زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱
» اجتماعی » آمادگی منابع طبیعی برای همکاری با شهرداری تهران به منظور مدیریت سیلاب
تاریخ انتشار : 2024/06/14 - 15:51
 کد خبر: 170434
 7 بازدید

آمادگی منابع طبیعی برای همکاری با شهرداری تهران به منظور مدیریت سیلاب

معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ضمن اشاره به حوزه‌های آبریز تهران گفت: امیدواریم بتوانیم در قالب یک کار مشترک برای مدیریت سیلاب تهران عمل کنیم و اقدامات آبخیزداری انجام دهیم.

آمادگی منابع طبیعی برای همکاری با شهرداری تهران به منظور مدیریت سیلاب

به گزارش ایسنا جاری شدن رواناب به یکی از مخاطرات ناشی از بارندگی در تهران تبدیل شده و حتی ممکن است در مناطق شمالی پایتخت تبدیل به سیل شود. به گفته معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری این روانآب‌ها قابل مدیریت است و عزم دستگاه‌های مسوول را می‌طلبد.

حسن وحید در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: مهمترین حوضه‌های آبخیز استان تهران دامنه جنوبی البرز، شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند و بخش کوچکی از شهرستان ری است. ۱۶ حوزه آبریز نیز وارد شهر تهران می‌شود که مهمترین‌ آن «کن» با ۲۰ هزار هکتار مساحت است. مساحت مجموع حوزه‌های آبخیز دامنه‌های جنوبی البرز که مشرف به شهر تهران است، ۶۰ هزار هکتار و مساحت حوزه‌های آبخیز پایتخت نیز ۶۰ هزار هکتار است.

وی با بیان اینکه تاکنون کارهای زیادی در زمینه انجام اقدامات آبخیزداری در استان انجام شده است، توضیح داد: غیر از انجام طرح نهالکاری در دامنه جنوبی البرز، در زمینه پروژه‌های مکانیکی حدود ۱۰۰۰ سازه آبخیز اجرا شده و همچنان ادامه دارد ولی نیازمند تامین اعتبارات برای تکمیل آن هستیم.

معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به وقوع سیلاب پس از بارش در مناطقی از تهران همچنین جاری شدن روانآب گفت: با توجه به ساختمان‌سازی و آسفالت‌کاری بارش باران موجب جاری شدن روانآب می‌شد. برای جلوگیری از ایجاد بحران باید در حوزه شهری آبخیزداری شهری انجام شود. یکی از مناطق خوب برای انجام این کار شمال شهر تهران است.

وی تاکید کرد: سازمان منابع طبیعی کل حوزه‌های آبخیزداری شهر تهران را مطالعه کرده است. بارها اعلام کرده‌ایم با توجه به اینکه شهرداری تهران در این زمینه مسوولیت دارد و جزو موضوعات زیرساختی محسوب می‌شود، امیدواریم بتوانیم در قالب یک کار مشترک برای مدیریت سیلاب تهران عمل کنیم.

وحید در پایان تاکید کرد: سیلاب‌های شمال تهران قابل مدیریت است، به شرطی که انسجام در این خصوص به وجود باشد و دستگاه‌های متولی در این زمینه مشارکت کنند. ما هم همکاری می‌کنیم.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه