زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۲۷
» بین الملل » کلاف سردرگم انتخابات آمریکا
تاریخ انتشار : 2024/07/10 - 13:16
 کد خبر: 171025
 10 بازدید

کلاف سردرگم انتخابات آمریکا

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: شرایط در آمریکا بر سر انتخابات ریاست‌جمهوری پیچیده شده و هر کدام از کاندیداها با چالش‌های عدیده‌ای مواجه هستند به طوری که هر روز بر تعداد نمایندگان دموکراتیکی که خواهان کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند، افزوده می‌شود.

کلاف سردرگم انتخابات آمریکا

«اشکان ممبینی» در یادداشتی با عنوان«کلاف سردر گم انتخابات آمریکا» که آن‌ را در اختیار ایسنا قرار داد، نوشت:  انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک و رقابت‌های انتخاباتی بین ۲ رقیب بایدن از حزب دموکرات و ترامپ از حزب جمهوری‌خواه در جریان است.

کارزار انتخاباتی و مناظرات نامزدها، قطعا به چالشی برای بایدن تبدیل شده است به طوری که بعد از مناظره ۲ هفته پیش بایدن و ترامپ، ضعف جسمانی و فکری بایدن بیش از پیش نمایان شد و همین ضعف در تکلم و تفکر، باعث شده مردم آمریکا نسبت به آینده  سیاسی رئیس‌جمهور فعلی خود با تردید مواجه شوند.

بنابراین تلاش‌ها برای متقاعد کردن بایدن جهت کناره‌گیری از انتخابات آغاز و دموکرات‌ها به فکر جایگزین کردن نامزدی دیگر برای حزب خود هستند.

بایدن درحالی بر تصمیم خود برای ادامه راه مصمم است که اعتماد لازم به او برای به دست گرفتن سکان ریاست جمهوری بسیار کمرنگ شده است. ضعف جسمانی او طی این چهار سال به وضوح دیده و بدون ترید با این شرایط، جو بایدن ۸۱ ساله، قادر به ادامه راه نخواهد بود.

اما مسأله مهم دیگر که قطعا بر روند انتخابات آمریکا تاثیر می‌گذارد، روند مداخلات این کشور در خاورمیانه و جهان است.  آمریکا با چالش‌های بسیاری مانند بحران اوکراین ، روابط با چین و روسیه و جنگ رژیم صهیونیستی با حماس رو به رو است و نباید فراموش کرد که مردم این کشور هنگام انتخابات قطعا به نحوه عملکرد سیاست خارجی کشورشان در برابر این تحولات توجه خواهند داشت؛ چراکه طولانی شدن جنگ‌هایی مثل غزه نه تنها منافعی برای آمریکا نخواهد داشت، بلکه باعث رسوایی این کشور هم خواهد شد. بنابراین دولتمردان آمریکا می‌دانند که در آستانه انتخابات باید بتوانند هر چه سریع تر از این باتلاق‌ رهایی یابند.

کلاف سردر گم انتخابات آمریکا
مناظره ترامپ و بایدن

لذا رویارویی و حل و فصل این معضلات  به فردی نیاز دارد که بتواند در مقام ریاست جمهوری توانایی و آمادگی جسمی و فکری لازم جهت مقابله با این چالش ها را داشته باشد.

مطئنا انزوای آمریکا بعد از جنگ اوکراین و بحران غزه در میان متحدانش بیش از پیش، تشدید شده است و حل این بحران‌های بین‌المللی و چالش‌ها از مهم‌ترین مسائلی خواهد بود که ریاست جمهوری بعدی آمریکا باید بتواند آن را مدیریت کند. بنابراین هر یک از بحران‌های مذکور به تنهایی یک چالش مهم برای چشم‌انداز انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا به حساب می‌آیند.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه