زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۶
» اجتماعی » لزوم تعیین تکلیف پوشش بیمه‌ای در سازمان آتش‌نشانی/ بدهی ۳۸۰ میلیاردی شهرداری به بهشت‌زهرا
تاریخ انتشار : 2024/06/09 - 16:00
 کد خبر: 170258
 9 بازدید

در بررسی گزارش حسابرسی دو سازمان شهرداری تهران مطرح شد

لزوم تعیین تکلیف پوشش بیمه‌ای در سازمان آتش‌نشانی/ بدهی ۳۸۰ میلیاردی شهرداری به بهشت‌زهرا

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا گزارش حسابرسی سازمان‌های آتش نشانی و خدمات ایمنی و بهشت زهرا(س) شهرداری تهران برای سالهای مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را بررسی و نهایتا با حداکثر آراء موافق به تأیید رساندند.

لزوم تعیین تکلیف پوشش بیمه‌ای در سازمان آتش‌نشانی/ بدهی ۳۸۰ میلیاردی شهرداری به بهشت‌زهرا

به گزارش ایسنا، میثم مظفر در دویست و چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برای سالهای مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گفت: این سازمان برای تعیین تکلیف قطعی مالیات بر عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده باید اقدام می کرد. بدهی‌های فی ما بین سازمان با دو شرکت جهت خرید لاستیک و سالن‌های ورزشی باید تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: ۱۴ ملک ایستگاه آتش نشانی وجود دارد که باید اسناد آن به نام سازمان آتش نشانی ثبت شود. وصول کامل مطالبات سنواتی از مجتمع ایستگاهی مترو نیز باید بر اساس بندهای تکلیفی صورت بگیرد.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای در سازمان نیز باید تعیین تکلیف شود، یادآور شد: باید دستورالعمل مدونی در خصوص کنترل موجودی های انبار و اقلام برای احصای آمار تدوین شود.

وی با بیان اینکه باید هماهنگی با شرکت ارتباط مشترک شهر برای اختصاص زمین جهت نصب دکل‌های مخابراتی صورت بگیرد، گفت: علاوه بر تعیین تکلیف مطالبات، سازمان ملزم به رعایت مفاد اساسنامه است.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه گزارش سازمان آتش نشانی از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ مشروط بود اما در سال ۱۴۰۱ مطلوب اعلام شد، گفت: بازگشت مبالغ به سازمان آتش نشانی به صورت کامل انجام نشده اما نسبت به دیگر سازمان‌ها وضعیت بهتری دارد. ما شهرداری را مکلف کردیم که مبالغ را در موعد مقرر به حساب سازمان بازگرداند. ما از موضع شورا موارد را مرتباً پیگیری خواهیم کرد؛ کما اینکه بخشی از تجهیزات با همین پیگیری‌ها تأمین شد.

قدرت اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز با حضور در صحن شورای شهر گفت: ما اولویت خود را برای رفع بندهای تکلیفی گزارشات حسابرسی سالهای قبل گذاشتیم و در سال ۱۴۰۱ گزارش مطلوب بود.

وی افزود: ما ۲۰ سال انباشتگی پرونده مالیاتی داشتیم و سال قبل برای اولین بار این پرونده تعیین تکلیف شد و ۶۸ میلیارد تومان در نهایت طلبکار شدیم که باید دریافت کنیم. املاک پیمانکار شرکت موج‌های آبی ضبط شد و استخرها دریافت شده و در حال سرویس دهی به کارکنان است.

محمدی با بیان اینکه اختلافات ما برای تأمین لاستیک در مورد نرخ ارز بود، گفت: در جلسه‌ای که در آینده نزدیک با شرکت تأمین کننده برگزار خواهیم کرد، این مشکل هم برطرف خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه سند مالکیت ایستگاه‌ها به نام سازمان منتقل نمی شود، تصریح کرد: ما تنها بهره بردار ایستگاه ها هستیم و نمی توانیم سند این املاک را منتقل کنیم. از سال ۱۴۰۱ یک ریال اجازه ندادیم به غیر از تجهیزات و عملیات اجرایی هزینه شود و در سال ۱۴۰۲ مبالغ را به طور کامل دریافت کردیم. در اواخر سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه مشکل با مترو نیز تعیین تکلیف شده است، تصریح کرد: در سال قبل وامی از بانک شهر به نام سازمان آتش نشانی اخذ شده بود که سال قبل با تهاتر، تسویه حساب شد و مبلغ مسدودی ما آزاد و تعیین تکلیف شد.

به گزارش ایسنا، نهایتا گزارش حسابرسی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برای سالهای مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با حداکثر آراء موافق تأیید شد.

در ادامه این جلسه ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان بهشت زهرا(س) برای سال های مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با بیان اینکه این سازمان معاف از مالیات است اما از سال ۱۳۹۵ به بعد سازمان امور مالیاتی سازمان بهشت زهرا را مکلف به پرداخت مالیات کرده است، اظهار کرد: با توجه به این موضوع باید پیگیری های لازم جهت تعیین تکلیف مالیات صورت بگیرد.

محمد جواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) نیز با بیان اینکه با برگزاری جلسات سازمان رعایت مفاد اساسنامه عملی شده است، گفت: نگاه متفاوتی به بهشت زهرا(س) وجود داشت و درخواست داشتیم این نگاه اصلاح شود و سازمان از یک مجموعه اقتصادی و درآمدی به خدماتی تغییر یافت. ارائه خدمات و درآمد تنها بر اساس فروش قبر است.

وی همچنین تصریح کرد: بدهی‌های شهرداری تهران به سازمان بهشت زهرا(س) رفت و برگشت های زیادی داشته و ۳۸۰ میلیارد تومان بدهی ثبت شده که معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری قول پرداخت آن را داده است.

به گزارش ایسنا، نهایتا گزارش حسابرسی سازمان بهشت زهرا برای سال های مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با ۱۵ رأی موافق تأیید شد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه