زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱۳
» اسلایدر اصلی » ترامپ دوباره زیر میز زد!
تاریخ انتشار : 2022/11/14 - 14:40
 کد خبر: 154663
 52 بازدید

ترامپ دوباره زیر میز زد!

فارس/ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده بار دیگر ادعای تقلب در انتخابات را این بار برای انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره مطرح کرد و گفت که باید مجدد در آریزونا انتخابات برگزار شود.

ترامپ دوباره زیر میز زد!

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه ایالات متحده آمریکا که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ کشورش بارها مدعی تقلب انتخاباتی شده بود، بار دیگر این ادعاها را برای انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره مطرح کرده است.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز» در این خصوص نوشت که دونالد ترامپ گفته است که ایالت «آریزونا» باید یک انتخابات میان‌دوره‌ای جدید برگزار کند و مسئولان بی‌کفایت را برای مشکلات دستگاه رأی‌گیری مقصر دانست.

بر اساس این گزارش، ترامپ درست پس از آن‌که چندین رسانه خبری گزارش کردند که «مارک کلی» سناتور دموکرات در مقابل رقیب جمهوری‌خواه خود «بلیک مسترز» در ایالت آریزونا پیروز شده و به سنا راه پیدا کرده است، خواستار برگزاری مجدد انتخابات در این ایالت شد.

ترامپ در این خصوص گفت: «مقام‌های احمق و احتمالاً فاسد کنترل انتخابات آلوده در آریزونا را از دست دادند. دستگاههای رأی‌گیری در مناطق جمهوری‌خواه از کار افتاده بود. هرچه سریع‌تر باید انتخابات جدیدی برگزار شود».

طبق این گزارش، آریزونا در روز انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره با مشکلات مربوط به دستگاههای شمارش آراء در برخی از مکان‌های رأی‌گیری در شهرستان «ماریکوپه» مواجه شد و همین مسئله برخی جمهوری‌خواهان را بر آن داشت تا ادعاهای ترامپ در خصوص تقلب انتخاباتی را تکرار کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی دستگاهها قادر به خواندن برخی از برگه‌های رأی چاپ شده نبود.

بر اساس آخرین نتایج سی‌ان‌ان از رقابت بر سر کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات میان‌دوره‌ای این کشور که نتیجه آن اکثریت این مجلس را برای دو سال آینده تعیین خواهد کرد، جمهوری‌خواهان با ۲۱۱ کرسی در مقابل ۲۰۴ کرسی تصاحب شده توسط دموکرات‌ها، پیش هستند. جمهوری‌خواهان برای تسلط بر مجلس نمایندگان آمریکا باید دستکم به ۲۱۸ کرسی دست یابند.

پیش‌تر و با پیروزی «کاترین کورتز ماستو» سناتور ایالت نوادا در مقابل رقیب جمهوری‌‌خواه وی «آدام لاکسالت»، دموکرات‌ها توانستند ۵۰ کرسی سنا را در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره به دست آوردند و کنترل این مجلس در دست حزب رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا باقی ماند.

این اولین بار نیست که ترامپ ادعای تقلب در انتخابات آمریکا را مطرح می‌کند و وی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ نیز بارها در دادگاه‌ها مختلف ایالات متحده آمریکا این ادعاها را مطرح کرد که اکثر ادعاهای وی رد شد.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اسلایدر اصلی , بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه