- عادل فردوسی پور : از من شکایت شده است
- پزشکیان : درایت رهبری بود که اجازه ندادند عدهای همچنان مداخله کنند
- گرمای بیسابقه در ایران / شنبه و یکشنبه آتشین در راه
- ترامپ: اگر ترور شوم، ایران باید از صفحه روزگار محو شود
- چین حامل پیام برای پزشکیان در مراسم تحلیف
- خطر قطع برق بیخ گوش ایرانیان/ آخرین وضعیت مصرف برق را ببینید
- ظریف : مراحل پایانی معرفی کاندیداهای وزارت به پزشکیان / جزئیات معرفی گزینه ها
- ارمنستان : تکذیب خرید 500 میلیون دلاری سلاح از ایران
- تعطیل و تغییر ساعت کاری ادارات برخی استان ها ؛ شنبه ۶ مرداد
- پرندگانی که اعصاب ندارند(عکس)
- فرونشست زمین در ونک؛ یک نفر مصدوم شد/ عکس
- جزییات تسهیلات سربازی برای مشمولان ورزشکار
- مغز ما زمان را بیشتر شبیه شمارنده میبیند تا ساعت
- خوردن تُن ماهی در این شرایط خطرناک است / ماهی های تنبل تُن میشوند؟
- ۱۰ خاصیت شگفت انگیز ساقه گیلاس / نکاتی که باید در مصرف ساقه این میوه بدانید
» اقتصاد کلان
» یار جدید فرودگاه های تهران از غرب می آید
تاریخ انتشار : 2018/09/19 - 23:42
کرج میزبان پروازهای کوتاه
یار جدید فرودگاه های تهران از غرب می آید
فرودگاه پیام کرج که از سال ها پیش به عنوان یکی از فرودگاه های غیر مسافری ایران فعالیت می کرد، سرانجام پس از دوران طولانی گمانهزنی به صف فرودگاه هایی پیوست که میتوانند مسافران هوایی را نیز جابجا کنند.
![یار جدید فرودگاه های تهران از غرب می آید](https://tadbiretazenews.ir/wp-content/uploads/هواپیما-5-650x330.jpg)
فرودگاه پیام کرج از چند سال پیش به عنوان گزینهای برای کاهش فشار ترافیکی موجود بر فرودگاههای تهران مطرح شده بود و در طول این مدت همواره مسائل حاشیه ای امکان اجرایی شدن طرح ورود پروازهای مسافری به این فرودگاه را متوقف می کردند.
نبود ناوگان کوچک موردنیاز برای فعالیت در این فرودگاه اصلی ترین عاملی بود که طرح مسافری شدن پیام را همواره به تاخیر می انداخت، موضوعی که با ورود ۱۳ فروند هواپیمای ای تی آر در طول دو سال گذشته به ناوگان کشور برخی از دغدغه های مربوط به آن حل شده است.
هرچند ایران ایر به دلیل بازگشت تحریم های آمریکا نتوانست تمامی هواپیماهای خریداری شده خود در چارچوب این قرارداد را وارد کشور کند اما همین هواپیماهای معدود وارد شده نیز توانسته اند در طول ماه های گذشته بسیاری از فرودگاه های کوچک کشور را فعال کنند و با اجرایی شدن این طرح ها حالا نوبت به آن رسیده که فرودگاه پیام نیز سهم خود را در جابجایی مسافران ادا کند.
بر اساس اطلاعاتی که مدیرکل عملیات فرودگاهی استان البرز ارائه کرده، فرودگاه پیام در گام نخست قصد دارد به عدد ۵۰۰ هزار مسافر در سال برسد و پس از آن در گام بعدی یک میلیون مسافر سالانه هدف گذاری شده است.
در صورتی که فرودگاه پیام بتواند در گام نخست به این عدد برسد قطعا اولین فرودگاهی که از این اتفاق سود خواهد برد فرودگاه مهرآباد تهران است. این فرودگاه قدیمی پایتخت در طول سال های گذشته سالانه به حدود ۲۰ میلیون مسافر خدمت رسانی کرده و اگر فرودگاه کرج بتواند حتی بخشی از این بار را کاهش دهد قطعا شرایط برای مهرآباد بهبود خواهد یافت. از سوی دیگر در صورتی که این فرودگاه توان انجام پروازهای بین المللی را نیز پیدا کند بخشی از فشار فرودگاه امام نیز کم خواهد شد و در کوتاه مدت هر دو فرودگاه تهران نفسی به راحتی خواهند کشید.
هرچند افزایش قیمت ارز و به دنبال آن جهش قیمت بلیت هواپیما باعث شده فرودگاه های تهران در هفته های گذشته روزهای نسبتا آرامی را پشت سر بگذارند و با وجود قرار داشتن در یکی از پر مسافرت ترین ماه های سال بسیاری از پروازها با ظرفیت کامل خود انجام نشدند اما به نظر می رسد بهبود شرایط زیرساختی برای خدمات رسانی به مسافران طرحی بلندمدت است و از این رو ورود رسمی پیام به باشگاه فرودگاه های مسافربری می تواند تنوع گزینه مسافران را بالا برده و ظرفیت جابجایی مسافران را به عنوان عاملی مهم در شاخصه های توسعه هوایی بالا خواهد برد.
برچسب ها : تهران , فرودگاه , کرج
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , خبر داغ
![](https://tadbiretazenews.ir/dl/بنر.jpg)
آخرین اخبار
ارسال دیدگاه
آخرین خبرمطالب بیشتر