زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱۰
» اقتصاد کلان » از بازار سکه و طلا چه خبر؟
تاریخ انتشار : 2024/06/28 - 16:13
 کد خبر: 170803
 4 بازدید

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر پاسخ داد

از بازار سکه و طلا چه خبر؟

به گفته نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، علیرغم کاهش قیمت‌ طلا در بازارهای جهانی، بازار سکه و طلا در داخل، روندی صعودی طی کرده است.

از بازار سکه و طلا چه خبر؟

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: در حالیکه طی این مدت، بهای طلا در بازارهای جهانی روندی نزولی داشت؛ اما قیمت‌ها در بازار سکه و طلا روند خلاف جهت این مسیر پیش آمده و در چرخشی، رو به افزایش گذاشته است.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: قیمت هر اونس جهانی طلا روز گذشته (پنجشنبه) به ٢٣١٣ دلار رسید که به نسبت ابتدای هفته، در مجموع ٩ دلار کاهش داشته است. از سوی دیگر در حالیکه تا اواسط هفته، قیمت سکه و طلا تغییرات مختصری در بازار داشت، اما طی دو روز پایانی هفته، تحت تاثیر نوسانات افزایشی نرخ ارز با افزایش همراه شدند.

وی در رابطه با تغییرات قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در مجموع یک هفته اخیر و آخرین قیمت‌های معاملاتی در بازار روز گذشته، اعلام کرد: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ٩٠٠ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات پایانی هفته به ٣٨ میلیون و ١٠٠ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح جدید اما یک میلیون و ٩٠٠ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته افزایش قیمت داشته و در آخرین معاملات هفته به ۴٢ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان رسیده است. بخشی از این افزایش قیمت سکه، حباب است که آن نیز با افزایش همراه بود.

این کارشناس بازار سکه و طلا ادامه داد: نیم سکه و ربع سکه هریک در آخرین معاملات هفته نسبت به ابتدای هفته ٨٠٠ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و در پایان هفته به ترتیب به ٢٣ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان (نیم سکه) و ١۵ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان (ربع سکه)، افزایش بها پیدا کردند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ٢٠٠ هزار تومان افزایش به نسبت بهای آن در ابتدای هفته، هفت میلیون و ٢٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

کشتی‌آرای در رابطه با تغییرات در بازار طلا نیز، گفت: هر مثقال طلای آب شده (١٧ عیار) نیز تحت تأثیر نوسانات، در پایان هفته به ١۵ میلیون و ١۵٠ هزار تومان رسید که نسبت به ابتدای هفته ۴٧٠ هزار تومان افزایش قیمت داشته است. هر گرم طلای ١٨ عیار نیز با ١١٢ هزار تومان افزایش هفتگی در آخرین معاملات روز گذشته، سه میلیون و ۵٠٠ هزار تومان به ازای هر گرم، مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

این کارشناس بازار سکه و طلا خاطر نشان کرد: همانطور که اشاره شد، قسمتی از افزایش قیمت سکه مرتبط با افزایش حباب سکه بوده است؛ براساس آخرین معاملات هفته، هر قطعه سکه هشت میلیون و ۵٠٠ هزار تومان دارای حباب است که به نسبت میزان آن در ابتدای هفته، ٩٠٠ هزار تومان افزایش داشته است.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه