زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۳۰
» بین الملل » ترامپ: قبل از اینکه پایم به کاخ سفید برسد گروگان هایمان را آزاد کنید
تاریخ انتشار : 2024/07/20 - 18:54
 کد خبر: 171108
 5 بازدید

ترامپ: قبل از اینکه پایم به کاخ سفید برسد گروگان هایمان را آزاد کنید

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا، هشدار داد که کشورهایی که گروگان‌های آمریکایی را در دست دارند، در صورت آزاد نشدن آنها "بهای بسیار زیادی" خواهند پرداخت.

ترامپ: قبل از اینکه پایم به کاخ سفید برسد گروگان هایمان را آزاد کنید

به گزارش عصرایران به نقل از “تایمز اسرائیل” ترامپ در سخنرانی 93 دقیقه ای خود ( که طولانی ترین سخنرانی مشابه در کنوانسیون از سوی نامزدهای ریاست جمهوری در تاریخ آمریکاست) در واپسین روز برگزاری کنوانسیون ملی جمهوریخواهان آمریکا در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین، هشدار داد: “به تمام دنیا این را به شما می‌گویم: ما می‌خواهیم گروگان‌هایمان را بازگردانیم و بهتر است قبل از شروع به کار من برگردند وگرنه هزینه بسیار زیادی را پرداخت خواهید کرد.”

ترامپ مشخص نکرد که منظورش چه نوع گروگان هایی است؛ اما گمان می رود اشاره اصلی او به چند گروگان آمریکایی- اسرائیلی است که از زمان عملیات طوفان الاقصی از سوی گروه های مقاومت فلسطینی به ویژه حماس ربوده شده و برای مبادله با اسرای فلسطینی در بند زندان های اسرائیل، به غزه برده شده اند.

والدین یکی از همین گروگان های آمریکایی-اسرائیلی که در غزه هستند نیز شامگاه چهارشنبه در کنوانسیون ملی جمهوریخواهان در میلواکی سخنرانی کردند.

بر اساس آمارها هم اینک بیش از 60 آمریکایی در سرتاسر جهان گروگان یا در بازداشت کشورهای خارجی هستند، از جمله 8 آمریکایی که توسط حماس در غزه نگهداری می‌شوند، که در میان 251 نفر شهروند اسرائیلی بودند که در جریان عملیات طوفان الاقصی به غزه برده شدند.

ترامپ همچنین چندین ادعای نادرست را تکرار کرد، از جمله این ادعا که انتخابات 2020 از او دزدیده شده است، که رقیبش (بایدن) “دنیایی سرشار از صلح را از او به ارث برده بود” و اینکه نرخ جرم و جنایت در حال افزایش است، در حالی که نرخ جرم و جنایت بر اساس آمارها کمتر از زمانی است که او قدرت را ترک کرد.

وعده پایان دادن به بحران های جهانی

ترامپ ادعای خود را تکرار کرد که حمله حماس در 7 اکتبر اگر او رئیس جمهور بود، اتفاق نمی افتاد.

او متعهد شد که “به هر بحران بین‌المللی که دولت کنونی ایجاد کرده است، از جمله جنگ وحشتناک با روسیه و اوکراین – که اگر من رئیس‌جمهور بودم هرگز رخ نمی‌داد – و جنگ ناشی از حمله به اسرائیل -که باز اگر او بود هرگز اتفاق نمی‌افتاد – پایان خواهد داد.”

زوج انتخاباتی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا/ کنوانسیون ملی جمهوریخواهان در میلواکی/ خبرگزاری فرانسه

ترامپ: قبل از اینکه پایم به کاخ سفید برسد گروگان هایمان را آزاد کنید

او همچنین گفت:” ایران ورشکسته بود و پول نداشت اکنون ایران 250 میلیارد دلار دارد. آنها در طول دو سال و نیم گذشته توانستند این کار را انجام دهند…به چین و سایر کشورها گفتم اگر از ایران خرید کنید اجازه نمی‌دهیم در این کشور تجارت کنید.”

او ادعای خود را تکرار کرد که ایران در آستانه مذاکره بر سر توافقی جدید برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خود قبل از شکست ترامپ در انتخابات 2020 بوده است.

او مدعی شد: “ایران قرار بود با ما معامله کند و سپس آن نتیجه وحشتناک را داشتیم (نتیجه انتخابات 2020) که هرگز اجازه نخواهیم داد دوباره اتفاق بیفتد.. اکنون ایران به دستیابی به سلاح هسته ای بسیار نزدیک شده است، چیزی که هرگز اتفاق نمی افتاد.”

ترامپ بار دیگر متعهد شد که یک سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین برای ایالات متحده بسازد که مشابه اسرائیل است.

او بار دیگر در حالی که اسناد و شواهد چیز دیگری می گوید، مدعی شد: ” اسرائیل یک گنبد آهنین دارد. آنها سیستم دفاع موشکی دارند. 342 موشک به اسرائیل شلیک شد و فقط یکی از آنها کمی موفق بود.”

او گفت:” چرا کشورهای دیگر باید این را داشته باشند و ما نداریم؟ نه، ما یک گنبد آهنین بر فراز کشورمان می‌سازیم و مطمئن می‌شویم که هیچ چیزی نمی‌تواند به مردم ما آسیب برساند.”

مشخص نیست که ترامپ سعی دارد چه تهدیدی را خنثی کند، زیرا گنبد آهنین تنها قادر به رهگیری راکت‌های کوتاه‌برد است – خطری که ایالات متحده تاکنون در امتداد مرزهای خود با آن روبرو نبوده است و اگر خطری برای آمریکا باشد، احتمالا از ناحیه موشک های قاره پیمای بالستیک است که هزاران کیلومتر بُرد دارد.

ترامپ درباره سوء قصد نافرجام به جانش نیز گفت: فقط به لطف خدای متعال از این حادثه جان سالم به در برده است.

او گفت: “صدای ویز بلندی شنیدم و احساس کردم که چیزی واقعا به شدت به گوش راستم برخورد کرد. با خودم گفتم وای این چه کاری بود؟ فقط می تواند یک گلوله باشد.”


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه