- عضو هیات رییسه اتاق ایران مطرح کرد دو پیش شرط مهم برای رونق اقتصادی در ۱۴۰۲
- چرا طالبان به دختران اجازه آموزش نمی دهد؟
- زیدان در انتظار دو پیشنهاد وسوسهبرانگیز
- رئیسجمهور: کسانی که میخواهند با ایران کار کنند زمینه آن کاملا فراهم است
- کارشناسان: در ۵ تا ۱۰ سال آینده جمعیت سالمند کشور افزایش مییابد؛ زنگ خطر برای ایران زده شده
- ثبتنام جاماندگان طرح فروش یکپارچه خودروهای داخلی آغاز شد
- ایران قهرمان فوتبال ساحلی آسیا شد
- ادعاى انگليس: ایران عرضه پهپاد به روسیه را از سر گرفت
- وام ازدواج ۱۸۰ میلیون تومانی ابلاغ شد
- کره شمالی ۲ موشک بالستیک به دریای شرقی شلیک کرد
- از تردد غیرضروری در جاده چالوس خودداری کنید
- ۷ عادت غلط که سبب پیری زودرس پوست میشود
- بهادری: اجرای قراردادهای ایران با چین آغاز شده است
- ورود سرمایهگذاران چینی به بندر عباس/ فعلا تجارت ایران و عربستان با شناورهای کوچک برقرار میشود
- قیمت دلار از عهد قاجار تا سلسله پهلوی
» اقتصاد کلان
» یار جدید فرودگاه های تهران از غرب می آید
تاریخ انتشار : 2018/09/19 - 23:42
کرج میزبان پروازهای کوتاه
یار جدید فرودگاه های تهران از غرب می آید
فرودگاه پیام کرج که از سال ها پیش به عنوان یکی از فرودگاه های غیر مسافری ایران فعالیت می کرد، سرانجام پس از دوران طولانی گمانهزنی به صف فرودگاه هایی پیوست که میتوانند مسافران هوایی را نیز جابجا کنند.

فرودگاه پیام کرج از چند سال پیش به عنوان گزینهای برای کاهش فشار ترافیکی موجود بر فرودگاههای تهران مطرح شده بود و در طول این مدت همواره مسائل حاشیه ای امکان اجرایی شدن طرح ورود پروازهای مسافری به این فرودگاه را متوقف می کردند.
نبود ناوگان کوچک موردنیاز برای فعالیت در این فرودگاه اصلی ترین عاملی بود که طرح مسافری شدن پیام را همواره به تاخیر می انداخت، موضوعی که با ورود ۱۳ فروند هواپیمای ای تی آر در طول دو سال گذشته به ناوگان کشور برخی از دغدغه های مربوط به آن حل شده است.
هرچند ایران ایر به دلیل بازگشت تحریم های آمریکا نتوانست تمامی هواپیماهای خریداری شده خود در چارچوب این قرارداد را وارد کشور کند اما همین هواپیماهای معدود وارد شده نیز توانسته اند در طول ماه های گذشته بسیاری از فرودگاه های کوچک کشور را فعال کنند و با اجرایی شدن این طرح ها حالا نوبت به آن رسیده که فرودگاه پیام نیز سهم خود را در جابجایی مسافران ادا کند.
بر اساس اطلاعاتی که مدیرکل عملیات فرودگاهی استان البرز ارائه کرده، فرودگاه پیام در گام نخست قصد دارد به عدد ۵۰۰ هزار مسافر در سال برسد و پس از آن در گام بعدی یک میلیون مسافر سالانه هدف گذاری شده است.
در صورتی که فرودگاه پیام بتواند در گام نخست به این عدد برسد قطعا اولین فرودگاهی که از این اتفاق سود خواهد برد فرودگاه مهرآباد تهران است. این فرودگاه قدیمی پایتخت در طول سال های گذشته سالانه به حدود ۲۰ میلیون مسافر خدمت رسانی کرده و اگر فرودگاه کرج بتواند حتی بخشی از این بار را کاهش دهد قطعا شرایط برای مهرآباد بهبود خواهد یافت. از سوی دیگر در صورتی که این فرودگاه توان انجام پروازهای بین المللی را نیز پیدا کند بخشی از فشار فرودگاه امام نیز کم خواهد شد و در کوتاه مدت هر دو فرودگاه تهران نفسی به راحتی خواهند کشید.
هرچند افزایش قیمت ارز و به دنبال آن جهش قیمت بلیت هواپیما باعث شده فرودگاه های تهران در هفته های گذشته روزهای نسبتا آرامی را پشت سر بگذارند و با وجود قرار داشتن در یکی از پر مسافرت ترین ماه های سال بسیاری از پروازها با ظرفیت کامل خود انجام نشدند اما به نظر می رسد بهبود شرایط زیرساختی برای خدمات رسانی به مسافران طرحی بلندمدت است و از این رو ورود رسمی پیام به باشگاه فرودگاه های مسافربری می تواند تنوع گزینه مسافران را بالا برده و ظرفیت جابجایی مسافران را به عنوان عاملی مهم در شاخصه های توسعه هوایی بالا خواهد برد.
برچسب ها : تهران , فرودگاه , کرج
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , خبر داغ

آخرین اخبار
ارسال دیدگاه
آخرین خبرمطالب بیشتر