- 6 نکته درباره آخرین مناظره : از 60 درصد قلابی جلیلی تا 60 درصد واقعی پزشکیان
- بحران آب شدت گرفت ؛ تبخیر آب در ایران سهبرابر میانگین جهانی
- پزشکیان: عهد همه ما؛ خلق فرصتی دیگر برای ایران است
- ایران ۱۱ مقام آمریکایی را تحریم کرد/ بیانیه وزارت خارجه
- با این ۱۰ راهکار هوش هیجانی تان را بالا ببرید
- جلیلی: انتخاب با مردم است؛ بازگشت به ۸ سال تعطیلی کشور یا امتداد شهید رئیسی
- برگزاری آیین امضای تفاهمنامه همکاری چند جانبه در حوزه ماشینها و صنایع تبدیلی غذایی کشاورزی در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
- توئیت جدید مصطفی پورمحمدی درباره انتخابات ریاست جمهوری
- آمار عجیب مزاحمت تلفنی برای اورژانس!
- به این افراد هرگز نباید فرصت دوباره بدهید
- بهترین شغلهای ۱۰ سال آینده ایران
- رأی پزشکیان و جلیلی چند درصد واجدان شرایط است؟
- هشدار سازمان ثبت احوال درباره مدارک هویتی
- دریافت پول برای ثبت نام در مدارس دولتی؛ ممنوعیتی که روال است
- رمزارز دیجیتالی که ۸۰۰ درصد رشد ثبت کرد
» بانک و بیمه
» پیشنهاد اجرایی برای اتحاد استراتژیک بانک ها
تاریخ انتشار : 2019/02/12 - 15:02
پیشنهاد اجرایی برای اتحاد استراتژیک بانک ها
انگیزه بانک ها برای ورود به اتحاد استراتژیک و پیشنهادات اجرایی در این خصوص در مقاله ای از سوی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک مسکن مورد بررسی قرار گرفت.
![پیشنهاد اجرایی برای اتحاد استراتژیک بانک ها](https://tadbiretazenews.ir/wp-content/uploads/article-1-5-650x330.jpg)
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، اتحاد استراتژیک بانک ها به عنوان یکی از ابزارهای ایجاد هم افزایی بین شبکه بانکی در بین مدیران ارشد بانک ها یک الزام محسوب می شود. هر چند دیدگاه ها و نحوه این اتحاد می تواند متفاوت باشد اما در کلیت مشارکت و اتحاد بین مدیران ارشد نظام بانکی اتفاق نظر وجود دارد.
نظر به اهمیت این بحث، در همایش بین المللی بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت که نهم و دهم بهمن ماه در برج میلاد تهران برگزار شد، میزگردی تحت عنوان «اتحاد استراتژیک در بانک ها» با حضور مدیران سه بانک کشور از جمله رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک مسکن برگزار شد که هر یک به طرح دیدگاه های خود و الزامات ورود به این نوع از همکاری پرداختند.
در همین زمینه ابوالقاسم رحیمی انارکی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک مسکن با گردآوری مقاله ای به انگیزه بانک ها برای ورود به اتحاد استراتژیک پرداخت.
در این مقاله، انگیزه بانک ها برای ورود به یک اتحاد هدفدار در چهار «نوع» دسته بندی شده که شامل «انگیزه های مرتبط با بازار»، «انگیزه های مرتبط با محصول»، «انگیزه های مرتبط با منابع و زمان بندی» و «انگیزه های مرتبط با دانش» می شود.
در بخش انگیزههای مرتبط با بازار به کاهش تهدیدهای بالقوه رقابتی و تبدیل آن به یک فرصت، دفاع و ارتقاء موقعیت خود در بازار فعلی، دسترسی به بازارهای محلی و بین المللی جدید و تغییر احتمالی اساس رقابت و فناوری های مرتبط اشاره شده است.
در انگیزه های مرتبط با محصول، پرکردن خلاءهای موجود در محصول فعلی، متنوع سازی و افزایش ویژگی های ارزشمند محصول فعلی و مکمل سازی محصول فعلی با سایر محصولات مورد توجه قرار گرفته است.
همچنین در بخش انگیزه های مرتبط با منابع و زمان بندی، تسریع ورود به یک بازار، کاهش هزینه های تولید و بازاریابی و چابک سازی عرضه محصول جدید مورد اشاره است.
آموختن و ارتقاء مهارت های جدید به دیگر شرکا نیز انگیزه مرتبط با دانش است.
در بخش پایانی این مقاله پیشنهاداتی برای اتحاد استراتژیک بانک ها ارایه شده است:
1- ایجاد مقررات موضوعه با رویکرد تبیین زمینه ها، چارچوب راهبری و ضوابط کنترلی با محوریت ایجاد مشوق،جلوگیری از بروز دعاوی شراکت، راه حلی برای تقویت برخی بانک ها قبل از ادغام یا تملیک آنها
2- تعریف کلان پروژه های حوزه فناوری اطلاعات در شبکه بانکی با هدف ایجاد هم افزایی در زیرساختها و محصولات با هزینه بالا
3- ایجاد بانک های اطلاعاتی مشترک و پایبندی به اتحاد استراتژیک در سیاست های پولی- اعتباری و مشتریان کلان
4- مشارکت بانک های غیرتحریمی در اجرای درخواست های مشتریان در بانک های تحریمی و ایجاد یک برنامه مشخص برای راهبری عملیات ارزی
5- بهره گیری از امکانات مشترک نظیر پول رسانی، آموزش، مذاکره با سرمایه گذاران خارجی و نیز در حال حاضر سپرده گذاری به منظور رعایت الزامات ناظر بازار سرمایه و پولی
6- ایجاد اتحاد استراتژیک با هدف سرمایه گذاری مشترک در حوزه فناوری های مالی و سرمایه گذاری در ابزارهای پرداخت و نرم افزارهای پرهزینه بانکی
برچسب ها : استراتژیک , بانک مسکن , پیشنهادات اجرایی
دسته بندی : بانک و بیمه
![](https://tadbiretazenews.ir/dl/بنر.jpg)
آخرین اخبار
ارسال دیدگاه
آخرین خبرمطالب بیشتر