زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۶
» اجتماعی » عرضه ۱۰ هزار راس دام زنده عشایری در پایتخت 
تاریخ انتشار : 2024/06/17 - 16:52
 کد خبر: 170506
 6 بازدید

مدیر امور عشایر استان تهران خبر داد

عرضه ۱۰ هزار راس دام زنده عشایری در پایتخت 

مدیر امور عشایر استان تهران گفت: حدود ۱۰ هزار راس دام زنده عشایر این استان در روزهای عرفه و عید سعید قربان در پایتخت برای ذبح قربانی عرضه می‌شود.

عرضه ۱۰ هزار راس دام زنده عشایری در پایتخت 

به گزارش ایسنا، فرشید ذبیحی در حاشیه بازدید از عرضه دام زنده ویژه عید قربان در جایگاه‌های عرضه دام زنده شهرداری تهران گفت: عشایر استان تهران از تولیدکنندگان عمده دام سبک در این منطقه به شمار می‌روند و اکنون بیش از ۷۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار این گروه از فعالان عرصه کشاورزی قرار دارد.

وی افزود: در همین راستا عرضه دام زنده برای روز عید سعید قربان با هماهنگی ستاد تنظیم بازار در شهرستان‌های استان تهران به‌ویژه در مراکز تولید و سایر محل‌هایی که شهرداری و فرمانداری‌ها تعیین می‌کنند، انجام خواهد شد.

ذبیحی افزود: در سطح شهر تهران نیز با همکاری سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دام‌های عشایر در روزهای عرفه و عید سعید قربان در جایگاه‌های موقت شهرداری تهران عرضه می‌شود.

وی تاکید کرد کرد: با توجه به واکسیناسیون منظم و تعلیف دام‌های عشایر در مراتع و محیط‌های طبیعی، گوشت این دام‌ها کیفیت مطلوبی داشته و در واقع به عنوان محصول سالم در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

مدیر امور عشایر استان تهران درباره قیمت عرضه دام زنده نیز گفت: به منظور آگاهی‌بخشی به شهروندان در پایتخت، عرضه دام‌های عشایری در مراکز عرضه دام با استفاده از تابلو اتحادیه عشایری استان تهران در شهر و شهرستان‌های تهران مشخص شده تا مردم بتوانند از این مکان‌های مشخص شده دام موردنیاز خود را برای قربانی کردن تهیه کنند. همچنین کارشناسان دامپزشکی و بهداشتی نیز در مراکز ثابت و سیار عرضه دام نظارت خواهند داشت.

وی افزود: برای سهولت خرید دام در تهران، سامانه خرید الکترونیکی و دستگاه‌های کارتخوان هم در مراکز خرید پیش‌بینی شده و قیمت هر کیلوگرم دام زنده نیز ۳۳۰ هزار تومان تعیین شده است.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه