زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۸
» اجتماعی » تاکید شورای شهر بر لغو مصوبه دبیرخانه مشارکت محله‌ای برای قراردادهای ۱۰ روزه
تاریخ انتشار : 2024/05/28 - 12:34
 کد خبر: 169830
 9 بازدید

تاکید شورای شهر بر لغو مصوبه دبیرخانه مشارکت محله‌ای برای قراردادهای ۱۰ روزه

رپیس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران به مصوبه دبیرخانه مشارکت محله ای انتقاد کرد و گفت: به شهرداران مناطق تکلیف شده که تا ظرف ۱۰ روز آینده قرارداد مدیران محله را بیشتر تمدید نکنند و هر کدام یک از مدیران محله که نپذیرفت این موضوع را امضاء کند باید استعفا دهد و فرد دیگری جایگزین شود.

تاکید شورای شهر بر لغو مصوبه دبیرخانه مشارکت محله‌ای برای قراردادهای ۱۰ روزه

به گزارش ایسنا، ناصر امانی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه ارکان مدیریت محلات و نحوه انتخاب و فعالیتشان باید به تصویب ستاد هماهنگی مدیریت محله که منتخبین شورای شهر هستند و ریاست آن با رئیس شورای شهر تهران است، برسد، گفت: یکی از ارگان مدیریتی نحوه انتخاب و عزل مدیر محله است که اتفاقا دستورالعملش توسط شهرداری تهیه و در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ارگان دبیرخانه مشارکت محله‌ای است که دستورالعملش نهایی شده و منتظر ابلاغ است، افزود: اخیرا دبیر این دبیرخانه که هنوز شرح وظایفش مشخص نشده است دستورالعملی ابلاغ کرده است که به شهرداران مناطق تکلیف کرده که تا ظرف ۱۰ روز آینده قرارداد مدیران محله را بیشتر تمدید نکنند و هر کدام یک از مدیران محله که نپذیرفت این موضوع را امضاء کند باید استعفا دهد و فرد دیگری جایگزین شود و این اتفاق در حالی است که هنوز دستورالعمل ها ابلاغ شده است.

امانی ادامه داد: ما با ۳۴۵ مدیر محله مواجهه هستیم که سالهاست مدیر محله هستند و سراهای محلات را اداره کردند و در این دوره نیز با وجود فراز و نشیب با ما همراه بودند و سراهای محلات خودگردان هستند و با حداقل حقوق زحمت می کشند حالا با ابلاغ یک خط بگوئیم بروید خانه نشین شوید! یک مقدار تدبیر و تاأمل بیشتری شود.از دیروز این «ولوله» در بین مدیران ایجاد شده و از شهرداری تهران می‌خواهم تحمل کند تا براساس دستورالعمل ستاد تصمیم گیری کنند.

در ادامه مهدی چمران در واکنش به این تذکر افزود: از شهرداری میخواهم که  این موضوع را هر چه سریعتر لغو کنید و من حس می کنم دست عزیزما کمبود بخشنامه صادر کردن داره و دوست دارند که مدام بخشنامه صادر کنند و این معنا ندارد که وقتی ستاد هماهنگی هنوز کار می‌کند چرا بخشنامه جدید بدون هماهنگی صادر کرده و به آقای توکلی زاده دیروز تذکر دادم تا لغوش کنند و اگر لغو نکنند، خلاصه ما لغوش می کنیم.

وی ادامه داد: وقتی به معاون فرهنگی گفتم، حس کردم خبر نداشتند و بهتر بود هماهنگی یا مشورت کوچک تلفنی می کردند و بعد می‌گفتند چرا اینکار را کردند؟ چرا تا ۱۰ روز دیگر؟ بعد از ۱۰ روز دیگر چه کار میخواهند بکنند؟ در این اوضاع و احوال چرا همه را بگویم بروید خانه تان که درست نیست.

احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در واکنش به تذکر ناصر امانی گفت: ما با افرادی در سرای محلات مواجه هستیم که ۱۰ تا ۱۵ سال در سرای محلات زحمت کشیدند و فارغ از نگاه‌ها، می‌طلبد تصمیمات در ستاد مشارکت‌های محله‌ای با احتیاط گرفته شود که زندگی افراد آسیب نبیند. اگر دوستان نگران دخالت شورا در اجرا هستند ما نیز نگرانیم که شهرداری در سیاست گذاری ورود کرده و تصمیم گیری کند. باید اجازه دهند که شورا سیاست گذاری های خود را انجام دهد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه