زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱۳
» اجتماعی » تأکید بر تسریع صدور پروانه برای نوسازی بافت فرسوده و جمع‌آوری تیرهای برق مزاحم در محله دستغیب
تاریخ انتشار : 2024/06/09 - 16:07
 کد خبر: 170261
 9 بازدید

عضو شورای شهر تهران اعلام کرد

تأکید بر تسریع صدور پروانه برای نوسازی بافت فرسوده و جمع‌آوری تیرهای برق مزاحم در محله دستغیب

عضو شورای شهر تهران گزارشی از بازدید اخیرش از محله دستغیب در منطقه ۹ تهران را در صحن شورای شهر قرائت کرد.

تأکید بر تسریع صدور پروانه برای نوسازی بافت فرسوده و جمع‌آوری تیرهای برق مزاحم در محله دستغیب

به گزارش ایسنا، ناصر امانی در جلسه امروز شورای شهر تهران گزارشی از بازدید اخیرش از محله دستغیب در منطقه ۹ تهران قرائت کرد و گفت: هفته گذشته از محله شهید دستغیب که ۲۲ هزار نفر جمعیت دارد بازدید کردم و نکته قابل توجه میزان فرسودگی خانه‌ها در این محله است؛ به‌گونه‌ای که ۳۵ درصد بافت فرسوده کل منطقه در این محله است و دقت داشته باشید که در کل ناحیه ۲ تنها ۱۸۹ پلاک در حال نوسازی است که اکثراً در این دوره در حال انجام است و سارندگان از روند طولانی صدور پروانه و تأیید نقشه گلایه دارند.

امانی با بیان‌اینکه ساخت یک طبقه اضافی به عنوان تسهیلات مشوق نوسازی بافت فرسوده در این دوره اجرایی شده اما مردم از فرایندهای طولانی گلایه دارند، گفت: حدود ۱۰ کیلومتر از سیستم فاضلاب منطقه ۹ همچنان باقی مانده؛ اما کارگاه‌های آب و فاضلاب در محله اکثراً غیرفعال بوده و کارگری در کارگاه‌ها حضور نداشت.

وی با اشاره به وجود ۷۰ تیر برق با وضعیت خطرناک در معابر و وجود باکس‌های زرد رنگ پست برق، گفت: در این بازدید مردم از وضعیت حیوانات موذی گلایه کردند و حتی عنوان کردند که گربه‌ها از موش‌های این محله می‌ترسند البته شهرداری در برخورد با حیوانات موذی کم کاری نکرده اما زیرساخت‌ها به‌گونه‌ای نیست که این شرایط را کنترل کند.

امانی با اشاره به وضعیت پاکیزگی محله با تأکید بر اینکه مخازن در سطح محلات وجود دارد و بعضاً روزانه سه بار مخازن تخلیه می‌شوند، افزود: در طرح جدید نگهداشت شهر، یک پیمانکار باید از ۱۱ شب تا ۶ صبح معابر سه منطقه ۹.۱۰ و ۱۸ را پاکسازی کند. وقتی تفکیک پسماند را نیز به همین پیمانکار واگذار کنیم دست پاکبانان پلاستیک‌های بزرگی می‌بینیم که در حال جمع آوری پسماند خشک برای پیمانکاران هستند.

وی با بیان اینکه وضعیت نگهداشت درختان در منطقه نگران‌کننده و نیازمند طرح ویژه‌ای است به‌گونه‌ای که جمع‌آوری نخاله اطراف درختان و عدم هرس در زمان مناسب، درختان را تهدید می‌کند، اظهار کرد: هر سه بانک دولتی محله تعطیل شدند و خودپردازها نیز جمع آوری شده است. مردم برای استفاده از کارت بانکی باید به محلات دوردست مراجعه کنند و در این محله تنها یک داروخانه دارد که در ساعت ۱۱ تعطیل بود و در مجموع تکمیل شبکه فاضلاب و احداث اتصالات، تسریع در صدور پروانه برای نوسازی بافت فرسوده و جمع‌آوری تیرهای برق مزاحم از درخواست‌های اساسی مردم است که در کمیته بودجه برای موضوع جمع‌آوری تیرها در تمام محلات بودجه پیش‌بینی شده است.

سیدمحمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ تهران نیز پس از ارائه گزارش ناصر امانی عضو شورای شهر تهران درباره بازدید خود از محلات منطقه ۹ تهران گفت: عمده مشکلاتی که در این گزارش به آن اشاره شد در ارتباط با ادارات آب و فاضلاب، برق و آموزش و پرورش بود و همانطور که در این گزارش مورد تاکید قرار گرفت شهرداری منطقه ۹ تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات شایسته به کار گرفته است.

شهردار منطقه ۹ افزود: منطقه ۹ زیر خط محور آزادی و انقلاب قرار گرفته و شیب مناطق ۲ و ۵ به سمت منطقه ۹ قرار گرفته؛ لذا در حصول بارندگی روان‌آب‌ها به سمت منطقه ۹ می‌آید و عدم تکمیل شبکه فاضلاب در این منطقه موجب آبگرفتگی در برخی نقاط این منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: این در شرایطی است که ما مجوز حفاری برای تکمیل شبکه فاضلاب را بدون اخذ ریالی به شرکت آب و فاضلاب می‌دهیم و آنها بدهکار می‌شوند تا بتوانیم از این طریق سرعت شبکه فاضلاب را در این منطقه افزایش دهیم.

مرتضوی تأکید کرد: در خیابان هاشمی در سال گذشته شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی را احداث کردیم و در قسمت‌هایی که اتصال خانه‌ها به شبکه فاضلاب انجام شده نهرها را به شکل کتابی تغییر دادیم.

شهردار منطقه ۹ با اشاره به اینکه ظرف سه سال گذشته پروژه‌های توسعه محله‌ای در سطح منطقه ۹ با جدیت پیگیری شده است، افزود: دو بازار میوه و تره‌بار در سطح منطقه احداث شده و چشمه‌های بهداشتی بوستان‌ها نوسازی شده است. همچنین افتتاح باشگاه ورزشی ذوالفقار نیز در سطح منطقه در قالب پروژه‌های توسعه‌ای محله‌ای انجام شد.

وی با تأکید بر نوسازی بافت‌های فرسوده به عنوان یک اولویت در سطح منطقه ۹ گفت: در حوزه شهرسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده در این دوره روند نوسازی سرعت بیشتری گرفته و صدور پروانه‌های ساختمانی در سطح منطقه افزایش پیدا کرده به شکلی که تاکنون ۶۱ درصد پلاک‌های فرسوده منطقه نوسازی شده است.

مرتضوی ادامه داد: تجمیع پلاک‌ها با توجه به تعدد مالکین و عدم تأمین پارکینگ به تعداد کافی و مورد نیاز از چالش‌های روند نوسازی بافت‌های فرسوده در سطح منطقه قلمداد می‌شود. درخصوص معارضین تیر چراغ برق نیز به صورت فصلی جلسات ستاد بازآفرینی با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار می‌شود که در این جلسات موضوع تیر چراغ‌برق‌ها بارها اعلام شده اما عزمی برای حل و فصل این معضل محلات منطقه ۹ گویا وجود ندارد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه