي دوباره تجهيز ايستگاه متروي پرند آغاز خواهد شد.
وي با تاكيد بر اينكه اين خط 57 درصد در بخش ساختماني (ايستگاه پرند و مسير مترو) پيشرفت داشته است،گفت: بخشي از عمليات اجرايي اين خط در گذشته انجام شده است اما در بخش تامين و نصب تجهيزات به دليل مشكلات مالي پيشرفت خاصي صورت نگرفته است.
امام ادامه داد: در حال حاضر با مساعدت و حمايت سازمان برنامه و بودجه (گروه راه و ترابري)، شركت عمران شهرهاي جديد، استانداري تهران، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، امام جمعه پرند و ساير نهادهاي مسئول و همچنين پيگيري شهرداري تهران و شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) گام جديدي در تكميل و
بهره برداري اين خط برداشته مي شود به طوري كه به موازات تخصيص بودجه دولتي به صورت نقد، اسناد و اوراق، شركت عمران پرند متعهد شده كه 176 ميليارد تومان از محل درآمدهاي داخلي و تهاتر زمين را در اختيار اين پروژه قرار دهد.
به گفته مدير عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو)، گام هاي اوليه براي تحقق اين موضوع برداشته شده و طي روزهاي آتي عمليات اجرايي در اين خط سرعت خواهد گرفت.
وي با اشاره به اينكه بودجه لازم براي تكميل عمليات ساختماني ايستگاه ، مسير و ابنيه 92 ميليارد تومان و براي تامين و نصب تجهيزات ويژه 472 ميليارد تومان است، گفت: با توجه به آنكه پايانه و پاركينگ قطارها نيز در مجاورت ايستگاه پرند جانمايي شده، لازم است در كنار ناوگان اختصاصي خط، تامين بودجه مربوط نيز مدنظر قرار گيرد.
امام با اشاره به اينكه بايد تامين بودجه ناوگان اختصاصي اين خط نيز در اولويت باشد، افزود: در صورت تامين اعتبار و استمرار حمايت ها؛ اين خط در كمتر از يكسال تكميل مي شود و مردم پرند و شهرهاي اطراف با وسيله اي سريع و ارزان، امكان دسترسي به نقاط مختلف تهران را از طريق مترو خواهند داشت.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , حمل و نقل , خبر داغ
ارسال دیدگاه