- 6 نکته درباره آخرین مناظره : از 60 درصد قلابی جلیلی تا 60 درصد واقعی پزشکیان
- بحران آب شدت گرفت ؛ تبخیر آب در ایران سهبرابر میانگین جهانی
- پزشکیان: عهد همه ما؛ خلق فرصتی دیگر برای ایران است
- ایران ۱۱ مقام آمریکایی را تحریم کرد/ بیانیه وزارت خارجه
- با این ۱۰ راهکار هوش هیجانی تان را بالا ببرید
- جلیلی: انتخاب با مردم است؛ بازگشت به ۸ سال تعطیلی کشور یا امتداد شهید رئیسی
- برگزاری آیین امضای تفاهمنامه همکاری چند جانبه در حوزه ماشینها و صنایع تبدیلی غذایی کشاورزی در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
- توئیت جدید مصطفی پورمحمدی درباره انتخابات ریاست جمهوری
- آمار عجیب مزاحمت تلفنی برای اورژانس!
- به این افراد هرگز نباید فرصت دوباره بدهید
- بهترین شغلهای ۱۰ سال آینده ایران
- رأی پزشکیان و جلیلی چند درصد واجدان شرایط است؟
- هشدار سازمان ثبت احوال درباره مدارک هویتی
- دریافت پول برای ثبت نام در مدارس دولتی؛ ممنوعیتی که روال است
- رمزارز دیجیتالی که ۸۰۰ درصد رشد ثبت کرد
» اجتماعی
» امیدواریم در تهران از مازوت استفاده نشود/استفاده از گازوئیل در اتوبوسها خطرناکتر از مازوت است
تاریخ انتشار : 2023/11/28 - 13:12
رییس شورای شهر تهران:
امیدواریم در تهران از مازوت استفاده نشود/استفاده از گازوئیل در اتوبوسها خطرناکتر از مازوت است
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، آلودگی هوای تهران را حاصل مجموعهای از اقدامات انجام نشده در این باره دانست و خواستار توضیح مسئولان ذیربط در این باره شد و گفت: امیدواریم همانطور که میگویند در تهران از مازوت استفاده نشود.
![امیدواریم در تهران از مازوت استفاده نشود/استفاده از گازوئیل در اتوبوسها خطرناکتر از مازوت است](https://tadbiretazenews.ir/wp-content/uploads/62433946-640x330.jpg)
به گزارش ایسنا، مهدی چمران در خصوص استفاده از سوخت مازوت در نیروگاههای تهران گفت: گفته میشود که شاید در نقاط دیگر کشور از سوخت مازوت استفاده شود، اما در تهران چنین چیزی نیست، امیدواریم که همان گونه باشد که میگویند و رئیس سازمان محیط زیست هم قول دهد که در تهران از مازوت استفاده نشود.
وی استفاده از گازوئیل در اتوبوسها را خطرناکتر از مازوت دانسته و هشدار داد: گازوئیل استاندارد در حال حاضر در اروپا ۲۵ پیپیام است و حداکثر این استاندارد ۵۰ پیپیام است، برای اتوبوسرانی تهران هم گازوئیل ۵۰۰ پیپیام پیش بینی شده است که البته با این استاندارد به اتوبوسهای تهران ارائه نمیشود، شنیدهها هم حاکی از آن است که گازوئیل مورد استفاده اتوبوسها در حد ۵۰۰۰ پیپیام بوده و این مسئله در خصوص سایر نقاط کشور نیز صادق است که تصفیه آن کار بسیار مشکلی است.
وی افزود: نمیگوییم که این مسئله همه مشکل آلودگی هوای تهران است؛ اما بدون شک یکی از مهمترین آنها بوده و آلودگی را تشدید میکند، همانگونه که قرار بود موتورخانهها هم تعمیر، بازسازی و استانداردسازی شود که این اقدام هم انجام نمیشود. در خصوص بنزین هم پیشنهاداتی ارائه شده که آن هم بینتیجه بوده و اقدام موثری در این باره نیز انجام نشده است.
چمران از مسئولین ذیربط درخواست کرد که در این باره توضیح دهند که آیا گازوئیل ۵۰۰ پی پیام را به شرکت واحد ارائه میدهند؟ و اگر خیر. باید میزان گوگرد، اندازهگیری شده و توضیح دهند چرا این خدمات به صورت استاندارد به شرکت واحد ارائه نمیشود.
رئیس شورا با تأکید مجدد بر این نکته که دلیل آلودگی هوای تهران تنها این موارد نیست، گفت: آلودگی هوا نتیجه مجموعه اقدامات انجام نشده در این باره است و مسئله گازوئیل نیز میتواند یکی از همین موارد باشد که باید حل شود.
برچسب ها : اتوبوس , رئیس سازمان محیط زیست , سوخت مازوت , مازوت , نیروگاه تهران , گازوئیل
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
![](https://tadbiretazenews.ir/dl/بنر.jpg)
آخرین اخبار
ارسال دیدگاه
آخرین خبرمطالب بیشتر