زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۶
» اسلایدر اصلی » یمن : ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا را زدیم/ آمریکا : آن را بیرون کشیدیم 
تاریخ انتشار : 2024/06/23 - 15:59
 کد خبر: 170670
 5 بازدید

یمن : ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا را زدیم/ آمریکا : آن را بیرون کشیدیم 

پس از اعلام انصارالله یمن مبنی بر حمله دوباره به ناو هواپیمابر "دوایت آیزنهاور" آمریکا در دریای سرخ، وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه ای از خروج این ناو هواپیمابر از منطقه دریای سرخ پس از قریب به 7 ماه استقرار در منطقه شرق مدیترانه و دریای سرخ پس از آغاز جنگ غزه، خبر داد.

یمن : ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا را زدیم/ آمریکا : آن را بیرون کشیدیم 

 

به گزارش عصرایران، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد: گروه ضربتی حامل “دوایت دی آیزنهاور” (IKE CSG) امروز منطقه مسئولیت فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) را ترک کرد.

در این بیانیه که از سوی سرلشکر ” پت رایدر” از سخنگویان پنتاگون صادر شده آمده است: ناو دوایت آیزنهاور قبل از بازگشت به کشور پس از بیش از 7 ماه استقرار در حمایت از بازدارندگی و نیروهای منطقه‌ای ایالات متحده، برای مدت کوتاهی در منطقه مسئولیت فرماندهی اروپایی ایالات متحده باقی خواهد ماند.

در ادامه این بیانیه آمده است: گروه ضربتی ناو یو اس اس تئودور روزولت (TR CSG) پس از اتمام یک رزمایش برنامه ریزی شده در اقیانوس هند و اقیانوس آرام، وارد منطقه مسئولیت فرماندهی مرکزی (سنتکام) ایالات متحده خواهد شد تا به ارتقای ثبات منطقه ای، جلوگیری از تهاجم و حفاظت از جریان آزاد تجارت در این منطقه (دریای سرخ) ادامه دهد.

یمن : ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا را زدیم/ آمریکا : آن را بیرون کشیدیم 

پنتاگون در ادامه مدعی شده: در طول استقرار گروه ضربتی حامل “دوایت دی آیزنهاور” (IKE CSG)  از کشتی‌های عبوری از دریای سرخ، باب المندب و خلیج عدن محافظت کرد، دریانوردان بی گناه را در برابر حملات غیرقانونی حوثی‌های مورد حمایت ایران نجات داد و به جلوگیری از تجاوز بیشتر آنها کمک کرد.”

“هفته آینده، گروه ضربتی ناو یو اس اس تئودور روزولت (TR CSG) از هند و اقیانوس آرام به سمت منطقه مسئولیت فرماندهی مرکزی ایالات متحده حرکت خواهد کرد. ایالات متحده به حضور قوی در منطقه هند و اقیانوس آرام برای تقویت صلح، ثبات و بازدارندگی در کنار متحدان و شرکا ادامه خواهد داد.”

گفتنی است انصارالله یمن تاکنون چندین مرتبه مدعی شده اند که به ناو هواپیمابر دوایت آیزنهاور حمله کرده اند که آخرین مورد از آن روز گذشته (شنبه) بوده است.

ساعاتی پس از این ادعا، وزارت دفاع آمریکا بیانیه فوق را صادر و اعلام کرد این گروه ضربتی حامل ناو دوایت آیزنهاور را پس از بیش از 7 ماه استقرار، از منطقه دریای سرخ بیرون کشیده و به سمت منطقه مسئولیت فرماندهی اروپایی ایالات متحده در شمال مدیترانه می برد و تا هفته آینده ناو هواپیمابر “یو اس اس تئودور روزولت” که در اقیانوس هند مستقر است، به منطقه دریای سرخ وارد خواهد شد تا جلوی حملات انصارالله یمن به کشتی های مرتبط با اسرائیل و غرب را بگیرد.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اسلایدر اصلی , بین الملل , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه