زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱۳
» اجتماعی » عزم جدی دولت برای تقویت روستاها/ سند توسعه روستا باید تدوین و بیمه روستائیان برقرار شود
تاریخ انتشار : 2023/11/22 - 12:54
 کد خبر: 163485
 29 بازدید

وزیر کشور عنوان کرد

عزم جدی دولت برای تقویت روستاها/ سند توسعه روستا باید تدوین و بیمه روستائیان برقرار شود

وزیر کشور در همایش توانمند سازی و کارآفرینی مردم پایه (تکام ) با هدف توسعه همه جانبه روستاها، بر ضرورت یک نهضت عمومی پر جنب و جوش با محوریت مردم و حمایت مسئولان از گذر تدوین سند توسعه هر روستا، تاکید کرد.

عزم جدی دولت برای تقویت روستاها/ سند توسعه روستا باید تدوین و بیمه روستائیان برقرار شود

به گزارش ایسنا، دکتر احمد وحیدی در جلسه صمیمانه با دهیاران، شماری از استانداران کشور و نمایندگان سایر دستگاه های دخیل، به مسائل روستاها و سوالات مطرح شده از سوی دهیاران پاسخ داد و تصریح کرد: هم سیاست ابلاغی رهبر معظم انقلاب و هم نگاه ریاست محترم جمهوری، بر تقویت پایه های روستا تاکید دارد.

وی افزود: روستاها باید با مهاجرت معکوس و رونق تولید، بالندگی، نشاط و پویایی خود را احیا کنند.

وزیر کشور اشاره کرد که برخی روستاها با اتکا به ظرفیت ذاتی و با حرکت خلاقانه و جهادی، شرایط مهاجرت معکوس را فراهم کردند.

وحیدی به تجربه خود در بازدید از برخی روستاهای کشور اشاره کرد که به گفته وی، با اتکا به مزیت ها و ظرفیت های ذاتی خود، در عمل، شعار «ما می توانیم» را محقق کردند.

وزیر کشور، دستگاه های دولتی، دهیاران و مردم را سه ضلع شکوفایی روستا برشمرد و اشاره کرد: دستگاه هایی که خدمات عمومی را تأمین می کنند، دهیاران که ۴۷ وظیفه بر عهده آنها است و مردم عزیز، محور توانمندسازی با اتکا به ظرفیت های ذاتی دولت هستند.

وزیر کشور از استانداران خواست که گزارش اقدامات خود درباره روستاها را ارائه دهند و اطمینان خاطر داد که «استانداران پای کار هستند و عزم دولت برای توانمندسازی روستاها، جدی است».

وی با تأکید بر نقش مسئولان اعم از استانداران، فرمانداران و بخشداران گفت: طرح توسعه روستا باید معلوم باشد که شامل ابعاد مختلفی از قبیل آموزش ها، برنامه های هویت بخش، پشتیبانی و خدمات است تا در حرکتی نهضتی، بر اساس منطق و طرحی روشن، آباد سازی روستاها، بازگشت روستاییان و مهاجرت معکوس، محقق شود.

وحیدی ادامه داد: باید سند توسعه روستا تهیه شود و علاوه بر آن تسهیل گرانی برای هر روستا آموزش ببینند و خدماتی برای ماندگاری مردم در روستا اعم از خدمات پزشکی چه از راه دور و چه به روش های دیگر ارائه شود. همچنین بیمه روستاییان، برقرار و پروژه هایی دنبال شود که می تواند برای آبادانی، هویت بخشی به روستا، احساس مثبت روستانشینان و ماندن در روستاها، تاثیر چشمگیری داشته باشد.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، همایش توانمند سازی و کارآفرینی مردم پایه (تکام ) با هدف توسعه همه جانبه روستاها در قالب کار جهادی روز دوشنبه در مرکز همایش های وزارت کشور برگزار شد .

در این همایش یک روزه، علاوه بر کارشناسان و صاحب نظران، استانداران، دهیاران شماری از کارآفرینان روستایی حضور یافتند و در کنار این رویداد، نمایشگاه محصولات کشاورزی و نیز صنایع دستی برپا شد.

در نشست تکام، تعدادی از استانداران، روایت عملکرد استانداری ها را در راستای گفت وگوی راهبردی پیرامون نقشه راه ” تعالی حکمرانی روستایی ” برای حاضران در نشست ارائه کردند


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه