زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۶
» اجتماعی » ساخت ۴ خط جدید متروی تهران با ۴۰۰ همت
تاریخ انتشار : 2024/06/21 - 15:31
 کد خبر: 170623
 8 بازدید

مدیر عامل متروی تهران اعلام کرد

ساخت ۴ خط جدید متروی تهران با ۴۰۰ همت

مدیرعامل شرکت متروی تهران اعلام کرد که ساخت خطوط جدید مترو ۴۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه در بردارد.

ساخت ۴ خط جدید متروی تهران با ۴۰۰ همت

مسعود درستی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد هزینه تمام شده ساخت خطوط متروی جدید با بیان اینکه به طور میانگین براساس قیمت امروز ، ساخت هر خط جدید مترو حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه در بر دارد، گفت: البته دقت داشته باشید که  ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بابت ساخت و تجهیز خطوط جدید است.

وی بیان کرد: بر همین اساس ساخت ۴ خط جدید مترو (۱۱،۱۰،۹،۸) به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این عدد فعلی است و قطعا با توجه به شرایط تورمی و یا شاید مشکلات احتمالی این عدد در طول ساخت افزایش یابد.

به گفته درستی، خطوط جدید مترو ۱۷۵ کیلومتر طول و ۱۳۰ ایستگاه خواهد داشت.

درستی با بیان اینکه هزینه حفاری و لاینینگ یک کیلومتر مترو به همراه ساخت ایستگاه متناظر با همان یک کیلومتر مترو و تهیه یک رام قطار ۷ واگن حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود، گفت: به عبارتی دیگر اگر بخواهیم یک کیلومتر مترو با تجهیزات و رام قطار تهیه کنیم در حال حاضر ۲۷۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

وی در مورد اشتغالزایی ساخت مترو نیز اظهار کرد: البته براساس تجربیاتی که در سالهای اخیر در امر ساخت مترو و تونل داشتیم  باید بگویم که هر کیلومتر تونل مترو به همراه مشتقات آن یعنی تجهیزات و…  موجب می شود که بین ۵۰۰ تا ۷۰۰  نفر به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم مشغول به کار شوند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه