زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۳/۲۹
» اسلایدر اصلی » رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان: تلاش کنید مشارکت افزایش یابد
تاریخ انتشار : 2024/06/15 - 16:09
 کد خبر: 170446
 7 بازدید

رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان: تلاش کنید مشارکت افزایش یابد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری تاکید کردند که هر دولتی سرکار بیاید باید استقلال سیاسی کشور را حفظ کند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان: تلاش کنید مشارکت افزایش یابد

به گزارش ایسنا، گزیده سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار به این شرح است:

کشور ما از حدود سال ۱۳۸۰ یک حرکت علمی را، یک جهش علمی را شروع کرد. البته از دهه شصت کار علمی می‌شد، اما از حدود سال ۱۳۸۰ یک تحریک عمومی‌ای انجام گرفت در محیط اساتید، در محیط دانشجویان. یک حرکت علمی خوبی بوجود آمد به طوری که آمارهای جهانی نشان می‌داد که ما در رتبه سرعت پیشرفت علمی چندین برابر متوسط جهانی داریم پیشرفت می‌کنیم.

البته من همان وقت هم بارها گفتم، سرعت پیشرفت نکته بسیار خوبی است، نکته مهمی است اما نکته اصلی نیست، برای خاطر اینکه خود پیشرفت باید اتفاق بیفتد ما چون عقب ماندگی داشتیم تازه می‌رسیم به وسط راه، جلو نمی‌رسیم. ما باید به خط جلو، به خط مقدم برسیم. ما این چند سال آخر دهه نود، یک مقداری افت پیدا کردیم.

اینجا یک آماری به من دادند، جزئی است اما حکایت از یک مسئله مهم‌تری دارد. می‌گویند ما در سالهای ۹۷ تا ۱۴۰۰ در مسابقات جهانی، المپیادهای جهانی جمعاً ۲۶ مدال طلا داشتیم در حالی که در ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ُ، ۳۰ نشان طلا داریم یعنی در دو سال بیشتر از آن چهار سال داریم.

بنابراین یک حرکتی باز در این دو سه ساله پیدا شده منتها این حرکت کافی نیست ما احتیاج داریم به یک خیزش علمی. شماها در این زمینه میتوانید واقعاً کار کنید، مؤثر باشید.

انتخابات خب خیلی مهم است و در درجه‌ی اول هم مشارکت مهم است که شما هرچه میتوانید تلاش کنید؛ چه در محیط‌های دانشجویی، چه در محیط‌های کاری، چه در محیط‌های خانوادگی و اینها، تلاش کنید که مشارکت افزایش پیدا کند.

بعد هم نگاه کنید ببینید چه کسی به ملاکهای انقلاب نزدیک‌تر است، و توانایی کار در جهت ملاکهای انقلاب دارد. این را اگر ملاحظه کنید، شاید بتوانید مثلاً یک انتخاب خوبی را داشته باشید.

امیدوارم ان‌شاءالله خداوند متعال آنچه که صلاح این کشور و صلاح این ملت است، آن را به آسانی و بی‌دغدغه پیش بیاورد.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه