زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۲۷
» اسلایدر اصلی » حماسه آفرینی ملت ایران در ۱۳ آبان
تاریخ انتشار : 2022/11/04 - 16:57
 کد خبر: 154385
 90 بازدید

حماسه آفرینی ملت ایران در ۱۳ آبان

ایسنا/تهران راهپیمایی ۱۳ آبان امروز جمعه همزمان با تهران در سراسر کشور برگزار شد.

حماسه آفرینی ملت ایران در ۱۳ آبان

خروش مردم شهرستان‌های خراسان رضوی با شعارهای ضد استکباری

مراسم ۱۳ آبان ماه امسال متفاوت‌تر از هر سال‌ و با حضور پرشور و باشکوه‌ دانش آموزان و دانشجویان هم‌زمان با سراسر کشور در شهرهای خراسان رضوی برگزارشد و شرکت کنندگان با مشت‌های گره کرده فریاد” مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر اسرائیل” سر دادند.

مشت‌های گره کرده شیعه و سنی علیه استکبار

فرماندار تایباد در این مراسم ضد استکباری که با حضور هزاران نفر از مردم تشیع و تسنن این شهرستان مرزی برگزار شد، گفت: اگر تاریخ را مشاهده کنیم، ریشه تمام اتفاقات و حوادث ناخوشایند پنج دهه گذشته ناشی از شیطنت های آمریکا است.

مهدی دونده، با تأکید بر اینکه فرعون زمان ما آمریکا است، افزود: تمام دسیسه‌های جهانی تحت رهبری و به خواست آمریکای مستکبر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه استکبار این روزها به بهانه تبلیغ حقوق بشر و حقوق زن در ایران توطئه هایی را رقم زده و افراد مخلص و دلسوز انقلاب و بی‌گناهان را شهید کرده است، بیان کرد: انتقاد با اغتشاش تفاوت دارد و این دو مقوله باید از هم جدا شود، نباید اجازه داد به بهانه‌های انتقاد در کشور اغتشاش به وجود آید.

دونده مطرح کرد: سربازان گمنام کشور با درایت و تلاش شبانه‌روزی ۹۰ درصد از برنامه‌های تخریبی دشمنان داخلی و خارجی را خنثی کرده‌اند. یقین بدانید آنانی که در بستر اینترنت با دستورالعمل‌های مخربانه و هدایت گردهمایی‌های غیرقانونی اطلاعیه صادر کرده‌ و موجب تعطیلی مشاغل مختلفی در این بستر شده‌اند باید پاسخگو باشند.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه تایباد هم در این مراسم ضمن هشدار به کسانی که آب در آسیاب دشمن می‌ریزند، اظهار کرد: تسخیر لانه جاسوسی، تثبیت انقلاب را به دنبال داشت، این حرکت هیبت آمریکا را نابود کرد، دانشجویان و دانش آموزان امروز ما ادامه دهنده راه آن دانشجویان انقلابی هستند که لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند.

سرهنگ پاسدار حسین شمس با اشاره به اینکه دانش آموزان ۳۶ هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده‌اند، اذعان کرد: با حضور پرشور مردمی در راهپیمایی ۱۳ آبان، امروز قطعاً روز پایان اغتشاشات است.

وی خطاب به ایادی داخلی و خارجی استکبار گفت: اگر شما در برابر دین ما بایستید، در برابر تمام دنیای شما خواهیم ایستاد.

مردم پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه هم در مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان‌ماه گفت: دشمنی آمریکا با ایران قوی بوده و با ابزار رسانه و جنگ سایبری و پمپاژ دروغ و شبه پراکنی قصد دارد جای جلاد و شهید را تغییر دهد.

حجت صالحی افزود: حمایت از گروه‌های تجزیه‌طلب و ترور مردم، حمله نظامی عراق به ایران، کودتای نوژه، فتنه ۷۸ و ۸۸، تحریم‌های ناجوانمردانه و ظالمانه علیه انقلاب اسلامی همه با حمایت‌های آمریکا صورت گرفته و امروز هم در فضای مجازی و با ابزار رسانه به دنبال ضربه زدن به نظام و انقلاب و بازگشت به این کشور است.

وی با اشاره به حضور دانش آموزان، فرهنگیان، خانواده‌ها و اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی، گفت: حضور امروز مردم به همه دنیا این پیام را مخابره کرد که مردم ایران همچنان پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

نشاط زندگی ما وابسته به شعار “مرگ بر آمریکا”

امام جمعه کاشمر هم در پایان مراسم ۱۳ آبان که در بقعه متبرکه سید حمزه (ع) برگزار شد، گفت: اگرچه در ۱۳ آبان ماه ۱۳۴۳ امام راحل را از ایران به ترکیه تبعید کرد و فکر می‌کردند اگر کسی نباشد با مردم حرف بزند مردم آرام می‌شوند، اما ۱۴ سال بعد از این واقعه و در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش آموزان و دانشجویان به سالگرد تبعید امام اعتراض نمودند و خواستار برگشت ایشان شدند.

حجت الاسلام جواد طاهری با بیان اینکه در آن روز ۵۶ دانش‌آموز و دانشجو را شهید نمودند و صدها نفر را به گزارش تاریخ زخمی کردند، افزود: این همان آزادی بود که امروز پسر همان شاه در غرب فریاد می‌زند.

وی تصریح کرد: امروز مریم رجوی همان آمریکایی که جلوی آزادی‌خواهی مردم ایستاد و به رأی مردم و قانون کشور تمکین نکرد ادعای رهبری این اعتراض‌ها را دارد، این‌ها همان کسانی هستند که دستشان به خون دانش آموزان و دانشجویان و مردم این کشور آلوده است.

امام جمعه کاشمر از ۱۳ آبان به عنوان روز مبارزه با استکبار نام برد و اظهار کرد: آنها بر خلاف همه تلاش‌هایشان در اغتشاشات اخیر، تیرشان به سنگ خورد و سیلی ملت ایران به صورت شان نواخته شد، از سویی سپاه مشت محکمی بر دندان‌هایشان زد.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی با لس ‌آنجلس‌نشینان و کسانی که خوشی‌شان سواحل آتلانتیک است بخواهد همدم شود بداند این زندگی کثیفی که آنها دارند را تحمل نمی‌کنیم، اگر کسی فکر می‌کند با نگفتن شعار ” مرگ بر آمریکا” زندگی خوشی خواهد داشت اشتباه می‌کند.

طاهری با اعلام اینکه تا وقتی آمریکا دست از جنایت‌هایش و ایران دست از مقاومت بر ندارد شعارها ادامه خواهد داشت، گفت: حیات، نشاط و زندگی ما به شعار “مرگ بر آمریکا” وابسته است، استمرار تنفر ما از ظلم موجب شده این شعار را که نمایان کننده مرگ بر ظلم و استکبار است سر بدهیم.

برخی در داخل کشور هنوز به دنبال بزرگ کردن آمریکا هستند

امام جمعه چناران هم در مراسم ۱۳ آبان که با حضور حداکثری مردم این شهرستان برگزار شد، گفت: متأسفانه برخی‌ها در رسانه‌ها و تریبون‌های در اختیار خود، هنوز هم به دنبال بزرگ کردن آمریکا هستند و نباید به آن‌ها اجازه چنین کار فریبکارانه‌ای را داد.

حجت الاسلام مظفر تاجی اظهار کرد: دشمنی و خصومت آمریکا با ایران به کودتای این کشور علیه مردم کشورمان باز می‌گردد و تا امروز جنایات آمریکا در هر برهه زمانی پیش و بعد از انقلاب از تلاش برای سلب حق انتخاب مردم در تعیین سرنوشت‌شان و اهانت‌های آشکارا به ملت گرفته تا کشتار مردم مظلوم و دانش آموزان بی‌گناه ادامه داشته است.

وی با اشاره به ردپای آمریکا در جنایات اخیر و اغتشاشات سازماندهی شده در کشور افزود: امروز دست‌پرورده‌های استکبار با ساماندهی اراذل و اوباش اغتشاش‌گر در میدان، برای جنایت علیه مردم کوچه و بازار یک‌صدا و همراه شده‌اند.

خطیب جمعه چناران بیان کرد: آمریکا با اعتقادات مردم ایران خصومت دارد و برای اجرای نقشه‌های خود به روش‌های مختلف همچون اغتشاشات و تهاجم فرهنگی متوسل شده تا غیرت دینی و در رأس آن حجاب را هدف بگیرد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی همچون خاری در چشم دشمنان جهان، و ایران امروز به رغم همه دشمنی‌ها، به عنوان جبهه بزرگ حق، پرچمدار و صاحب عزت و اقتدار است.

تاجی ادامه داد: استقامت، تدین و تقید مردم کشور و در رأس آن تأسی از فرهنگ عاشورا بزرگ‌ترین عوامل پیروزی همیشگی ملت بزرگ ایران در سایه رهبری و ولایت فقیه است.

۱۳ آبان بیانگر ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر آمریکا

امام جمعه سبزوار هم با گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان ماه افزود: وقایع ۱۳ آبان بیانگر ایستادگی، مقاومت و استکبارستیزی ملت ایران در برابر آمریکا است.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه اظهار کرد: در راهپیمایی باشکوه امروز ۱۳ آبان نوجوانان و دانش آموزان در کنار دانشجویان و اقشار مختلف مردم، بار دیگر عزت، اقتدار و غیرت ایران اسلامی را به دشمنان نشان دادند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه جهاد تبیین در جنگ رسانه‌ای گفت: باید در کنار شناخت دشمن و بصیرت افزایی نسل جوان، چهره کریه آمریکا و اقدامات مصیبت‌بار و تلخی که آنها بر سر ملت ایران آوردند را بیان کرد.

در دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی نیز شرکت‌کنندگان پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران  را  به اهتزاز در آوردند و با سردادن شعارهایی، برائت خود را از همه دشمنان و مستکبران اعلام کردند.

دانش آموزان و دانشجویان با حضور پرشور خود و با آتش کشیدن پرچم‌های آمریکا و اسرائیل خشم و انزجار خود را از اقدامات دولت خبیث آمریکا و اسرائیل به تمامی جهانیان نشان دادند.

ورامینی ها حماسه آفریدند

همزمان با سراسر کشور، مردم شهرستان ورامین امروز جمعه ۱۳ آبان ماه با حضور در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان روز متفاوتی را رقم زدند. در این راهپیمایی که آحاد مردم از مرد و زن ؛ پیر و جوان حضور داشتند ، هزاران ورامینی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشتند و به دشمنان داخلی و خارجی ایران اسلامی اعلام کردند که بر سرارزش ها و آرمان های این مرز و بوم ایستاده اند و ذره ای از این آب و خاک کوتاه نخواهند آمد.

گفتنی است در این مراسم که از میدان امام حسین (ع) شهرستان ورامین تا مسجد جامع تاریخی این شهرستان برگزار شد ؛ مردم دیار شهدای ۱۵ خرداد با شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا ، مرگ بر انگلیس ، مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر منافق تحرکات اخیر دشمنان خارجی و فریب خوردگان داخلی را محکوم کردند.
لازم به ذکر است ، در پایان این مراسم باشکوه ، پرچم استکبار جهانی به آتش کشیده شد و در قطعنامه ای که قرائت شد خواستار برخورد جدی با آشوبگران و اغتشاشاگران شدند و از دولت خواستند با توجه ویژه به معیشت و زندگی مردم مشکلات اقتصادی را حل کنند.
توزیع ۳۰۰۰ بادکنک ، اهتزاز بالن روز ملی مبارزه با استکبار ، برپایی غرفه های فرهنگی ، هنری ، پاسخگویی به شبهات ، غرفه کارآفرینی ، عکاسی ، نقاشی روی صورت کودکان ، خوشنویسی و… از حاشیه های راهپیمایی ۱۳ آبان بود.

مراسم یوم الله ۱۳ آبان امسال با شکوه هر چه تمام تر برگزار شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: بر حسب وظیفه خاضعانه از مردم عزیز استان تهران به خاطر این همه شور و شعور انقلابی در روز ۱۳ آبان تشکر می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی ظهر جمعه ۱۳ آبان ماه در حاشیه مراسم یوم الله ۱۳ آبان‌ شهر تهران در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: حضور کم نظیر مردم انقلابی تهران در مقابل لانه جاسوسی و سپس راهپیمایی به سوی دانشگاه تهران و حضور در نماز دشمن شکن جمعه پاسخ محکمی بر دهان استکبار جهانی و مزدوران داخلی اش بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: شرکت میلیونی مردم استان تهران در راهپیمایی و سخنرانی قاطع ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران خنثی کننده توطئه های شوم استکبار جهانی و فتنه گران بود.
رئیس ستاد برگزاری ۱۳ آبان استان تهران خاطر نشان کرد: جوانان غیرتمند ، مردان و زنان انقلابی نشان دادند که هرگز با دشمنان سر سازش نخواهند داشت.
حجت الاسلام والمسلمین محمودی افزود: بر حسب وظیفه خاضعانه از مردم عزیز استان تهران به خاطر این همه شور و شعور انقلابی در روز ۱۳ آبان تشکر می کنیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران خاطر نشان کرد: از کلیه نهادها و تشکل‌ها که با برپایی ایستگاه‌ های فرهنگی و غرفه های تبلیغاتی در برگزاری مراسم مشارکت کردند سپاسگزاریم.

حضور پرشور اهوازی‌ها در راهپیمایی ۱۳ آبان

راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبارجهانی با حضور پرشور مردم اهواز همراه بود.

راهپیمایی ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، سالروز تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام و روز دانش آموز همزمان با سراسر کشور از ساعت ۹:۳٠ امروز جمعه در اهواز و ۶۰ شهر استان خوزستان آغاز شد.

به گزارش ایسنا، زن و مرد، پیر و جوان، دختر و پسر، دانش‌آموز و دانشجو، متحد و همدل، با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران و بنرهای مرگ بر آمریکا حضور پرشوری در راهپیمایی امروز اهواز داشتند.

امروز و از ساعت های اولیه صبح، مردم اهواز با در دست داشتن عکس های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و شهیدانی که برای حفظ این آب و خاک خون و جان دادند، بار دیگر همبستگی و اتحاد خود را در دفاع از آرمان های انقلاب و حفظ ایران اسلامی نشان دادند و با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا انزجار خود را از «شیطان بزرگ» فریاد زدند.

راهپیمایی مردم اهواز تا مصلای مهدیه امام خمینی (ره) محل برگزاری نماز جمعه ادامه داشت و در پایان نیز قطعنامه سراسری راهپیمایی ۱۳ آبان قرائت شد.

همچنین همزمان با برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان، پیکر مطهر «حمزه بهمنش» شهید تازه تفحض شده دوران دفاع مقدس از مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز تشییع و در قطعه ۲ شهدای بهشت آباد به خاک سپرده شد.

حضور پرشور دهه هشتادی ها و نودی ها در راهپیمایی ۱۳ آبان قم

راهپیمایی ۱۳ آبان در قم همزمان با سراسر کشور در قم نیز با شکوه خاصی برگزار شد.

راهپیمایی ۱۳ آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام و روز دانش آموز، ساعت ۹:۳۰ در قم همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش ایسنا، خروش مردم انقلابی قم در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی از صحن پیامبر اعظم(ص) حرم حضرت معصومه(س) (جنب کتابخانه حرم) آغاز شده است و تا مصلای قدس قم ادامه دارد.

مردم شهید پرور قم با سر دادن شعارهایی ضمن محکوم کردن استکبار جهانی و فتنه گران، بر حفظ وحدت و یکپارچگی ایران و ملت ایران تاکید کردند.

حال و هوای راهپیمایی امروز مردم قم با سالهای گذشته کاملا متفاوت است و این تفاوت را می توان در تعداد و تنوع شرکت کنندگان در این مراسم مشاهده کرد. با توجه به اینکه در سالهای پیش این راهپیمایی بیشتر با حضور دانش آموزان در سطح شهر از میدان روح الله به سمت حرم برگزار می شد امسال و با توجه به شرایط خاص کشور و اهمیت حضور قاطع مردم انقلابی در صحنه، شاهد حضور گسترده تر و با حضور اقشار مختلف مردم در این مراسم هستیم.

این درحالی است که همچنان دانش آموزان محور اصلی این مراسم هستند ولی با حضور اقشار مختلف مردم این مراسم رنگ وبوی متفاوت تر و پرشورتر از سالهای گذشته دارد و راهپیمایان در مسیرهای تعیین شده در حال تردد به سمت مصلی قدس قم هستند.

در این راهپیمایی که دانش آموزان دهه هشتادی‌ و نودی‌ حضوری پرشور و پر رنگ داشتند شعارهایی هم چون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «الله اکبر، خامنه‌ای رهبر»، «جهاد تبیین، امروز یک تکلیف الهی‌ست»، «بانی اغتشاشات، آمریکاست آمریکاست»، «سیزدهم آبان‌ماه صلابت ملت است، روز شکست کفر و عزت این ملت است» و… سر دادند و عهد بستند که ادامه دهنده راه حاج قاسم سلیمانی و شهدا باشند.

همچنین اقشار مختلف مردم ولایت مدار قم در این حماسه پرشور خواستار مجازات مسببین و عاملان اغتشاشات اخیر شدند و بیان کردند در حمایت از ولایت فقیه هیچگاه کوتاه نخواهند آمد.

از نکات بارز این مراسم تقاضای گسترده عمومی برای برخورد قاطع با اغتشاشگران و تحریک کنندگان و صحنه گردانان این روزها است که در پلاکاردهای متعددی که در دست حضار بود به چشم می آمد.

در این حماسه آبان ماه، آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری و آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) و امام جمعه قم نیز در این راهپیمایی حضور داشتند.

دشمن می‌بیند امروز ایران بالاترین روابط اقتصادی را در سطح جهان برقرار می‌کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه امروز دشمن در برابر ملت ما به استیصال رسیده است، گفت: دشمنی که زمانی می‌گفت ایران اجازه ندارد حتی یک بشکه نفت بفروشد، می‌بیند امروز ایران بالاترین و گسترده‌ترین روابط اقتصادی را در سطح جهان برقرار می‌کند.

سعید جلیلی صبح امروز در حرم مطهر رضوی(ع) و در بخش پایانی مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان مشهد، با اشاره به تصویب کاپیتولاسیون در مجلس ایران در زمان حکومت شاه به عنوان یکی از نمودهای زیاده‌خواهی‌های آمریکا، اظهار کرد: در آن هنگام امام(ره) مانع از اجرایی شدن این قانون شد، لذا دشمن در چنین روزی به فکر تبعید امام(ره) افتاد و فکر می‌کرد دیگر با این کار می‌تواند به فعالیت‌های استکباری خود ادامه دهد، اما امام بزرگوار ما بذری را کاشت که ۱۴ سال بعد نهال داد و ملت ایران دعوت امام را که دعوت خدا و پیامبر(ص) بود، اجابت کرد.

وی ادامه داد: ملت ایران با اجابت این دعوت راهی را در پیش گرفت که باعث شد تمام دنیا بگویند در ایران چه خبر است. در همین روز ۱۳ آبان دانش‌آموزانی به میدان آمدند و دعوت امام را لبیک گفتند و نهایتا به خاک و خون کشیده شدند، چراکه خواهان اسلام و استقلال کشور بودند.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دشمن برای شکست انقلاب از هیچ تلاشی فروگذاری نکرد، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب، برای اینکه  این حرکت در نطفه خفه شود و نظام اسلامی نتواند پای بگیرد، دشمن هر کاری از ترور گرفته تا اقدامات تجزیه‌طلبانه را علیه ما انجام داد، اما نهایتا دید هر چه بر دشمنی خود می‌افزاید، ملت ایران استوارتر می‌شود.

جلیلی با بیان اینکه تمام دنیا در جنگ تحمیلی ۸ ساله به عراق کمک کردند، اضافه کرد: هر کشوری یک نوع سلاح‌ و هواپیما به عراق می‌فروخت. شاه مقبور سعودی پس از اتمام جنگ ۸ ساله، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که فقط عربستان در این جنگ ۳۰ میلیارد دلار به صدام کمک کرد. ملت ما این گونه ایستادگی کرد و موفق شد. امروز صدام کجاست و ملت ما در کجا قرار دارد؟

وی افزود: وقتی دشمن دید ملت ما با سخت‌ترین عملیات نظامی از پا درنیامده است، فشارها و تحریم‌های اقتصادی را علیه ما شروع کرد و در سال ۹۷ هم نوبت به فشار حداکثری رسید. کسانی که ادعای بازار آزاد داشتند، یک تراکنش بانکی بین شهروند یک کشور ثالث با مردم ایران را تحمل نمی‌کردند. اما در این راهبردشان هم شکست خوردند و این چیزی است که خود مقامات آمریکایی هم به آن اعتراف کرده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: دشمن که از تمام امکانات برخوردار است و تمام توان خود را علیه ما به کار بست. پس چرا شکست خورد؟ در کشور ما ملتی به پا خاست که ایران را ظرف ایمان و آرمان خودش کرد و دشمن می‌داند در چنین حالتی کشور ما چه قدرتی را تولید می‌کند. ملت ما با اتکا به قدرت نرم و قدرت ایمانش توانست در جنگ سخت‌افزاری و اقتصادی پیروز شود. مزیت نسبی ملت ایران در این قدرت نرم است که دشمنان از فهم آن عاجزند اند.

جلیلی خاطرنشان کرد: این از توفیقات ملت ایران است که دشمن پس از چندین دهه هنوز نتوانسته است مولفه‌های اصلی قدرت ایران را بشناسد. این مولفه‌ها باعث شده است که نه تنها در داخل کشور، بلکه در هر نقطه دیگری از منطقه هم ملت ایران آمریکا و اسرائیل را شکست دهد. امروز خود مقامات آمریکایی اذعان می‌کنند که باوجود هزینه ۷ هزار میلیارد دلاری در عراق، نتوانستند چیزی در این کشور به دست بیاورند.

وی ادامه داد: زمانی رژیم صهیونیستی هر گاه اراده می‌کرد، بخش‌هایی از سرزمین‌های اسلامی را به خاک خود ملحق می‌کرد و انواع جنایات را مرتکب می‌شد، اما امروز می‌خواهد به یکی از منابع انرژی لبنان در دریا تعرض کند، با قدرت مقاومت لبنان ناکام می‌ماند. این وضعیت امروز صحنه بین‌المللی است. امروز دشمن‌ می‌بیند چه قدرتی با وجود تمام فشارها، در برابر او قد برافراشته است.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه امروز دشمن به تلاش‌های مذبوحانه روی آورده است، گفت: امروز دشمن تمام تلاش خود را صرف جنگ نرم می‌کند، زیرا فهمیده است ملت ایران متکی بر یک قدرت نرم قوی است که از آرمان و ایمان او نشات می‌گیرد. این قدرت نرم باعث شده است ملت ایران تمام توطئه‌های دشمنان را پشت سر بگذارد.

جلیلی با تاکید بر اینکه دشمن می‌داند قدرت ما نشات گرفته شده از ایمان ماست و نه از جنگ‌افزارها، بیان کرد: قدرت ملت ما به جوانان و نوجوانانش است. ما فقط ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید در دوران دفاع مقدس داشتیم. تنها از خراسان رضوی حدود ۱۴۰۰ دانش‌آموز جان خود را در راه انقلاب فدا کردند.

وی با اشاره به تفاوت بین مردم‌سالادی دینی و دموکراسی غربی، اظهار کرد: در دموکراسی غربی مردم رایی می‌دهند و تمام می‌شود، اما در مردم‌سالاری دینی، اگر مردم رای دادند و جمهوری اسلامی را انتخاب کردند، با افتخار چهار فرزند خود را هم در راه آن فدا می‌کنند. غرب حسرت داشتن افراد این چنینی را می‌خورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه تمام هدف دشمن این است که آن نسلی که در سال ۵۷ در ایران انقلاب کرد، دیگر تکرار نشود، گفت: امروز به غیر از فضای مجازی، بیش از ۲۵۰ شبکه ماهواره‌ای تنها در مورد ایران برنامه پخش می‌کنند، زیرا می‌خواهند آن نسل انقلابی دیگر تکرار نشود. خداوند دشمنان ما را از بین احمق‌ها آفرید. دشمن نمی‌فهمد توان ما برگرفته از قدرت نرم ماست. ما با اتکا بر قدرت نرم‌مان، دشمن را در جنگ سخت شکست دادیم، پس امروز هم می‌توانیم او را در جنگ نرم شکست دهیم.

جلیلی با بیان اینکه حرکت‌های امروز دشمن مایه رسوایی اوست، اضافه کرد: دشمن فکر می‌کند با وجود شکست‌های بزرگی که در جنگ‌های اقتصادی و نظامی از ملت ما خورده است، امروز می‌تواند در عرصه فرهنگ با ملت ما مبارزه کند. این از حماقت و استیصال دشمن ما ناشی می‌شود. امروز واضح‌ترین دروغ‌ها و رکیک‌ترین اهانت‌ها تبدیل به ابزار دشمن شده است. آیا این‌ها نشانه‌های استیصال او نیست؟

وی با بیان اینکه امروز نگاه ملت ما حتی از نگاهی که در جنگ تحمیلی داشت هم فراتر رفته است، افزود: دشمن می‌خواست نسلی که در دهه ۶۰ آن پیروزی‌ها را در جبهه‌های جنگ رقم زد، دیگر تکرار نشود، اما وقتی به سوریه متعرض شد، با حضور نسل دهه هفتادی ما در آن عرصه مواجه شد و خیزش حججی‌ها را دید. دشمن ۸ سال جنگ را در سوریه دنبال کرد، اما جوانان دهه هفتادی ما مانع از پیروزی او شدند.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: اکنون دشمن در تلاش است نگذارد دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌های ما چنین حماسه‌آفرینی‌هایی را تکرار کنند، اما شهید آرمان علی‌وردی، یک جوان دهه هشتادی بود که در برابر اقدامات وحشیانه عمله‌های دشمن در تهران ایستاد. دشمن می‌بیند که موفقیت‌های نظام و انقلاب ما تنها با اتکای به جنگ‌افزارها به دست نیامده است و ریشه‌های عمیق دارد.

جلیلی با بیان اینکه امروز دیگر دشمن ابزاری ندارد که علیه ما به کار گیرد، عنوان کرد: پیشرفت بزرگی در انتظار ملت ایران است و تمام نگرانی دشمن این است که جوانان این ملت، خودشان ایرادها و کاستی‌های موجود را رفع کنند. دشمن می‌بیند که امروز دیگر نمی‌تواند کوچک‌ترین تعرضی به مقاومت لبنان کند و از فشار آوردن به دوستان ملت ایران در کشورهای منطقه عاجز است.

وی با تاکید بر اینکه امروز ملت ما به قله‌های پیشرفت نزدیک شده است، تصریح کرد: تمام نگرانی دشمن از بابت این است که دیگر نمی‌تواند در مسیر ملت ایران سنگ‌اندازی کند و می‌خواهد ملت ایران را از انتخابی که کرده است منصرف و منحرف کند و ملت ما به خوبی متوجه این موضوع است. هرگاه دشمن فتنه‌ای را ایجاد کرده، ملت ایران با تمام قوت ایستادگی کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز دشمن تلاش‌های آخر خود را انجام می‌دهد، گفت: زمانی دشمن اعلام می‌کرد که ایران نباید حتی سیم خاردار داشته باشد، اما امروز بیان می‌کند که نگران است جنگ‌افزارهای پیشرفته ساخت ایران صادر شوند. دشمنی که زمانی می‌گفت ایران اجازه ندارد حتی یک بشکه نفت بفروشد، می‌بیند امروز ایران بالاترین و گسترده‌ترین روابط اقتصادی را در سطح جهان برقرار می‌کند.

جلیلی اضافه کرد: دشمنی که روزی سخت‌ترین جنگ‌افزارها را علیه ما به کار می‌گرفت، امروز به شکل‌گیری چند حرکت از سمت اراذل و اوباش علیه ایران روی آورده است. این‌ها تنها نشان‌دهنده استیصال دشمن است. ملت ما وقتی این فشارها و سنگ‌اندازی‌ها را در مسیر خود می‌بیند، ایمانش به این مسیر افزایش می‌یابد. ان‌شاءالله با همت آحاد ملت و نسل دهه نودی ما، موفقیت‌های کشورمان هر روز افزایش یابد.

۱۳ آبان نماد شکست پذیری آمریکا در مقابل ملت ایران است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: پیام ۱۳ آبان امسال ید واحد شدن ملت ایران در مقابل تمام دشمنان است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم عزیزی امروز ۱۳ آبان در سخنرانی پس از راهپیمایی ۱۳ آبان در ارومیه که در مصلی امام خمینی شهر برگزار شد، افزود: پیام ۱۳ آبان امسال حفظ اتحاد، وحدت، یکپارچگی و ید واحد شدن در مقابل دشمنان کشور است.

وی با اشاره به اینکه تحولات ۱۳ آبان از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی و موتور محرکه مبارزه با نظام طاغوت و استکبار جهانی است، تصریح کرد: ۱۳ آبان نماد شکست پذیری آمریکا در مقابل ملت ایران و شکست هیمنه پوشالی آمریکا است.

عزیزی با اشاره به اینکه ۱۳ آبان روز باور قدرت اسلام و جوانان متکی به دین وانقلاب است، اظهار کرد: ملت ایران در ۱۳ آبان امسال نیز ثابت کرد که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند، بکند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه ۱۳ آبان سند غیرت دینی و انقلابی ملت ایران و سند رسوایی آمریکا است، خاطر نشان کرد: تمریکا و تمامی وابستگان به مکتب آمریکا بدانند برای شناخت ملت ایران به این حضور حماسی توجه کنند و از این حضور ملت ایران درس عبرت بگیرند.

وی یاد آور شد : ملت آذربایجان غربی نیز همچون سایر استان های کشور با حضور خود در راهپیمایی ۱۳ آبان نشان دادند که هنوز شهید باکری ها، امینی ها و حسین فهمیده ها پای ارزش ها و مکتب انقلاب اسلامی ثابت قدم هستند.

عزیزی با اشاره به اینکه آمریکا و تمامی سران مرتجع منطقه و فتنه گران بدانند و آگاه باشند ملت ایران صلابت و ایستادگی، غیرت را از فرهنگ عاشورا آموخته اند، تصریح کرد: ما را از ترور و شهادت نترسانید چرا که ما پرورش یافته مکتب امام حسین (ع) هستیم و با آغوش باز مرگ با عزت را می پذیریم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیام ۱۳ آبان امسال به آمریکا و عمال آن این است که اگر قدرت و امنیت کانون های قدرت ایران همچون ملت، نیروی های مسلح، نفوذ معنوی ایران ، امنیت دختران و زنان و جوانان ایران مورد خدشه قرار گیرد همه جا را برایتان ناامن می کنیم.

وی ادامه داد: فتنه گران داخلی بدانند اگر به امنیت داخلی کشور خدشه ای وارد شود آرامشتان را برهم خواهیم زد.

عزیزی با اشاره ملت ایران در اوج بصیرت ، تحولات دشمن را رصد می کند، یاد آور شد: فتنه گران داخلی و خارجی بدانند ملت ایران صبر انقلابی دارند اما بترسید از زمانی که که این صبر ملت لبریز شود که در این صورت با همین جوانان و نوجوانان و زنان و دختران ۱۳ ابان ۱۴۰۱سراغتان می آییم.

وی با اشاره به اینکه گروهک های تروریستی و منافقین اکنون شعار آزادی زن ایرانی را سر می دهنند، خاطر نشان کرد: شما رو سیاه تر از آن هستید ‌که با شعار فریب کارانه خود به اتحاد و انسجام ملت ایران خدشه وارد کنید چرا که شما ۵۴۰۰  همسر و مادر شهید را در کشور عزادار کرده اید و اکنون شعار آزادی زن ایرانی را می دهید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار است، گفت: روز ۱۳ آبان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از نمادهای مبارزه با استکبار جهانی بوده و مبارزه با کافر و استکبار دستور دین ما است.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی جمعه ۱۳ آبان در پایان راهپیمایی روز ۱۳ آبان در جمع مردم نهاوند، اظهار کرد: اکنون آمریکا هیچ جایگاهی در دنیا ندارد و آمریکا و سایر دشمنان ما جرات نزدیک شدن به یک وجب از خاک ایران را ندارند چه برسد به اینکه بخواهند به خاک ما تجاوز کند.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد و دشمن هیچ کاری نمی‌تواند بکند چراکه آمریکا در عرصه نظامی، سیاسی و اقتصادی ضعیف‌تر از همیشه است و در سخت‌ترین شرایط قرار دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز هواپیمای بدون سرنشین ایران خواب را از چشم اروپایی‌ها گرفته است، ادامه داد: مشکلات اقتصادی کشور ما بدتر از سایر کشورهای اروپایی نیست هرچند که بی‌سر و سامانی فعلی بازار ما قابل تحمل نیست و مجلس در این زمینه کوتاه نمی‌آید و در بعضی از مدیریت‌ها در کشور ضعیف عمل شده است.

فلاحی خاطرنشان کرد: طی دو سال و نیم گذشته بیشترین تلاش مجلس برای حل مشکلات اقتصادی کشور بوده است و هیچ کاری در کشور ما نشد ندارد و برای حل مشکلات نیاز به تلاش داریم.

نماینده مردم همدان در مجلس یادآور شد: دشمن ما از طریق ناتوی رسانه‌ای و تسلطی که از طریق فضای مجازی دارد تمام تلاشش را به کار برده است و متاسفانه  به خاطر بیماری کرونا مدارس ما و مکان‌های فرهنگی ما در کشور دو سال تعطیل شد و دانش‌آموزان ما در این دو سال در فضای مجازی رها شدند و این کار بسیار غلطی بود.

فلاحی اضافه کرد: همچنین بی‌تدبیری مدیران در گذشته باعث نابودی آموزش و پرورش ما شده و در سال‌های اخیر جذب دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان بسیار کاهش یافته و اکنون در کشور با کمبود ۲۶۰ هزار معلم و در استان همدان با کمبود ۴۰۰۰ معلم مواجه هستیم و همین مشکلات در حوزه آموزش و پرورش و مشکلات فرهنگی این حوزه باعث سوء استفاده دشمن شده است.

وی بیان کرد: اکنون ما به آرمان‌ها و اهداف بزرگ از جمله نابودی رژیم صهیونیستی می‌اندیشیم و برای رسیدن به این اهداف بزرگ دنبال زمینه سازی بزرگ هستیم و آنها هم این را می‌دانند و به همین خاطر است که اینقدر شیطنت و فتنه می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: امروز انتظار مردم ما از مسئولان این است که اجازه ندهند بیش از این با آبروی یک کشور مقتدر و مظلوم بازی شود و از دستگاه قضایی انتظار دارند که با آشوبگران مماشات نکنند و با آن‌ها برخورد کنند.

فلاحی خطاب به دولت آقای رئیسی بیان کرد: همچنین شورای عالی امنیت در کشور نیاز به تغییر دارد، فضای مجازی قتلگاه فرزندان ما شده است و از دولت آقای رئیسی انتظار می‌رود که برای تغییر مدیران ناکارآمد در اسرع وقت اقدام کنند.

وی در پایان با بیان اینکه امروز کشور ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف در اوج اقتدار قرار دارد، تاکید کرد: دستگاه قضایی بیش از این در مقابل آشوبگران مماشات نکند چراکه مردم ما صبر و تحملشان حد و اندازه‌ای دارد.

هر کسی امروز امنیت کشور را بهم بریزد “تفاله لانه جاسوسی” است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دانش آموزان با حضور در راهیپمایی سراسر کشور با شعار “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر اسرائیل” آنهایی را که ذوق زده شده و مزدورانی که دلار و یورو می گیرند را ناکام کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه جمعه ۱۳ آبان در جمع مردم همدان در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان، اظهار کرد: دانش آموز طراز انقلاب این است که دشمن را می شناسد و می داند آمریکا دشمن اصلی ملت ایران است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان افتخار کشور هستند، تصریح کرد: این قشر در سراسر کشور و با حضور در راهیپمایی و با شعار “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر اسرائیل” آنهایی را که ذوق زده شده و مزدورانی که دلار و یورو می گیرند را ناکام کردند.

آزادیخواه ادامه داد: دانش آموزان به همه دنیا ثابت کردند درخت تنومند انقلاب اسلامی بیدی است که گاهی بادی به این بید تنومند می وزد و مردم احساس خنکی می کنند نه سرما.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دانش آموزان امروز به تحلیلگران شبکه‌های فارسی زبان معاند و برخی از سلبریتی‌هایی که ادعای دفاع از ملت دارند همسو نیستند همچنین مردم با بریده شدن گلوی افسران هرگز موافق نیستند.

وی تصریح کرد: ۴۳ سال است که این افراد خودشان، پدرانشان و اجدادشان نهال انقلاب را کاشتند و امروز این نهال به بوستانی تبدیل شده و اجازه نمی دهند کسی به آن آسیب برساند.

آزادیخواه با اشاره به اینکه مردم با مزاحمت نوامیس در خیابان با آشوب و آتش زدن آمبولانس هرگز موافق نیستند، مطرح کرد: دلسوز شما پدران و مادران و معلمان شما و شهید حججی ها، همدانی ها و سلیمانی ها هستند که در راه دین قطعه قطعه شدند، دلسوز شما آن سلبریتی نیست که وقتی شرایط طبق میلش پیش نرود فرار می کند و به جایی می رود که به او خوش بگذرد.

وی با بیان اینکه امروز دنیا باید بشنود و بداند دانش آموز و دانشجو، دوست را از دشمن تشخیص می دهد و دشمن نمی تواند آنها را به اشتباه بیندازد، افزود: زمانی دشمن ارتش و سپاه نداشت، ترور و آشوب و انفجار ایجاد کرد و شهادت شهید بهشتی و شهید رجایی و ۷۲ شهید مظلوم را رقم زد و آن روز ما مقاومت کردیم.

آزادیخواه با اشاره به اینکه دشمنان دانش آموز و دانشجوی ایرانی بداند جبهه مقاومتی که حاج قاسم تشکیل داد، مقدمه ظهور است، بیان کرد: روزی که حضرت ولیعصر(عج) ظهور کند شرق و غرب عالم را به هم می دوزد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دشمن روزی نقشه ها و توطئه هایی در قالب خاورمیانه بزرگ برای ما داشت اما آن خاورمیانه فرضی آمریکا تبدیل به جبهه مقاومت شد، گفت: دانش آموزان حواسشان جمع باشد و به دوستانشان هم بگویید که روزی دشمن به سوریه گفت بشار اسد باید برود و رهبر ما گفتند بشار اسد باید بماند و بشار ماند.

وی با اشاره به اینکه براساس مستندها چیزی از سوریه باقی نمانده بود و مدافعان حرم ناموس اسلام را نجات دادند، بیان کرد: امروز بسیجی و طلبه را ترور می کنید که ما را بترسانید؟ آرمان عزیز را شکنجه می‌کنید و می‌گویید به مقدسات توهین کن، چادر از سر زن شیعه بکشند؟ و سرباز و افسر نیروی انتظامی را به آتش بکشند و به اسم ملت تمام کنند؟

آزادیخواه با بیان اینکه استکبار داخلی و خارجی نداریم، مستکبر مستکبر است، اظهار کرد: اختلاس حاصل نفوذ در کشور است، خاوری تفاله و ته مانده آنهاست و از درون انقلاب به آنها خدمت می کند، اینها خائن بر ملت هستند و هر کسی امروز امنیت کشور را بهم بریزد شک نکنید تفاله لانه جاسوسی است.

وی اضافه کرد: به قوه قضائیه عرض می کنیم عده ای در کرج و زاهدان شهید ترور داشتیم و مماشات با این اغتشاشگران دیگر بس است و این حرف دل مردم است بنابراین قوه قضائیه قاطعانه با اشد مجازات با مسببان برخورد کند.

آزادیخواه با اشاره به اینکه در این مدت مظلومانه چاقو به سینه پلیس مقتدر زدند، گفت: سپاه مقتدر و بسیج مظلوم با آنها که به اسم “زن، زندگی، آزادی” از این مردم سلب آرامش کرده اند، برخورد کند.

مردم ولایت‌مدار زنجان با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند

مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه پایتخت شور و شعور حسینی همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی ۱۳ آبان حاضر و شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

به گزارش ایسنا، مردم دیار غواصان دریادل با حضور در راهپیمایی روز ۱۳ آبان و با مشت‌های گره کرده با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر ضد ولایت‌فقیه» بار دیگر بر پیروی از ولی‌فقیه و ادامه راه شهدا و امام راحل تاکید کردند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی که از اقشار مختلف مردم حضور داشتند با شعار محوری «حماسه ایستادگی، مقاومت و استکبارستیزی»، با فریادهای لبیک یا خامنه‌ای به سوی میعادگاه نمازجمعه زنجان حرکت کردند.

همزمان با مردم اهل بصیرت زنجان، دوست‌داران انقلاب اسلامی در همه شهرها و روستاهای استان زنجان در این مراسم شرکت کردند تا نشان دهند، قدردان عزت و اقتداری که به قیمت خون هزاران شهید به دست آمده است، هستند.

راهپیمایی ۱۳ آبان همزمان با سراسر کشور از ساعت ۱۰ روز جمعه از میدان قائم زنجان به سمت میعادگاه نمازجمعه در مصلای خاتم‌الانبیای زنجان برگزار شد.

طنین استکبارستیزی مردم دارلعباده یزد در راهپیمایی ۱۳ آبان

راهپیمایی ۱۳ آبان امسال با شعار «حماسه ایستادگی، مقاومت و استکبارستیزی» در بیش از ۳۰ نقطه از استان یزد همزمان با هفتمین روز بزرگداشت شهادت شهدای حمله تروریستی شاهچراغ (ع) برگزار شد.

این مراسم شهر یزد از ساعت ۱۰ صبح با اجتماع پرشور مردم دارالعباده در حسینیه امیرچخماق آغاز شد و راهپیمایان ضمن سر دادن شعارهای ضد استکباری به سمت مسجد ملااسماعیل، محل برگزاری نماز جمعه که امروز به امامت آیت الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اقامه می‌شود، حرکت کردند.

راهپیمایان در این مراسم شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «نیروی انتظامی تشکر تشکر»، «جوان انقلابی ذلت نمی‌پذیرد»،‌ «رمز بقای انقلاب وحدت است پیروی از امامت امّت است»، «این سخن جاوید روح خداست اُمُّ الفسادِ قرن ما آمریکاست»، «رمز بقای انقلاب وحدت است پیروی از امامت امّت است» و «ما جان فدای رهبریم دشمن هر فتنه‌گریم»، بار دیگر با آرمانهای انقلاب تجدید میثاق کردند.

دشمنان جمهوری اسلامی به‌دنبال تجزیه ایران هستند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دشمنان جمهوری اسلامی به‌دنبال تجزیه ایران هستند، ولی این حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه نشان‌دهنده وحدت و همدلی آحاد مختلف مردم است و این مسئله را به رخ دشمن کشیدند.

غلامعلی حیدری در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در شهرکرد در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت این روز، اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی به‌دنبال ایجاد شکاف بین مردم این مرز و بوم هستند و اهداف شومی در سر دارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: دشمنان جمهوری اسلامی به‌دنبال تجزیه ایران هستند، ولی این حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه نشان‌دهنده وحدت و همدلی آحاد مختلف مردم است و این مسئله را به رخ دشمن کشیدند.

وی بیان کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان موجب ناامیدی دشمن شد و باید در اهداف شوم خود تجدید نظر کنند، حضور مردم شهیدپرور چهارمحال و بختیاری در راهپیمایی این روز قابل تقدیر است.

ملت ایران دست رد به فتنه دشمنان زده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه، آمریکا باز هم از ملت ایران سیلی خورده است، گفت: اگر چه ملت ایران از حادثه تلخ مرگ این دختر جوان و گرانی ها و شرایط اقتصادی موجود ناراضی و شاکی هستند، اما باز هم دست رد به سینه آمریکا زده اند و راه خود را از اغتشاش گران و مزدوران جدا کرده اند.

محمد باقر ذوالقدر، امروز جمعه در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه در سنندج اظهار کرد: ایستادگی و مقاومت مردم در مقابل توطئه های دشمنان ایران را قدرتمند و شکست ناپذیر کرد و امروز کشور را به قدرتمندترین کشورها در منطقه و دنیا تبدیل کرده است.

وی افزود: ایران تا قبل از انقلاب در معادلات قدرت جهانی جایگاهی نداشت و مغلوب کشورهای غربی بود، اما امروز به واسطه ایستادگی مردم به یک کشور قدرتمند و پیشرفته در جهان مبدل شده و در مقابل، این آمریکا است که در مبارزه با ایران شکست خورده و به یک کشور در حال افول و زوال تبدیل شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: بدون شک ردپای آمریکا در آنچه که طی چند هفته اخیر در ایران رخ داده است، مشاهده می شود و این مهم نشان از شکست و زوال آمریکا است؛ ابر قدرتی که ارتش ها و ملت ها را با یک اراده نابود می کرد، امروز به دریوزگی افتاده است و از مرگ یک دختر جوان در مرکز پلیس که در نوع خود ناراحت کننده است، سواستفاده کرده و تمام توان خود را با هم پیمانانش در اروپا برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران به کار بسته است.

وی ادامه داد: آمریکا با به کار بستن تمام توان رسانه ای خود، ذهن مردم ایران را با گزارش های غیر واقعی و بمباران دروغ به کار گرفته است به طوری که در چند هفته اول ۵۰۰ میلیون مطلب در فضای مجازی به امید به خیابان کشاندن مردم ایران و ایجاد اغتشاش و انقلاب، ساخته و پرداخته شده است.

ذوالقدر، با اشاره به اینکه، آمریکا باز هم از ملت ایران سیلی خورده است، بیان کرد: اگر چه ملت ایران از حادثه تلخ مرگ این دختر جوان و گرانی ها و شرایط اقتصادی موجود ناراضی و شاکی هستند اما باز هم دست رد به سینه آمریکا زده اند و راه خود را از اغتشاش گران و مزدوران جدا کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: کشور، ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی شاهد پیروزی نهایی در آینده نزدیک است و همه فتنه های دشمن را نابود کرده و امنیت را به آغوش می کشد؛ این یک وعده الهی است.

ملت ایران از عملکرد ضعیف برخی مسئولان نقد دارد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران از برخی مسئولان به علت عملکرد ضعیف نقد دارد اما در همه صحنه‌های انقلاب پای کشور ایستاده است.

حمید رضا حاجی بابایی روز جمعه در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان بوشهر بابیان اینکه ملتی که برای خدا قدم بردارد سختی‌ها بر او آسان می‌شود، اظهار کرد: ملت‌هایی که در راه خدا قدم برداشته‌اند به طور مداوم آزمایش می‌شوند، پس باید همیشه آماده ایثار و جانبازی در راه خدا باشند.

به گفته وی، اگر کسی بپندارد که تا دیروز انقلابی بوده و دیگر تکلیفش را انجام داده است اما امروز سکوت کند هیچ چیزی از انقلابی گری در دست ندارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم ایران از دانش آموزان تا همه مسئولان یکپارچه پای کار انقلاب ایستاده و انقلابی هستند جز عده‌ای اندکی  که در هر فرصت دنبال مشکل آفرینی برای کشور و نظام هستند.

حاجی بابایی با بیان اینکه ملت ایران در ۴۳ سال انقلاب ایثار و مجاهدت و ایستادگی کرده اند، افزود: مردمبا نظام و انقلاب و شهدا و دین خود مشکلی ندارند ملت ایران از برخی مسئولان به علت عملکرد ضعیف نقد دارد اما در همه صحنه‌های انقلاب پای کشور ایستاده است.

وی با تاکید بر اینکه رکن اصلی کشور برای حفظ نظام مردم هستند، عنوان کرد: مسئولان باید مردم را راضی کنند و در بخش اشتغال و ازدواج جوانان به مشکلات رسیدگی کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نجات یک کشور فقط در آموزش و پرورش است، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم کشور پرافتخار باشد باید به آموزش و پرورش برسیم و باید به شکلی عمل کرد که معلم گل سر سبد جامعه باشد.

حاجی بابایی با بیان اینکه اگر نظر رهبر انقلاب در آموزش و پرورش اجرا شود آسیبی به کشور نمی‌رسد، گفت: فرزندان ما سرمایه کشور هستند و آموزش و پرورش و معلم و دانش آموزان بالاترین سرمایه و در خدمت نظام هستند؛ دشمن با این جاها کار دارد با مدرسه و دانشگاه کار دارد باید این موضوع را درک کرد.

برپایی مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در مازندران

مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان امسال با شعار محوری «ایستادگی، مقاومت و استکبارستیزی» همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف مازندران برگزار شد و امت مسلمان دیار علویان با حضور باشکوه خود با آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

مردم شهیدپرور، ولایت مدار و انقلابی دیار علویان امروز ۱۳ آبان در هوای مطبوع و آفتابی همزمان با سالروز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز، ضمن حضور در شهرهای مختلف استان بار دیگر با آرمان های شهدا، نظام و انقلاب تجدید میثاق کردند.

مازندرانی ها اعم از زن و مرد، پیر و جوان، دختران و پسران دانش‌آموز و دانشجو، کارمندان و دیگر اقشار با در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران با ندای الله اکبر و لبیک یا خامنه‌ای و سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ اسرائیل، مرگ بر منافق، خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی و توطئه‌های آنان علیه انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.

حضور دهه هشتادی ها و دهه نودی ها در میان خیل عظیم راهپیمایان از نقاط برجسته راهپیمایی امسال در روز جمعه بود. شرکت کنندگان در این مراسم همچنین از تلاش های نیرو های انتظامی و امنیتی تقدیر کرده و خواستار برخورد قاطع با عوامل آشوب ها و اغتشاشات اخیر شدند.

برپایی راهپیمایی ۱۳ آبان در سمنان

راهپیمایی روز ۱۳ آبان احروز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم سمنان برگزار و راهپیمایان با سردادن شعارهایی انزجار خود را از استکبار فریاد زدند.

راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در شهرستان های هشتگانه استان، و از جمله در سمنان با حضور اقشار مختلف مردم و از جمله نمازگزاران نمازجمعه، دانشجویان، دانش آموزان و… برگزار شد.

راهپیمایان سمنانی ضمن گرامیداشت حادثه دلخراش شهدای شاهچراغ شیراز و محکوم کردن اغتشاشت اخیر از میدان امام رضا (ع) تا مصلای بزرگ نمازجمعه سمنان راهپیمایی و با سر دادن شعارهای مختلف بر تداوم راه شهدا و حراست از ارش های انقلاب و شهدا تاکید کردند.

نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و معاونان استاندار، فرماندهی سپاه قائم استان، فرماندهی انتظامی استان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، روسای دانشگاه های استان،مدیران کل استان و …از جمله شرکت کنندگان در راهپیمایی امروز سمنان هستند..

به گزارش ایسنا، پس از پایان مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان، نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی سمنان اقامه می شود.

همچنین در سایر شهرستان‌های استان و از جمله در شاهرود،دانغان، گرمسار، میامی، مهدیشهر، سرخه و آرادان نیز راهپیمایی های مشابهی برگزار شد.

مردم سیستان و بلوچستان همچون همیشه دل در گرو نظام و انقلاب دارند

استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه راهپیمایی امروز گفت: راهپیمایی ۱۳ آبان که همه اقشار جامعه در آن حضور دارند این پیام را مخابره می‌کند که همه مردم این استان از هر قشری و در هر لباسی دل در گرو نظام و انقلاب دارند و هیچ کس نمی تواند خدشه ای به آن وارد نماید.

حسین مدرس خیابانی در جمع خبرنگاران بیان کرد: این روز یادآور سوابق طولانی دشمنی آمریکا با میهن اسلامی مان ایران است.

وی افزود: طبیعی است که دشمن از همه حربه های خود برای ایجاد شکاف بین اقشار مختلف جامعه استفاده می کند تا نقشه های شوم خود را عملی نماید.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هدف اصلی دشمن متوقف کردن حرکت رو به جلو و پیشرفت ایران اسلامی است.

وی تاکید کرد: آنچه در سطح کشور اتفاق افتاده این است که استکبار جهانی از همه ابزارهای خود برای ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم استفاده می کند.

مدرس خیابانی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان نیز مستثنی نبوده و مسیر توسعه خود را پیدا کرده و در حال پیشرفت است و دشمن سعی دارد با طرح مسائل حاشیه ای این روند را متوقف کند.

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی ۱۳ آبان که همه اقشار جامعه در آن حضور دارند این پیام را مخابره می‌کند که همه مردم این استان از هر قشری و در هر لباسی دل در گرو نظام و انقلاب دارند و هیچ کس نمی تواند خدشه ای به آن وارد نماید.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: امروز نظام در بالاترین رتبه اقتدار خود قرار دارد و چون همیشه مسیر توسعه خود را ادامه خواهد داد.

آمریکا به ناتوانی خود در مقابل ایران آگاه است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر امریکا به ایران حمله نظامی نمی کند، به معنای رعایت مسائل حقوق بشری نیست، بلکه صرفا به این دلیل است که نمی تواند در مقابل این نظام بایستد و نسبت به این ناتوانی خود آگاه است.

محمدرضا باهنر در مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان در مصلی بیت المقدس اراک با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شاه چراغ، اظهار کرد: ۱۳ آبانماه سال ۱۳۵۷ سربازان امام راحل که روزی به گفته ایشان در گهواره ها بودند، به ثمر نشستند و دست جنایتکار رژیم شاهنشاهی که با حمایت مستکبرین به خون دانش آموزان این کشور آلوده شده بود را کوتاه کردند.

وی تصریح کرد: شرق و غرب، شمال و جنوب به دنبال حفظ نظام استکباری بودند، ولی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ توطئه های آمریکا در سفارت این کشور، خنثی شد و لانه جاسوسی آمریکا به تصرف مردم انقلابی درآمد. در واقع داستان ایران با امریکا سال ۱۳۳۲ در کودتای ۲۸ مرداد شروع شد و این داستان تنها به سال ۵۷ و ۵۸ معطوف نمی شود. اگر می بینید آمریکا به ایران حمله نظامی نمی کند، به معنای رعایت مسائل حقوق بشری نیست، بلکه صرفا به این دلیل است که نمی تواند در مقابل این نظام بایستد و نسبت به این ناتوانی خود آگاه است.

باهنر با اشاره به جنایت های همیشگی آمریکا علیه ایران، گفت: آمریکا به قدری در مقابل مردم ایران مستاصل شده که از کثیف ترین حربه ها استفاده می کند. آنها سردار عزیز ایران را در کشور ثالث ترور کردند و این غلط را نیز قبول کردند.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر، آخرین حربه آنها این است که از گروهک داعش استفاده کنند، گفت: امروز داعش کثیف ترین گروهک در دنیاست، اما امریکا به قدری مستاصل است که برای غلبه بر ایران از این گروهک استفاده می کند و جوانان و زنان و مردان این سرزمین را ترور می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: از روزی که امریکا دشمنی خود را با امام و انقلاب و اسلام آغاز کرد، همواره توطئه کرده است، اما هر بار شکست خورده و حتی در هشت سال جنگ تحمیلی نیز، با وجود همه حمایت هایی که از صدام انجام داد، یک وجب از خاک کشور از دست نرفت.

وی افزود: امریکا افغانستان را گرفت، عراق را اشغال کرد، به سمت تصرف سوریه رفت، اما هر نقشه استکباری او علیه ایران اسلامی با یکپارچگی امت اسلامی نقش بر آب شده است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درخصوص جهاد اقتصادی، فرهنگی، رسانه ای و … گفت: دشمنان در اغتشاشات اخیر، چند میلیون دلار هزینه کرده و کشورهای مختلف را علیه ایران تحریک کردند. آنها همواره از زمان پیروزی انقلاب اسلامی می گویند که این انقلاب چند ماه دیگر شکست می خورد، اما امروز با پیروی از خط و رهنمودهای امام راحل و ژرف نگری ها، گذشت، ایثار و درایت مقام معظم رهبری، ایران اسلامی همچنان قدرتمند ایستاده است.

باهنر تصریح کرد: در مسئله هسته ای همواره موضوع بمب اتمی را مطرح می کنند، در حالی که ایران برای اقتدار خود از زور اسلحه و بمب هسته ای استفاده نکرده است. مقام معظم رهبری صراحتا اعلام کردند و فتوا دادند که ساخت بمب اتمی حرام است و دشمن می داند که ایران به دنبال بمب هسته ای نیست. آنها از قدرت گرفتن این کشور می ترسند، هرچند که امروز ایران در بسیاری از فناوری های جدید رتبه تک رقمی در دنیا دارد.

وی گفت: در سال ۱۳۵۷، ایران در شاخص های اصلی مانند بهداشت، اقتصاد و … از کشورهایی مانند افغانستان، بنگلادش، فیلیپین و … عقب تر بود و در بین ۲۰۰ کشور رتبه ۱۲۰ داشت، اما امروز در بین کشورهای آسیایی سومین جایگاه را در حوزه بهداشت دارد و در بین کشورهای جهان از رتبه های تک رقمی برخوردار است.

باهنر تصریح کرد: ۱۳ آبان‌ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است که در راس این استکبار امریکا قرار دارد و در واقع امریکا ام الفساد است.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی با درایت، دور اندیشی و کار جهادی باید مشکلات خود را حل کند، در جایی که مردم اعتراض دارند باید مسیری برای اعلام این اعتراض به شکل قانونی فراهم شود چراکه این بیان اعتراض حق مردم است و نباید اجازه داد که اغتشاشگران فضا را بهم بریزنند و مسئولان نیز باید افتخار کنند که خدمتگزار مردم باشند.

باهنر با تاکید بر اینکه مردم امروز عمق بصیرت خود را به معنای وظیفه شناسی و دشمنی شناسی نشان دادند، افزود: امروز ملت ایران ۱۳ آبان باشکوهی را رقم زدند، امید است خداوند توفیق دهد که قدر این مردم را بدانیم و برای انجام وظیفه قیام کنیم.

مردم ایران می‌دانند ‌تیر خود را به چه سمتی هدفگیری کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم ایران دشمن را می شناسند و می دانند که تیر خود را به چه سمتی هدفگیری کنند.

باهنر در حاشیه برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در اراک اظهار کرد: مردم ایران باز هم با بصیرت، موضع شناسی و دشمن شناسی دقیق اقدام می کنند.

وی افزود: روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار به رهبری آمریکای جنایتکار است، ما در این روز مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار می گوییم و انشالله این مقاومت مردم پایدار خواهد بود.

نمایش اعتقاد مردم به مبانی اسلام و انقلاب در راهپیمایی ۱۳ آبان

استاندار مرکزی هم گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، اعتقاد آنان به مبانی اسلام و انقلاب را به منصه ظهور گذاشت.

دکتر فرزاد مخلص الائمه در حاشیه برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبانماه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: امروز جزو معدود ۱۳ آبان هایی است که در روز جمعه واقع شده است و حضور کاملا خودجوش مردم در این روز رقم خورده است.

وی تصریح کرد: در اراک حضور مردم بسیار پررنگ و حتی فراتر از حد انتظارات است. جوانان در کنار خانواده های خود در این راهپیمایی حاضر شدند و قطعا این حضور می تواند ادامه مسیر انقلاب را تضمین کند.

استاندار مرکزی افزود: انگیزه الهی مردم و علقه و اعتقاد به مبانی و ارزش های اصیل انقلاب و اسلام و وحدت حول این انگیزه در این راهپیمایی به منصه ظهور رسید.

وی تاکید کرد: امروز راهپیمایی اراک در یک مسیر جدید برگزار شد که پیام و مفهوم خاص خود را داشت و امیدواریم که این وحدت و همدلی مردم، شتابان به سمت پیشرفت و آبادانی کشور حرکت کند.

حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، ختم فتنه جدید آمریکا در کشور را رقم می زند

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی هم گفت: حضور پرشور و باشعور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، ختم فتنه جدید آمریکا در کشور را رقم می زند.

سردار محسن کریمی در حاشیه برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در اراک، با بیان اینکه این روز سه حادثه بزرگ تاریخی را یادآوری می کند، اظهار کرد: هر ساله اقشار مختلف بویژه دانش آموزان این روز را گرامی می داشتند و این روز به نام روز مبارزه با استکبار و آمریکا نام گرفته بود، اما، امسال جامعه ما دچار یک فتنه جهانی به سردمداری آمریکا شده و این مسئله شرایط را حساس تر کرده است.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در جمع دانش آموزان، افزود: حضور مردم در این راهپیمایی آمریکا را در فتنه جدیدش ناکام می گذارد و جواب دندان شکنی به او خواهد داد.

کریمی گفت: حوادث تاریخی مرتبط با روز ۱۳ آبان نشانه دشمنی آمریکا با ملت ما بوده و حضور مردم در راهپیمایی امروز می تواند یکبار دیگر آمریکا را شکست دهد به همین دلیل این حضور از همیشه حساس تر است.

خروش اصفهانی‌ها در روز مبارزه‌ با استکبار

راهپیمایی روز ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم اصفهان برگزار شد.

امروز جمعه، ۱۳ آبان، مردم اصفهان از نقاط مختلف شهر خود را به میدان امام رساندند تا در راهپیمایی روز ۱۳ آبان و روز مبارزه‌ با استکبار شرکت کنند.

امروز و از ساعت‌های اولیه صبح، مردم اصفهان، زن و مرد، پیر و جوان، دختر و پسر، دانش‌آموز و دانشجو، کارمند و بازاری، طلبه و دانشگاهی و … خود را از نقاط مختلف شهر اصفهان به میدان امام(ره) رساندند تا در راهپیمایی بزرگ روز ۱۳ آبان، روز مبارزه‌ با استکبار جهانی شرکت کرده  و بار دیگر با آرمان‌های انقلاب، امام و رهبری و شهدا تجدید میثاق کنند.

مردم اصفهان با در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران، تصاویر امام و رهبری و تصاویر شهدای دفاع مقدس و شهدای حرم و امنیت و با شعارهای الله اکبر و لبیک یا خامنه‌ای و … با آرمان‌های امام و رهبری و شهدا تجدید میثاق کردند.

مردم اصفهان همچنین با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ اسرائیل، مرگ برانگلیس، مرگ بر منافق، خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی و توطئه‌های آن علیه انقلاب اسلامی به خصوص در اغتشاشات اخیر به نمایش گذاشتند.

سردار نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سخنران این مراسم در میدان امام(ره) بود.

بعد از راهپیمایی ۱۳ آبان، قطعنامه‌ای نیز در محکومیت جنایت‌های استکبار جهانی و همچنین اغتشاشات اخیر در کشور قرائت شد.

شرکت کنندگان بعد از پایان مراسم راهپیمایی، خود را به محل برگزاری اقامه نماز جمعه رساندند.

ای آمریکا، دیکتاتور تویی

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دیکتاتور آمریکا است که در یک لحظه ۱۳۶ هزار انسان بی گناه را در هیروشیما و ناکازاکی کشت و همواره از رژیم‌های سرکوبگر حمایت می‌کند.

سردار سرتیپ محمد رضا نقدی، امروز جمعه در مراسم روز ۱۳ آبان در میدان امام(ره) اصفهان با بیان اینکه مردم به طور آزادانه مسئولان نظام خود را انتخاب می.کنند، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی به‌طور مستقیم و غیر مستقیم ارشدترین مقامات جمهوری اسلامی را از طریق انتخابات بر می‌گزینند و در یک کلام همه چیز به آرای مردم بر می‌گردد. چطور شما دشمنان به این ملت لقب دیکتاتور می‌دهید، در حالی که از دیکتاتورترین رژیم‌ها که یک صندوق رای هم ندارند دفاع می‌کنید؟ رای امروز مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان مرگ بر آمریکا است.

وی افزود: دیکتاتور شما هستید که در یک لحظه ۱۳۶ هزار انسان بی گناه را در هیروشیما و ناکازاکی کشتید. دیکتاتور شما هستید که از جنگ جهانی دوم به بعد ۳۳۷ هزار حمله هوایی به ملت‌های بی گناه کردید و هزاران انسان را به کام مگر کشاندید. دیکتاتور شما هستید که در ویتنام ۳ میلیون نفر را با بمب‌های ناپال و خوشه‌ای کشتید و در عراق و افغانستان این فجایع را به بار آوردید. دیکتاتور شما هستید که در زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب شکنجه‌گاه برپا کردید و این شکنجه‌ها را توجیه می‌کنید چون اعتقاد دارید این دو زندان خارج از خاک آمریکا است.

به گزارش ایسنا؛ معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: برای آمریکا و مستکبران کرامت انسانی ارزشی ندارد. چطور دیگران را به دیکتاتوری متهم می‌کنید در حال که خودتان دیکتاتورترین حکومت جهان هستید. در بحرین انتخابات برگزار شد و مردم پیروز شدند، اما شما از دیکتاتوری حمایت کردید، همان‌طور که در ترکیه انتخابات برگزار شد  اما کودتا شد و آمریکا رای مردم را قبول نکرد. مردم ایران به انقلاب اسلامی رای دادند و شما بدخواهان در برابر اراده آنان ایستادید.

نقدی ادامه داد: در فلسطین مردم به جنبش حماس رای دادند در حالی که شما رای فلسطینی‌ها را قبول نکردید. ای آمریکای جنایتکار تو دیکتاتور هستی. راهپیمایی امروز نشان داد که همه مردم ایران به صحنه امدند و رای شان مرگ بر انگلیس است. ۱۰ سال پیش اعلام کردم اگر کسی بتواند در جهان جنایتکارتر و پلیدتر از آمریکا پیدا کند به او ۱۰ کیلو طلا جایزه می‌دهم، اما تا امروز یک نفر هم نتوانسته رژیمی خونخوارتر از آمریکا معرفی کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: داعشی‌ها با حمایت شما در شاهچراغ و هنگام نماز مردم بی گناه را کشتند. شما که طلبه مظلومی را اسیر کردید و زیر شکنجه بردید تا به رهبری توهین کند، اما او این کار را نکرد تا سرانجام شما او را کشتید. فکر می‌کنید مردم از این نظام دست بر می‌دارند؟ امروز صف جوانان برای طلبه شدن طولانی تر خواهد شد. چه کسی دروغ‌های شما را باور می‌کند؟

نقدی ادامه داد: بر اساس گزارش‌هایی که در کنگره آمریکا منتشر شده و اسناد آن موجود است سالانه بیش از 4 هزار نفر در زندان‌های آمریکا کشته می‌شوند. در حالی که در ایران با مرگ یک دختر عزای بین المللی گرفتید و به نظام مقدس اسلامی تاختید و ما را متهم به جنایت کردید. بر اساس گزارش دادگستری آمریکا 950 نفر در سال 2019 زندانی شدند و بچه‌های آنان هیچ خبری از سرنوشت آنان ندارند. سالانه 50 نفر از زنان در خیابان‌ها توسط پلیس آمریکا کشته می شوند پس چرا برای آنان عزاداری جهانی برپا نمی‌کنید؟

وی گفت: یک خانمی که در برابر دوربین های پلیس ایران به دلیل نارسایی‌های جسمی که داشته بر زمین می افتد و فوت می کند و شاهدان بسیاری این موضوع را تایید می کنند که هیچ ضربه ای به این بانو وارد نشده بود و پزشکی قانونی این موضوع را تایید کرد شما روایت دروغ خودتان را از این موضوع ارائه دادید! پدر خانم امینی در بیمارستان جسد دخترش را کامل دید و گواهی داد که جای ضربه‌ای مشاهده نکرده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: این واقعیت‌ها را با شعبده بازی رسانه‌ای وارونه جلوه می دهند و جای شهید و جلاد را عوض می کنند. جای کینه ورز و معاند را عوض می کنند. در کالیفرنیا هزاران هکتار جنگل می سوزد و دولت آمریکا که ادعای رهبری جهان را دارد از خاموش کردن حریق عاجر است، اما چگونه است که این دولت ناکارآمد نیست ولی اگر در ایران یک ساختمان بسوزد نظام اسلامی را ناکارآمد نشان می دهند.

نقدی گفت: اگر در ایران یک اغتشاشگر بر اثر درگیری با نیروهای انتظامی کشته می شود نشانه جنایت است، اما شما که جنایت های مختلف در آمریکا می کنید نقض حقوق بشر نمی کنید؟ این شعبده‌های رسانه ای دشمن است. اشتباه بزرگ ما این بود که اجازه دادیم فضای مجازی تحت مدیریت آمریکا در کشور رواج یابد که این مشکل را باید اصلاح کنیم. دو رسانه ای که یکی طرفدار لخت بودن زنان و بی حیایی است و دیگری طرفدار داعش از سوی انگلستان پول دریافت می‌کنند. این دو رسانه در لندن به فاصله اندکی از هم قرار دارند و دو دیدگاه کاملا متفاوت و البته خلاف انسانیت دارند. نباید اجازه دهیم این رسانه‌ها با تکرار دروغ، افکار مردم ما را تحت تاثیر قرار دهند.

وی اظهار کرد: با این سابقه سیاه، چرا هنوز باید سفارت انگلستان در ایران باز باشد. این سفارتخاته، لانه جاسوسیِ روباهی مکار و کفتاری کثیف به نام انگلستان است است. در 40 سال گذشته ملت ایران تلاش کرده ایران را بسازد. اگر خواستیم اقتصاد را رشد دهیم تحریم کردند و در عرصه علمی سعی کردند دانشمندان ایران را تطمیع کنند و سپس آنان را ترور کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: حتی با رسانه‌های بی شمار خود سعی در کارشکنی تربیت فرزندان ایران اسلامی دارند و ما هیچ راهی نداریم که این مشکلات را از میان برداریم و تنها راهی که برای ملت ایران باقی مانده پاکسازی ایادی صهیونیست‌ها و آمریکا از منطقه است. امروز دهه هشتادی‌هایِ ایران اسلامی خود را برای این عرصه مهم آماده کنند. دهه چهلی‌ها رژیم شاه را به زانو درآوردند و دهه پنجاهی‌ها با کمک آنان صدام را از ایران راندند و دهه شصتی‌ها، کشور ویران شده از جنگ را آباد کردند.

نقدی یادآور شد: امروز انرژی هسته ای و سلول های بنیادی بومی داریم به طوری که امروز ایران بیستمین اقتصاد برتر دنیا است. دهه هفتادی‌ها مقابل داعشی‌ها ایستادند و منطقه را از لوث تروریسم نجات دادند. مدافعان حرم جانفشانی زیادی کردند و امروز دهه هشتادی‌ها راه نیمه تمام حاج قاسم سلیمانی را که نابودی اسرائیل است ادامه می دهند. تا وقتی که پایگاه‌های آمریکایی در این منطقه است و اسرائیل حیات دارد مردم خاورمیانه روی آرامش نمی‌بینند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران سرباز ولایت هستند و قدر این رهبر عظیمشان را می‌دانند. مفتخریم رهبری داریم که ساده زیست‌ترین، پاک‌ترین و دانشمندترین رهبر جهان است و با دیگر رهبران فاسد دنیا فرق اساسی دارد و امروز گوش به فرمان رهبری برای محو رژیم صهیونیستی هستیم.

برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در شیراز/همه پا در رکاب

راهپیمایی سیزدهم آبان، به مناسبت بزرگداشت روز دانش آموز و روز استکبارستیزی، با حضور اقشار مختلف مردم، به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان در شیراز، برگزار شد.

صبح جمعه و همزمان با سراسر کشور، راهپیمایی بزرگداشت سیزدهم آبان، با حضور اقشار مختلف مردم، در مسیر از پیش تعیین شده برگزار شد و با قرائت قطعنامه پایانی و سخنرانی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، به پایان رسید.

در این مراسم که علیرغم همزمانی با جمعه و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، با حضور چشمگیر دانش‌آموزان و دانشجویان، فرهنگیان و دانشگاهیان همراه بود، شرکت کنندگان با شعارهای مختلف، ضمن اعلام حمایت از نظام جمهوری اسلامی با زعامت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، برائت خود از آشوبگران، اغتشاش و تجزیه طلبان داخلی و خارجی، اعلام کردند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی امروز که پلاکاردهایی با شعارهای مختلف همراه داشتند، ضمن اعلام پشتیبانی و قدردانی از نیروهای انتظامی، بسیج و حافظان امنیت، بر حمایتشان از ارزش‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند و خواستار برخورد قاطع با فتنه‌گران شدند.

راهپیمایان در شیراز همچنین ضمن گرامیداشت یاد شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به ویژه سه شهید دانش آموز این حادثه، خواستار برخورد قاطع دستگاه قضایی با عوامل و برنامه‌ریزان و صحنه گردانان آن شدند.

مردم شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) در ادامه این راهپیمایی با حضور و تجمع در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، در آئین بزرگداشت هفتمین روز شهدای حرم شرکت کرده و به عزاداری و نوحه سرایی پرداختند.

پایان بخش مراسم راهپیمایی سیزده آبان امسال در شیراز، قرائت قطعنامه و سخنرانی حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و در نهایت، نماز جمعه، اقامه شد.

تسخیر لانه جاسوسی شروع تصرف مناطق غصب شده بود

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: تسخیر لانه جاسوسی، شروع تصرف یکی پس از دیگری مناطق غصب شده توسط آمریکا بود و قبل از آن کسی جرات چنین اقدام و حرکتی را نداشت.

حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی جمعه ١٣ آبان در جمع راهپیمان در شیراز ضمن تسلیت شهادت تعدادی از هم وطنان در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، بیان کرد: امروز تقرب آفرینی حرم مطهر احمد بن موسی(ع)، با خون مظلومان و شهدای عزیز، ارتقاء یافت و به برکت شهدای مظلوم در پیشگاه الهی و همه ملت ها از یک عظمت فوق العاده برخوردار شد.

او با تاکید براینکه باید نسبت به دو نعمت ولایت و امتی بصیر و فتنه شناس قدردان بود، افزود: باید قدردان رهبری شجاع و ابر قدرتی بود که همه قدرتها را در همه صحنه ها شکست داده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: امت ایران اسلامی بیش از ٤٣ سال است که در همه صحنه ها ثبات قدم خود را با حسین(ع) نشان داده و ثابت کرده که اهل کوفه نیست.

حاجی صادقی با بیان اینکه ١٣ آبان امسال در تاریخ معنای دیگری یافته است، گفت: امسال ١٣ آبان با هفتیمن روز شهادت حادثه حرم شاهچراغ(ع) مقارن شده و باید به این شهدا تبریک گفت، چرا که سعادتی زیباتر از این که در حرم و با خون و با وفاداری و ارادت ملت همراه باشد، وجود ندارد.

او همچنین با بیان اینکه همه این شهداء، منتخبین الهی بودند، افزود: به خانواده آنها هم باید تبریک گفت؛ اگرچه سخت و جانکاه است اما فرزندان آنها به مقامی عند ربهم رسیده اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تصریح بر اینکه که امروز جلوه گری ١٣ آبان با همه زمانها فرق می کند، عنوان کرد: ایرانیان در جنگ احزاب در برابر همه حمله های دشمن ثابت کردند که امتی وفادار هستند.

حاجی صادقی تاکید کرد: امروز هم آمریکا سرمدار همه ظلم و ستم ها و اغتشاشات است و ملت ما هر چه فریاد دارد، بر سر آمریکا می زند.

او با بیان اینکه تبعید امام(ره) و شهادت دانش اموزان ما به دلیل روحیه استکبار ستیزی بود، گفت: آن الگو بودند، نه یک بدبخت داغشی فریب خورده یا چند دانش آموز فریب خورده امروز.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: تسخیر لانه جاسوسی، شروع تصرف یکی پس از دیگری مناطق غضب شده آمریکا بود و قبل از آن کسی جرات نداشت.

حاجی صادقی گفت: مردم ایران با ایستادگی فرهنگ مقاومت و فرهنگ حاج قاسم را بر سراسر کشورهای اسلامی گسترانده اند و امروز هم استکبار بداند جوانان و نوجوانان این کشور با امام(ره) و شهدا پیمان بسته اند و اگر مقابل ارزش های ما بایستند، مقابل دین و دنیای آنها می ایستند.

او اظهار کرد: امروز استکبار وارد میدان سختی شده اند و مرگ تدریجی خود را سرعت بخشیده اند، چرا که این ملت غیرت دارند و حسینی هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه سیلی ها و ضربه های سخت در پیش است و جز با نابودی رژیم اشغالگر، امریکا و برافراشتن پرچم حق و عدالت در دنیا ارام نمی گیریم، گفت: انقلاب ما زنده و پویا و در حال حرکت است و اگرچه سختی هایی هم بر آن تحمیل کرده اند اما با همه فراز و نشیب ها، هیچگاه توقف نداشته است.

حاجی صادقی اضافه کرد: امروز از سر استیصال دست به دشمنی های دیگری زده اند اما این امت خواهد ایستاد و نخواهند گذاشت که از انقلاب هویت زدایی کنند و هویت دینی و اسلامی و ولایی را از انقلاب بزدایند.

او گفت: آنها فکر می کنند با چند کشف حجاب و فریب چند دختر می توانند نور خدا را خاموش کنند اما نخواهیم گذاشت و ارتجاع شکل بگیرد؛ آنها می خواهند ما را به قبل از انقلاب بازگردانند اما ما در دفاع مقدس یاد گرفتیم که عبد خدا باشیم نه بندگان دنیا و یاد گرفته ایم شهادت فوض عظیم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: اگرچه حاج قاسم مکتب ولایتمداری را شکل داد اما آرزوی شخصی اش شهادت بود، لذا ما هم مایلیم در راه خدا سر و ابرو دهیم اما دین ندهیم.

حاجی صادقی ادامه داد: امروز مجموعه های حاکمیت و دولت با ولایتمداری و اتحاد به سمت جراحی اقتصادی رفته اند و افق آینده نظام بسیار درخشان است.

او مجددا گفت: اگرچه این انقلاب سختی ها و فشارها را تحمل کرده اما به وعده الهی، روزهای آسان و گشایش و پیروزی و سربلندی بزرگی را در پیش دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: با امید، نشاط، انگیزه و قدرت در این میدان حرکت می کنیم و مجموعه حاکمیت نخواهند گذاشت بار دیگر استکبار سلطه اش را بر این ملت تحمیل کند.

حاجی صادقی با بیان اینکه خطاب به کسانی که امروز توفیق پیدا کردند که در این مراسم شرکت کنند، گفت: امریکا، رژیم اشغالگر و آل سعود و نوکران آنها به یک واقعیت پی برده اند و مرگ تدریجی خود را می بینند.

شهدای حرم نتیجه دلبستگی اغتشاشگران به استکبار بود

رئیس کل دادگستری فارس گفت: یکی از نتایج دلبستگی کورکورانه برخی به غرب و حمایت استکبار از اغتشاشگران، ریخته شدن خون شهدای حرم و به ویژه شهادت سه دانش آموز در شیراز بود.

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در حاشیه راهپیمایی سیزده آبان شیراز در گفت و گو با خبرنگاران بر لزوم تداوم شعار مرگ بر آمریکا تأکید کرد و گفت: جماعت فریب خورده‌ای که به حمایت‌های استکبار و به خصوص آمریکا دل بسته اند بدانند که نتیجه دل بستگی کورکورانه و حمایت استکبار از اغتشاشگران ریخته شدن خون سه دانش آموز و ده تن دیگر از زائران و خادمان بود که در حمله تروریستی مورد حمایت غرب با قساوت مورد هدف قرار گرفتند.

موسوی با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب آیت الله خامنه‌ای که فرمودند”در چالش ۴۳ ساله آمریکا و ایران حقیقت مهمی وجود دارد که گاهی از دیده‌ها پنهان می‌ماند و آن اینکه، طرف پیروز در این چالش جمهوری اسلامی ایران و طرف مغلوب، آمریکا بوده است” گفت: کشور و ملت عزیز ما در یک عرصه‌ رویارویی بزرگی با موانع و مشکلات حضور دارد که با اراده، بصیرت، تلاش و اهتمام مردم و مسئولان می‌توان همه‌ی این موانع را از میان برداشت.

رئیس شورای قضایی استان فارس گفت: تنها راه پیشرفت و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی تبعیت از فرامین رهبری حرکت در خط نظام و انقلاب اسلامی، اراده ملی و همراهی ملت و مبارزه با استکبار جهانی است.

خروش مردم خراسان شمالی با شعارهای ضد استکباری

مردم خراسان شمالی با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل، عملکرد ضد بشری و خصمانه آن‌ها را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، راهپیمایی گرامیداشت روز ۱۳ آبان همزمان با سراسر کشور در شهرهای خراسان شمالی برگزار شد که راهپیمایان در این مراسم با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل عملکرد این دو رژیم را نسبت به جامعه بشری محکوم کردند.

حضور پر شکوه دانش آموزان، دانشجویان، مسئولان و نوجوانان و اقشار مختلف مردم که با حضور پر شور و با بصیرت و شناخت در این مراسم حاضر شده بودند شور و حال خاصی این مراسم بخشیده بود.

مردم استان امروز بار دیگر نشان دادند که از امام حسین علیه السلام و عاشورا و مکتب علوی درس گرفتند و هرگز زیر بار سلطه نخواهند رفت و هیهات من الذله و مرگ بر آمریکا و اسرائیل فریاد همیشگی آنان است.

تظاهرکنندگان راهبرد کشور ایران را ایستادگی در برابر تفکر استکباری دانستند. امروز همه آمده بودند تا از استقلال ملت مظلوم ایران دفاع کنند و بگویند که جنایات انجام شده در منطقه را هرگز فراموش نکرده و اجازه نخواهند داد جنایت صهیونیست‌های آمریکا، فتنه گران و اغتشاشگران از اذهان عمومی پاک شود.

مردم امروز وحدت ملی و همدلی مسلمانان را در این راهپیمایی به منصه ظهور گذاشتند و سکوت مجامع بین المللی در مقابل ظلم را غیر قابل قبول دانستند.

مردم شهرستان های خراسان شمالی با حضور حماسی خود نشان دادند که مردم مظلوم ایران هیچگاه تنها نیستند.

به همین مناسبت طی روزهای قبل نیز هزاران دانش آموز استان در بیش از ۲ هزار آموزشگاه با فریاد مرگ بر آمریکا، زنگ استکبار ستیزی را در مدارس خود نواختند.

۱۳ آبان روز وحدت، یکپارچگی و همصدایی ملت بزرگ ایران است

امام جمعه شیروان در حاشیه راهپیمایی امروز، ۱۳ آبان را روز وحدت، یکپارچگی و همصدایی ملت بزرگ ایران دانست.

حجت الاسلام تکمیلی امروز در مراسم ۱۳ آبان و غباروبی آستان مقدس امامزاده نقی الهادی شیروان، اظهار کرد: ۱۳ آبان روز وحدت یکپارچگی و هم صدایی ملت بزرگ ایران است و هوشیاری و زمان شناسی همیشگی مردم به خصوص دانش آموزان فرصت عرض اندام را از دشمنان خواهد گرفت.

امام جمعه شیروان از ۱۳ آبان به عنوان روز تجلیل دوباره آزادگی شجاعت و غیرت انقلابی ملت ایران اسلامی یاد کرد و افزود: استکبار جهانی از رشد انقلابی دانش آموزان در هراس است.

وی همچنین حادثه حرم شاهچراغ شیراز را محکوم و بر ضرورت ادامه دادن راه شهدا تاکید کرد.

مردم با حضور حماسی در ۱۳ آبان مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان زدند

علی‌آبادکتول ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، گفت: حضور حماسی مردم در ۱۳ آبان مشت محکمی بر یاوه‌گویی‌های دشمنان بود.

حجت الاسلام سید علی مهدی‌نژاد امروز جمعه ۱۳ آبان در حاشیه راهیپمایی حماسی ۱۳ آبان شهرستان علی‌آبادکتول در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: روز ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است و سیره انبیاء هم مبارزه با مستکبران بوده، همچنین در ۴۸ آیه از قرآن کریم نیز به مبارزه با استکبار تأکیده شده است.

وی با بیان اینکه مردم ایران بیش از ۴۰ سال در حال مبارزه با استکبار جهانی هستند، افزود: سکوت  در مقابل مستکبران یک عمل حرام است و عکس العمل در برابر ظلم ظالمان الزامی است لذا مردم ایران حتی قبل از انقلاب اسلامی همیشه مقابل مستکبران ایستاده و مقاومت می کردند.

امام جمعه علی‌آبادکتول با بیان اینکه ملت ایران طی دو سال کرونایی از ثواب راهپیمایی ۱۳ آبان محروم بودند اما امروز در راهپیمایی این روز تاریخی حماسه دیگری خلق کردند، تأکید کرد: امسال استکبار جهانی با تمام وجود و ابزار به مبارزه انقلاب اسلامی آمده است و حضور در این راهپیمایی دشمنان را ناکام گذاشت.

مهدی‌نژاد با بیان اینکه دشمن در حوادث اخیر نوجوانان و جوانان ما را نشانه گرفته است، خاطرنشان کرد: دشمن با راه‌اندازی رسانه‌ها و شبکه‌های مختلف با دروغ و تهمت به میدان آمده و به دنبال ایجاد اغتشاش و ناامنی است.

وی با بیان اینکه حضور حماسی مردم در راهپیمایی امروز پاسخ محکمی بر یاوه‌گویی‌های استکبار جهانی بود، ابراز داشت: مردم با حضور باشکوه خود ضمن عمل به سیره انبیاء در مقابل ظلم ظالمان ایستادند و مبارزه با استکبار را به منصه ظهور رساندند.

دانش‌آموزان و دانشجویان همواره استکبارستیز بوده اند

استاندار گلستان گفت: دانشجویان و دانش‌آموزان ما در قالب جنبش‌های مختلف و با شور و شعور همواره در جبهه حق و در مقابل استکبار و ظلم بوده‌اند.

علی محمد زنگانه امروز جمعه ۱۳ آبان در حاشیه راهیپمایی حماسی ۱۳ آبان گلستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز روز مبارزه با استکبار جهانی است، اخیراً نیز همه دشمنان گرد هم آمدند و در فتنه و اغتشاشات اخیر از سلطنت‌طلب‌ها و منافقین گرفته تا منافقین، جبهه کفر و الحاد و جریان‌های کومله و دموکرات و برخی از کشورهای مدعی حقوق بشر برای مقابله با ایران اسلامی با یکدیگر متحد شدند.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با ایجاد چالش و مشکل برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم عزیز ایران بایستد، افزود: دشمن می‌خواهد مانع پیشرفت‌ها و حرکت‌های شگفت‌انگیز ملت ایران شود و به تعبیر مقام معظم رهبری اتفاقات اخیر و فوت مهسا امینی گرچه دل افراد را جریحه‌دار کرد اما بهانه‌ای برای اثبات دشمنی دشمنان با ایران و سنگ‌اندازی در برابر پیشرفت‌های بی‌شمار کشورمان شده است.

استاندار گلستان اضافه کرد: گرچه دشمن می‌خواهد با اقدامات خصمانه خود کشورمان را با چالش مواجه کند اما امروز در سراسر ایران اسلامی از جمله در گلستان مردم حضور پرشور و حماسی را ثبت کردند، همچنین حضور دانش‌آموزان، دانشجویان و زنان در راهپیمایی ۱۳ آبان پررنگ بود.

زنگانه با بیان اینکه ملت ایران با حضور پرشور خود را در راهپیمایی ۱۳ آبان به دشمنان پیام دادند که همواره پشتیبان ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، گفت: دانشجویان و دانش‌آموزان ما در قالب جنبش‌های مختلف حق‌طلبی و عدالت‌طلبی را سرلوحه کار خود قرار داده و با شور و شعور همواره در جبهه حق و در مقابل استکبار و ظلم بوده‌اند.

وی ضمن محکومیت اغتشاشات اخیر، گفت: متأسفانه در سایه غبار ابهامی که ایجاد شده برخی از افراد به دلیل برخورداری از مراجع اطلاعاتی نادرست دچار هیجاناتی شدند، امروز پس از آنکه غبارها فرو نشست و مباحث شفاف شد قشر عظیمی از افراد صف خود را از اغتشاشات جدا کردند.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه دشمنان پس از ناکامی از اهداف شوم خود، از این پس دست به اقدامات تروریستی می زنند تا بغض و کینه خود را نسبت به ملت ایران نشان دهند، تصریح کرد: این اقدامات نشانه ضعف و زبونی دشمن است.

زنگانه با اشاره به اینکه با بصیرت بیش از پیش مردم شریف ایران به ویژه دانشجویان و دانش آموزان و بانوان شریف ما فتنه دشمنان خاموش خواهد شد، بیان کرد: استان گلستان در حوادث اخیر کمترین تنش را داشت و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم در راستای پیشرفت همه‌جانبه کشور گام برداریم.

 

فتنه اخیر با موج خروشان ملت خاموش می‌شود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، آمریکا را دشمن اصلی ملت ایران دانست و گفت: آمریکا از پیشرفت و اقتدار ملت ایران عصبانی است.

حجت الاسلام و المسلمین  ضیاء‌الدین آقاجانپور امروز جمعه ۱۳ آبان در جمع راهپیمانان ۱۳ آبان در مرکز استان گلستان اظهار کرد: روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی نظام سلطه و آمریکا و کشورهای اروپایی جوششی در ملت ایران ایجاد کرد که منجر به واقعه ۱۳ آبان ۱۳۵۷ شد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان و دانشجویان در آن سال در برابر نظام سلطه ایستادگی کرده و تعدادی از آنها به شهادت رسیدند، افزود: مردم غیور و ولایتمدار ایران در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در صحنه های مختلف نقش‌آفرینی کردند و دلاوری ها و ایثارگری های زیادی در برهه های مختلف به ثبت رسید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه نتیجه حماسه، ایستادگی و مقاومت ملت ایران قدرت امروز ما است، تصریح کرد: روزی که خداوند بر ما منت نهاد و ما را در برابر نظام سلطه و رژیم دو هزار و ۵۰۰ ساله ستمشاهی پیروز کرد برای نخستین بار در تاریخ ایران، حاکمیت دینی و جمهوری اسلامی تشکیل شد و مردم در آن روز شعار یکپارچه «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را سر دادند.

وی با بیان اینکه امروز نیز برای آنکه دشمنان ما بدانند که خاستگاه آنها جمهوری اسلامی است همان شعار دوران پیروزی یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را سر می دهیم، تأکید کرد: روزی مردم دشمن را از کشور بیرون کردند و تصمیم گرفتند استقلال داشته باشند و خود بر تصمیم‌گیری‌های کشورشان نقش‌آفرین باشند.

آقاجانپور با اشاره به اینکه جوانان امروز باید اسناد بیرون آمده از لانه جاسوسی آمریکا را مطالعه کنند، متذکر شد: هر روز دشمنی آمریکا بر ملت ایران شدیدتر شد و  نتیجه مقاومت ملت ایران پیشرفت در حوزه های مختلف اعم از علم و فناوری، دانش، نظامی و غیره است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه بنده به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام می کنم که امروز نیروهای مسلح ما در اوج اقتدار قرار دارد، تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس، نظام سلطه انواع تسلیحات نظامی را در اختیار دشمن قرار می‌داد و زنان و کودکان ما را قطعه قطعه می کردند اما به ما حتی سیم خاردار و سلاح های ابتدایی هم نمی‌دادند ولی ملت ما با دست خالی در برابر دشمن مقاومت کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز صفحه دگرگون شده است و دشمن جرات تعرض به جمهوری اسلامی را ندارد، تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر رژیم اشغالگر قدس غلط اضافی بکند ما تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم، امروز ملت ایران به جایگاهی رسیده که از مردم مظلوم فلسطین، لبنان و یمن در برابر تجاوزات رژیم سلطه حمایت می‌کند.

آقاجانپور، آمریکا را دشمن اصلی ملت ایران دانست و متذکر شد: آمریکا از پیشرفت و اقتدار ملت ایران عصبانی است و زمانی که پیشرفته ترین هواپیمای نظامی را به آسمان ایران فرستاد رزمندگان ما آن را سرنگون کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تأکید کرد: امروز آمریکا از طریق رسانه‌های امپراطوری رسانه‌ای دروغ، افکار عمومی ما را هدف قرار داده و باید مراقب باشیم و جوانان ما باید بدانند که آمریکا دشمن اصلی ملت ایران است و به تعبیر امام راحل ماهیت آمریکا گرگ است و گرگ هیچ وقت نمی‌تواند با ما دوست باشد.

وی ضمن محکومیت اغتشاشات اخیر، گفت: ما بین کسانی که به اموال مردم تعرض می کنند و کسانی که نمی‌دانند و ناآگاه هستند تفاوت قائل هستیم، ان شا الله این فتنه نیز با موج خروشان ملت کنار زده می‌شود.

حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان چشم فتنه را کور می‌کند

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان ضمن محکومیت حوادث اخیر، گفت: به فضل الهی با حضور حماسی مردم در راهپیمایی امروز چشم شیطان و فتنه کور خواهد شد.

حجت الاسلام دیلمی در حاشیه راهیپمایی حماسی ۱۳ آبان گلستان در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ۱۳ آبان یادآور سه رخداد مهم تبعید امام راحل به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار و قتل عام دانش آموزان به دست رژیم منحوس پهلوی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانش‌آموزان پیرو خط امام راحل است.

وی با بیان اینکه این روز تاریخی در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است، افزود: این روز فرصتی بی‌نظیر برای تبیین و بازخوانی مبارزات ملت غیور ایران اسلامی با جریان استکباری به سرکردگی آمریکا و مستکبران جهان با محوریت جوانان غیور و انقلابی است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان ضمن محکومیت اغتشاشات اخیر، تأکید کرد: با توجه به هجمه های اخیر جریان نفاق و دشمنان قسم خورده نظام اسلامی به ویژه حمله تروریستی به حرم شاهچراغ و شهادت جمعی از زنان، مردان و کودکان بی‌گناه حضور حماسی مردم در راهپیمایی امروز پاسخ دندان شکن به رژیم مستکبر آمریکا و جریان نفاق و فتنه است.

دیلمی با بیان اینکه ملت صبور و شکور ایران اسلامی امروز با حضور حماسی خود پاسخ اغتشاشات اخیر را به جریان استکباری و نفاق داده است، تصریح کرد: ۱۳ آبان نماد و اسوه ماندگار مقاومت و اراده جوانان غیور ملت صبار، شهیدپرور و لحظه شناس ایران اسلامی در مبارزه با استکبار است.

وی با بیان اینکه ملت ایران در هر شرایطی پای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند، خاطرنشان کرد: راهپیمایی امسال جلوه از از قدرت مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و به فضل الهی با این حضور حماسی مردم چشم شیطان و فتنه کور خواهد شد.

به گزارش ایسنا، راهپیمایی ۱۳ آبان امسال با شعار «حماسه ایستادگی، مقاومت و استکبارستیزی» همزمان با هفتمین روز بزرگداشت شهادت مظلومانه شهدای حمله تروریستی شاهچراغ (ع) از ساعت ۱۰ صبح امروز با حضور پرشور و حماسی اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، دانش‌آموزان و دانشجویان و مسئولان گلستان در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها آغاز شد.

حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان اثبات استمرار انقلاب اسلامی تا انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تقدیر از مردم حاضر در صحنه و راهپیمایی ۱۳ آبان، گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان اثبات استمرار انقلاب اسلامی تا انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) است.

سید شهاب الدین حسینی در حاشیه راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان تبریز، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مردم عزیز ایران در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز، در مقابل دشمنان خارجی و آشوب گران داخلی حضور یافتند تا بار دیگر اثبات کنند که انقلاب اسلامی در گام دوم خود همچنان پویا، باتحرک و مدافع خون شهیدان مدافع حرم، دفاع مقدس و شهدای امنیت است.

وی افزود: مردم در این راهپیمایی نشان می‌دهند که این انقلاب تا انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) استمرار خواهد داشت و مردم به عنوان پشتوانه انقلاب در صحنه حاضر هستند.

وی ادامه داد: با حوادثی که عده‌ای خودفروختگان داخلی و آشوب‌هایی که می‌کنند، مردم با مشت گره کرده خود، جواب کوبنده‌ای داده و هیچ گاه از خون شهدا انقلاب و مقام معظم رهبری دست برنمی‌دارند.

آمریکا در ۱۰۰ زندان خود قبیح ترین جنایات را مرتکب شده است

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و نیروهای مسلح با اشاره‌ای به جنایات خارجی آمریکا در سال‌های گذشته، تاکید کرد: آمریکا در ۱۰۰ زندان خود که تعدادی در خارج از کشورش است، قبیح ترین جنایات را مرتکب شده است.

حجت‌الاسلام علی شیرازی در سخنرانی راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در تبریز، اظهار کرد: آمریکایی‌ها بدانند که دوران بزن دررو و وحشیانه گری گذشت و امروز باید در مقابل هر حرکتی که در دنیا انجام می‌دهند باید پاسخگو باشند.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: ملت‌ها بیدار شده‌اند و همین ملت‌ها در آینده‌ای نزدیک، سران آمریکا را پای میز محاکمه خواهند کشاند.

وی خطاب به سران آمریکا، تصریح کرد: به چه جرمی ملت ویتنام و ژاپن را کشتید؟ آمریکایی‌ها در نخستین جنگی که در عراق راه انداختند، فقط ۵۰۰ هزار کودک را کشتند. در جنگ دومی هم که منجر به سقوط صدام شد، در عراق تعداد دو میلیون انسان مظلوم، زن، مرد، جوان و کودک را کشتند.

شیرازی با بیان این‌که آمریکایی‌ها در جنگ در افغانستان یک میلیون انسان دیگر را کشتند، گفت: این فقط آمار کشتار است.

وی با بیان این‌که آمریکایی‌ها در دنیای امروز تعداد ۱۰۰ زندان در دنیا از جمله عراق و کوبا دارند، گفت: عراق مال شما نبود. غلط کردید در عراق برای آمریکایی‌ها زندان زدید. شما چه کاره بودید. در کوبا زندان ساختید و آمدید مردم همان کشور را به رگبار بستید و تهدید کردید و زشت ترین جنایات را انجام دادید.

وی ادامه داد: هنوز ملت ایران و آذربایجان را نشناختید. در اغتشاشات اخیر اعلام کردند که مردم تبریز از انقلاب، ولایت و جمهوری اسلامی جدا می‌شود. اما ما امروز از طرف ملت تبریز به سران کاخ سفید اعلام می‌کنیم شما این ملت را نشناختید. ملت تبریز، بزرگترین سهم را در انقلاب اسلامی دارند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به رسالت پیامبر اکرم(ص) و جایگاه زن در اسلام، گفت: پیش از اسلام، زنان و دختران را در عربستان زنده به گور می‌کردند اما پیامبر بزرگ اسلام(ص) برای نجات از زنان آمدند و بزرگترین حماسه را در تاریخ بشریت ایجاد کردند.

وی افزود: این را زنان ایران، تبریز و زنان مسلمان دنیا می‌دانند و مگر اجازه می‌دهند که آمریکایی‌ها هر غلطی خواستند، انجام دهند.

وی خطاب به آمریگایی‌ها، گفت: شما آمدید به نام دفاع از حقوق بشر، هر غلطی خواستید در سوریه، یمن و عراق کردید اما ملت‌ها بیدار شده‌اند و دیگر به شما اجازه نمی‌دهند. تصور نکنید که چند نفر آمدند سنگپرانی کردند پس این‌ها یعنی ملت ایران.

حجت الاسلام شیرازی تاکید کرد: ملت ایران را امروز در راهپیمایی تبریز، تهران، مشهد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و در هر استان دیگر ایران ببینید. ملت ایران، پای ارزش‌های خود ایستاده و انشالله پرچم انقلاب را با دست باکفایت رهبر معظم انقلاب به دست حضرت ولیعصر(عج) خواهد سپرد.

حضور پرشور کرمانشاهیان در راهپیمایی ۱۳ آبان

راهپیمایی ۱۳ آبان، گرامیداشت روز ملی استکبارستیزی و مبارزه با استکبار جهانی همزمان با سراسر کشور درکرمانشاه و شهرستان های مختلف استان برگزار شد.

این راهپیمایی صبح امروز(جمعه) در کرمانشاه از میدان انقلاب اسلامی آغاز و تا مسجد جامع با حضور پرشور مردم برگزار شد.

در این راهپیمایی دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم کرمانشاه با سر دادن شعارها و در دست داشتن پلاکاردهایی از دخالت کشورهای غربی و استکبار جهانی در امور داخلی ایران اعلام انزجار کردند.

“مرگ بر آمریکا”،  “مرگ بر انگلیس”، “مرگ بر آل سعود خائن”، “مرگ بر فتنه گر”، “مرگ بر منافق”،  “مرگ بر داعشی داخلی”، “ای رهبر آزاده آماده ایم آماده” “خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست”، “ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند” شعارهایی بود که مردم کرمانشاه در این راهپیمایی سردادند.

همچنین راهپیمایان کرمانشاهی با سر دادن شعارهایی حمایت های خود را از حافظان امنیت کشور و مردم اعلام کردند و خواستار برخورد با اغتشاشگران، فتنه گران و برهم زنندگان امنیت شدند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی ضمن حمل پرچم های مقدس کشورمان، پلاکاردهایی با محتوای برخورد با اغتشاشگران و عکس شهدای امنیت وقایع اخیر را به همراه داشتند.

برپایی غرفه‌های فرهنگی هنری و اجرای سرود توسط دانش آموزان از برنامه‌های برگزار شده در طول مسیر راهپیمایان بود.

در دیگر شهرهای استان نیز راهپیمایی ۱۳ آبان برگزار شد.

مسئولان با درمان زخم‌ها مانع سوء استفاده دشمن‌ شوند

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن از زخم‌ها و مشکلات داخلی سوء استفاده می‌کند و مسئولین باید زخم‌ها را درمان کنند تا دشمن از مشکلات سوء استفاده نکند.

حجت الاسلام حسین طیبی فر، امروز جمعه در پایان مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان بیرجند، اظهار کرد: باید همه کمر همت ببندیم و فرهنگ اسلامی در جامعه گسترش دهیم تا دشمن نتواند با افکار صهیونیستی در  جوانان تاثیر بگذارد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه  ۱۳ آبان دارای سه مناسبت است، افزود: ۱۳ آبان اول زمینه ساز وقوع انقلاب اسلامی است. ۱۳ آبان دوم تسریع در پیروزی انقلاب اسلامی و ۱۳ آبان سوم زمینه تثبیت و استمرار انقلاب اسلامی است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در ۱۳ آبان اول که حضرت امام خمینی (ره) بعد از قانون کاپیتولاسیون با فریادهایی که زد و ملت را بیدار کرد که نظام شاهنشاهی به دستور آمریکا چه جنایاتی را انجام میدهد آنجا بود که خطاب به شاه فرمود اگر این مملکت در اشغال آمریکا است چرا عربده میکشید و دم از ترقی میزنید.

طیبی فر با بیان اینکه در موردی دیگر امام خمینی (ره) فرمود رئیس جمهور منفورترین شخص در نظر ما است و این مسئله منجر به قیام ۱۵ خرداد و بعد هم تبعید امام به ترکیه شد، اظهار کرد: مناسبت دوم روز۱۳ آبان به نام روز دانش آموز نامگذاری شد و در این روز ۵۶ دانش آموز که برای انقلاب اسلامی و کمک به دانشجویان وقت به پا خواسته و حرکت کردند توسط رژیم ستمشاهی و به دستور عمال آمریکا به شهادت رسیدند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مناسبت سوم ۱۳ آبان روز فتح لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ است، افزود: طراحی تمام بحران‌های امنیتی در کشور و اغتشاشات توسط سفارت آمریکا برنامه ریزی میشد لذا جوانان به سمت لانه دستور دهنده اغتشاشات، ترورها، براندازی انقلاب اسلامی با درک موقعیت رفته و این لانه را تسخیر کردند.

وی تصریح کرد: زمانی که امام خمینی(ره) می‌خواستند انقلاب کنند سازمان امنیت از امام خمینی سوال کرد شما با چی و چه سربازهایی میخواهید انقلاب کنید که امام در جواب گفتند:” سربازهای من در گهواره اند” که آن زمان مورد تمسخر و خنده سازمان امنیت قرار گرفت، اما همان سربازان در گهواره و پدران ریشه آمریکا را کندند، آمریکا را از کشور بیرون کرده و دست و پای آمریکا را در این کشور قلم کردند و جنگ ۸ ساله دفاع مقدس را مدیریت و دفاع کردند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همین سربازها بودند که مهره‌های دشمن در کشور را بیرون کرده و از بین بردند، بیان کرد: آنان توطئه‌های بسیاری از خیانتکاران حتی کسانی که در لباس مرجعیت بودند را قلع و قمع کردند؛ دهها فتنه در کشور اتفاق افتاد و همین پدران و پسران همه فتته ها را از بین بردند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آن‌ها در برابر صدها خیانت مانند تحریم و همه مهره چینی‌های داخلی را بهم زدند، اظهار کرد: امروز فرزندان و نوه‌های آنها برای دفاع از انقلاب اسلامی در میدان هستند حضور دانشجویان و دانش آموزان امروز در سنگرهای علم و دانش در حال شکافتن علوم هایی هستند که دشمن را به تحیر واداشته است.

طیبی فر گفت: دشمن توسط عمال فتنه گرش سناریوهایی را تعریف کرده سازمان سیای آمریکا نسل کشی فکری و تمام امپراطوری فکری و خبری نسل کشی فکری را در کشور دنبال می‌کند؛ امپراطوری‌های بزرگ رسانه‌ای فضاهای مجازی دست نشانده های بیگانگان و مستکبران دنیا امروز برای کشتار فکری و عقیدتی جوان‌های این کشور حرکت می‌کنند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز موشک‌های آنها بی‌صدا است، افزود: موشک‌های اخلاقی، اعتیاد، انحراف فکری و عملی از فضای مجازی بیرون می اید و برای نابودی فرزندانی که باید پیرو ولایت باشند و باید پرچم جمهوری اسلامی را به دست امام زمان بدهد برنامه دارد.

وی اظهار کرد: دشمن روی نسل جدید سرمایه گذاری کرده و تعداد معدودی را هم با توجه غفلتی که دارند آنها را فریب داده است اما لیدرهایی را در کشورهای دیگر اموزش داده و برای ضربه زدن به نسل جوان و انقلاب اسلامی وارد کشور کردند.

طیبی فر با بیان اینکه دشمن تنها سخن از حمله نظامی می‌زند، اما قدرت و شهامت مقابله با ملت ایران را ندارد، افزود: ما از قوه قضائیه درخواست مقابله با لیدرهای اغتشاش و آسیب زنندگان به مال و جان مردم را داریم و این برخورد باید درس آموز باشد.

وی با اشاره به فرهنگ غنی اسلام و عشق مردم به این فرهنگ، یادآورشد: در حوزه فرهنگی باید مانند حوزه نظامی قدرتمند شده و جوانان را باید فرهنگ دینی آشنا شویم.

حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان نشان از پویایی و بالندگی انقلاب دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: حضور گسترده اقشار مختلف در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی پویا و بالنده است.

جواد قناعت، امروز جمعه با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان در بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار ‌کرد: پیام ۱۳ آبان برای خارج کشور این است که می‌شود ملتی در کنار همه تحریم‌های فلج‌کننده، هوشمند و تمام عیار روی پای خود بایستد و بدون وابستگی به غرب و شرق ادامه مسیر دهد و پیشرفت‌های جدید را هم رقم بزند که نشان می‌دهد استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا شکست‌پذیر است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ۱۳ آبان روز تاریخی، مهم و به یادماندنی است و روز عبرت‌انگیز هم برای داخل و هم برای خارج کشور به شمار می‌رود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برخی از خواص که نگاهشان به آن سوی آب است بدانند که از غربی‌ها آبی برای ملت و کشور ما گرم نمی‌شود و باید از ظرفیت‌های داخلی خود استفاده کنیم.

وی گفت: باید با اتکا به توان داخلی و تلاش مضاعف، پیشرفت و تعالی را برای کشور رقم بزنیم.

قناعت افزود: امروز نیز مردم خراسان جنوبی و در مرکز استان همچون ۱۳ آبان سال‌های قبل حضور پر شور و نشاط دارند که نشان می‌دهد مردم از بصیرت برخوردار هستند.

راهپیمایی ۱۳ آبان در مرکز استان ساعت ۹ صبح از میدان ابوذر بیرجند آغاز شد و در مسیر خیابان ارتش و بلوار پاسداران تا میدان قدس ادامه دارد.

امپراطوری رسانه‌ای و دسیسه‌های آمریکا خللی در اراده ملت ایران ایجاد نمی‌کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم استان با حضور خود در راهپیمایی ۱۳ آبان نشان دادند دسیسه‌های آمریکا که با امپراطوری رسانه‌ای خود به‌راه انداخته نمی‌تواند خللی در اراده ملت ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کند.

سید محمدرضا طالبی، امروز جمعه با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان در بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم دین‌مدار، ولایت‌مدار و انقلابی خراسان جنوبی سیزدهم آبان‌ ۱۴۰۱ با انسجام کامل و حضور پرشور و به‌موقع و زمان‌شناسی دقیق خود در راهپیمایی شرکت کردند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مردم در این راهپیمایی شرکت کردند تا این را به استکبار جهانی به ویژه آمریکای جهانخوار و صهیونیست اعلام کنند که ما مدافع  نظام و انقلاب خود هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: تفاوت راهپیمایی ۱۳ آبان‌ با سال‌های دیگر در این است که امسال استکبار جهانی با تمام توان و قدرتش به میدان آمد که به نوعی بتواند ضربه مهلکی به زعم باطل خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد کند.

طالبی یادآور شد: دسیسه‌های آمریکا که با امپراطوری رسانه‌ای خود به‌راه انداخته نمی‌تواند خللی در اراده مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند.

اساس دشمنی ملت ایران با استکبار ریشه های قرآنی دارد

پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: اساس و پایه و مبنای مقابله و برخورد ملت ایران با استکبار ریشه در آموزه های قرآنی دارد، زیرا هر پیامبری که مبعوث شد، ماموریت اولش را برخورد با نظام سلطه قرار داد و رسول الله(ص) نیز همین ماموریت را بر عهده داشت.

حشمت الله قنبری در مراسم راهپیمایی یوم الله 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که در میدان مصلی رشت برگزار شد، با اشاره به اساس دشمنی ملت ایران با نظام سلطه، اظهار کرد: گاهی اوقات ممکن است این سوال در ذهن جوانان ایجاد شود که اساس و مبنای دشمنی ملت ایران با آمریکا و نظام سلطه بر چه پایه و بر چه مبنایی است و لذا باید به تاریخ صد ساله اخیر مراجعه کنیم.

وی با اشاره به تقارن 13 آبان امسال و روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و سالگشت تسخیر لانه فساد و جاسوسی آمریکا با شرایط استثنایی کشور، افزود: امسال راهپیمایی 13 آبان مردم ایران از گیلان گرفته تا سایر استان ها و شهرستان های کشور با همه سال ها متفاوت است، زیرا کمتر از 10 روز پیش شاهد واقعه شاهچراغ بودیم که بار دیگر یاد کربلا را زنده کرد.

این استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام، با بیان اینکه دشمن ده ها زن و مرد و کودک و جوان را در حرم اهل بیت(ع) به خاک و خون کشید، گفت: اساس و پایه و مبنای مقابله و برخورد ملت ایران با استکبار ریشه در آموزه های قرآنی دارد، زیرا هر پیامبری که مبعوث شد، ماموریت اولش را برخورد با نظام سلطه قرار داد و رسول الله(ص) نیز همین ماموریت را بر عهده داشت.

قنبری با اشاره به آیه «وَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَالْمُنَافِقِینَ»، اطاعت از کافران و پیروی از منافقین را مساوی با پایین آوردن استانداردها و ارزش های انسانی و اسلامی و تن دادن به خفت و خواری در زندگی دانست و تصریح کرد: آیه «جَاهِدِ الْکُفَّارَ وَالْمُنَافِقِینَ وَاغْلُظْ عَلَیْهِمْ» نشان دهنده آماده سازی مردم برای مجاهدت در همه حوزه ها و کار و تلاش در نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه مسئولان در نظام اسلامی باید خدمتگزار مردم باشند و با مظاهر رفتاری کفر و شرک مقابله کنند و تبعیض را در هم بکوبند و عناصر تبهکار را کنار بزنند، یادآور شد: زمانی که جامعه اسلامی قدرت و عظمت و شکوه و وقار پیدا کرد، باید بر کافران و منافقین سخت بگیرد، زیرا هرگز بین این دو جبهه صلح برقرار نمی شود. در واقع از زمانی که در عالم جمعیت حق و جمعیت باطل شکل گرفته، جریان باطل به جز اضمحلال نظام حق هیچ هدف دیگری را دنبال نمی کند.

این پژوهشگر تاریخ اسلام، با اشاره به ویژگی های انقلاب اسلامی در مقابل رژیم پهلوی، خاطرنشان کرد: ملت ایران مسلمان بود، اما نظام مدیریتی و حاکمیتی کشور در اختیار دست نشاندگانی بود که به منزله ننگ ملی برای تمدن 10 هزار ساله ایران به حساب می آمدند، زیرا اساس رژیم پهلوی کودتایی و دست نشاندگی در سایه استبداد و استکبار بود و هیچ سنخیتی با نظام حکومتی چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام در ایران نداشت و لذا عزت ایران و اسلام را به پای نظام سلطه انداخته بود، اما انقلاب اسلامی این جریان را در هم شکست.

وی کار امام خمینی(ره) را یک کار بزرگ و عظیم دانست و عنوان کرد: مردم ایران در سایه مرجعیت شیعه و رهبری یک مجتهد اعلم و والامقام در تاریک ترین دوران حیات استکبار یک تحول بنیادین به پا کردند که یک نظام الگو برای دنیا شد؛ البته از نظر نظام سلطه این نظام الگو نباید پا می گرفت، زیرا اگر نظام الگوی امام راحل قدرت و استحکام می یافت، نهضت آزادی بخش مستضعفین بر پایه این نظام الگو حیات پیدا می کرد و به سمت زندگی سالم و مومنانه پیش می رفت.

قنبری با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران در 22 بهمن سال 57، تصریح کرد: این انقلاب مانند خورشیدی درخشان و بی غروب بر پیشانی بشریت تجلی یافت و عزت و آزادگی را نه فقط برای ملت ایران، بلکه برای همه مردم جهان به ارمغان آورد و بشریت را با مفهوم نوینی از حریت و آزادگی و شرافت انسانی آشنا کرد و ابرقدرت های شرق و غرب را به چالش کشید.

وی راه اندازی ده ها و صد ها گروهک تروریستی و ساماندهی جنگ های داخلی و نیابتی و تهاجم نظامی و فرهنگی و اقتصادی و… را بخشی از توطئه های استکبار برای مقابله با جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس نه فقط با عراق، بلکه در یک جنگ جهانی با نظام سلطه مقابله کردیم، زیرا دشمنان آمده بودند تا عزت ملت ایران را بگیرند و لذا بالغ بر 75 درصد شهرها و استان های کشور را تحت تخریب جنگ قرار دادند و هزار میلیارد دلار به کشور خسارت وارد کردند، اما انقلاب محکم پای مبانی و ارزش هایش ایستاد و امروز قدرتمند تر از همیشه با دشمنان برخورد می کند و قضاوتش با مردم جهان است که حق و باطل را تشخیص دهند.

این استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام، با بیان اینکه سران نظام سلطه به لحاظ شخصیتی تبهکار و مبتذل و منکر هستند و دستشان تا مرفق به خون ملت ها آمیخته شده، گفت: اجتماع 1+3 و 1+5 را علیه ملت ایران به راه انداختند و از درون جامعه ما یارکشی کردند و نفوذی های خودشان را به کار گرفتند تا این انقلاب را زمین بزنند؛ تا جایی که برخی را به این باور رساندند که به جای خدا باید کدخدا را دید، اما از دشمنی و نفرت و تحریم و… آنان با ملت ایران کم نشد و لذا این ملت دریافتند که راه انقلابشان همان راه امام(ره) است و پای ارزش های انقلاب ایستادند.

وی راه انقلاب و نظام را در سایه دین و قرآن و ولایت دانست و بیان کرد: دشمنان همواره در دشمنی خود با ملت ایران ناکام مانده اند و لذا امروز سرخورده و ناامیدانه یک خیزش انقلابی را علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته اند، اما می دانند اگر پایشان به ایران برسد، همین مردم به اندازه غباری هم از آنان اثری باقی نخواهند گذاشت.

قنبری با بیان اینکه ملت قوی و عظیم ایران پای انقلاب ایستاده اند و راه امام حسین(ع) را ادامه می دهند و فریادشان شعار «هیهات منا الذله» است، خاطرنشان کرد: خیال نابودی این انقلاب خیال باطل دشمنان ماست، زیرا 40 سال پیش که نهال انقلاب لطیف و ضعیف بود، نتوانستید کاری از پیش ببرید؛ اکنون 25 سال است که هیچ برنامه استکباری در قلمرو اسلام موفق نبوده و شاهد شکست نظام سلطه در عراق و سوریه و یمن و لبنان هستیم و آمریکایی ها با ذلت از افغانستان بیرون رانده شدند و قطعا در ایران هم به اهداف شومشان نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه ملت ایران از آرمان های انقلاب دفاع می کند و جبهه مقاومت اسلامی مقتدر تر و با ثبات تر از همیشه انسجام پیدا کرده است، متذکر شد: زمانی اسرائیل هشت کشور اسلامی را در هم می کوبید، اما امروز در مقابل غزه تحقیر شده است.

این پژوهشگر تاریخ اسلام، «مرگ بر آمریکا» را بانگ ملی ملت ایران دانست و ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی دست و پا می زنند تا بگویند ما هستیم، اما شما نیستید و قطعا فریاد «مرگ بر…» ملت بالاخره نابودی شما را رقم می زند.

قنبری با اشاره به اشتباه محاسباتی نظام سلطه درباره ملت و انقلاب ایران، اظهار کرد: 40 سال است که ایران را از زبان منافقین و سرخوردگان و واماندگان و ورشکستان و خودفروخته ها شناختید و بعد از این هم همین است، اما ملت ایران با هوشیاری و بصیرت پا برجاست و چهره واقعی شما ترورهای کور است که راه به جایی نمی برد.

وی ملت ایران را ملت شهادت دانست و خاطرنشان کرد: ما فقط یک قاسم سلیمانی نداشتیم، بلکه تمام ملت ایران قاسم سلیمانی هستند؛ اگرچه در روزهای اخیر یک عده ساده دل را به بازی گرفتید و همه عِده و عُده خود را به میدان آوردید تا ایران اسلامی را به آتش بکشید، اما این خواب شما نیز باطل است و مردم ایران هرگز اراذل و اوباشی مانند شعبان بی مخ ها را به حساب نمی آورند و آنان را در حدی نمی بینند که برای مقابله با آنان اقدام کنند؛ البته از مظلومیت کشور ماست که نیروهای انتظامی و امنیتی آن غریبانه شهید می شوند تا مردم در آرامش زندگی کنند.

این استاد دانشگاه، با بیان اینکه این انقلاب و نظام با مظلومیت و شهادت عزت و عظمت پیدا می کند، گفت: صبر مردم از حرکات مذبوحانه به سر آمده و اکنون دوست و دشمن مشخص شده و لذا مطالبه مردم از سران کشور و قوه قضائیه و نیروهای نظامی و انتظامی این است که برخورد قاطع و قانونی و انقلابی با سران و سرشاخه های جریان فتنه صورت بگیرد.

وی راهپیمایی یوم الله 13 آبان را به مثابه هشدار نهایی به نظام سلطه و فتنه گران و آشوبگران دانست و بیان کرد: این ملت دیگر با شما مدارا نخواهد کرد و لذا دست از آشوبگری بردارید؛ البته نسل دهه 80 انقلاب همان نسل دهه های 40 و 50 و 60 است و مدارس و دانشگاه های ما پاکیزه و انقلابی است، اما با نفوذ هم مواجه هستیم و باید مسیر آن را کور و صحنه کشور را پاکسازی کنیم.

قنبری ملت ایران را سرباز ولایت دانست و اضافه کرد: ملت ایران هرگز از آرمان های انقلاب دست نخواهد کشید و آماده هستیم تا در قالب جبهه مقاومت اسلامی و مستضعفان جهان برای همیشه بساط فتنه و فتنه انگیزی را جمع کنیم.

حضور حماسی مردم در راهپیمایی بیانگر بصیرت ملی است

استاندار گیلان در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان با بیان اینکه حضور حماسی مردم در راهپیمایی بیانگر بصیرت ملی است، گفت: امروز هم با حضور پرشکوه در راهپیمایی ثابت کردند که در برابر دشمن یکپارچه در میدان بوده و پیرزو میدان هستند و دشمن مایوس، ناامید و شکننده می‌باشد.

اسدالله عباسی امروز، ۱۳ آبان‌ماه دقایقی پیش در حاشیه راهپیمایی روز استکبارستیزی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مردم عزیز ایران اسلامی و گیلان همیشه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در برابر دشمن منسجم، متحد و یکپارچه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم ولایتمدار همواره آگاهانه و هوشیار در صحنه مبارزه با استکبار حضور فعال دارند، افزود: مردم ولایتمدار ایران اسلامی همواره هم‌صدا و همدل سعی کرده‌اند که دشمن را بشناسند و با بصیرت و آگاهی که دارند، به موقع در صحنه حضور حماسی پیدا کرده‌اند.

استاندار گیلان گفت: امروز ۱۳ آبان هم یوم‌الله است، یکی از روزهایی است که حضرت امام(ره) از آن به عنوان انقلاب دوم و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام برده‌اند.

عباسی بیان کرد: مردم ما دشمن را می‌شناسند و می‌دانند که مثلت شوم اتحاد آمریکایی، صهیونیستی و انگلیسی هیچ وقت موفق نخواهد شد، لذا مردم در همه عرصه‌ها چه در دفاع مقدس و چه در تحریم‌های ظالمانه اقتصادی محکم و مقاوم ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه حضور حماسی مردم در راهپیمایی بیانگر بصیرت ملی است، افزود: امروز هم با حضور پرشکوه در راهپیمایی ثابت کردند که در برابر دشمن یکپارچه در میدان بوده و پیرزو میدان هستند و دشمن مایوس، ناامید و شکننده می‌باشد؛ زوال دشمن و پیروزی نهایی مسلمانان و کشور عزیز ایران اسلامی ما در پیش است.

جوانان باید شناخت و بصیرت خود را نسبت به توطئه استکبار افزایش دهند

معاون استاندار لرستان گفت: جوانان باید شناخت و بصیرت خود را نسبت به توطئه استکبار افزایش داده و با شناخت کامل از دشمنی استکبار، خود را انحراف دور کنند.

مجید منعمی روز جمعه در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  جوانان و نوجوانان همواره و در همه عرصه‌ها نشان داند که در دفاع از آرمان‌های نظام و میهن اسلامی احساس مسئولیت داشته و پیشرو هستند، اظهار کرد: ۱۳ آبان نماد مقابله با درنده خویی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار است.

وی اضافه کرد: خشم ملت انقلابی ایران بر علیه آمریکای جنایتکار است.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه نوجوانان امروز با الگو قرار دادن شهید فهمیده در راه اعتلای دین و میهن اسلامی تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: در آبان ماه سال ۱۳۵۹ شهید فهمیده درس صلابت و استواری و پایداری را به ما آموخت.

منعمی بیان کرد: حضور ۵۵۰ هزار دانش‌آموز در هشت سال دفاع مقدس و تقدیم ۳۶ هزار شهید بهترین دلیل برای احساس مسئولیت نوجوانان در دفاع از اسلام و میهن اسلامی است.

معاون استاندار لرستان تصریح کرد: مردم ایران در خاطره تاریخی خود جز جنایت و فتنه‌گری چیز دیگری از استکبار جهانی به ذهن ندارند و به خوبی به یاد دارند که در کودتای ۲۸ مرداد چگونه دولت قانونی ایران با حمایت آمریکا ساقط شد و این ننگ تا همیشه تاریخ بر پیشانی آمریکا باقی مانده است.

وی بیان کرد: دشمن تلاش دارد تا با صورتی زیبا به میدان آمده و ذهن جوانان را از جنایاتی که علیه ملت ایران مرتکب شده منحرف کند.

منعمی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در مقابله همیشگی و کینه‌توزی‌های مستمر خود علیه ایران اسلامی، جوانان و نسل آینده ساز کشور را هدف قرار داده است، خطاب به جوانان گفت: جوانان باید شناخت و بصیرت خود را نسبت به توطئه استکبار افزایش داده و با شناخت کامل از دشمنی استکبار، خود را انحراف دور کنند.

برخورد با مزدوران و کسانی که به مردم اسلحه می کشند و ایجاد ناامنی می‌کنند

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بر برخورد با مزدوران و کسانی که به مردم اسلحه می کشند و ایجاد ناامنی می‌کنند تاکید کرد.

سردار مرتضی کشکولی روز جمعه در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در فتنه جدید برخی مزدور و مزدبگیر و عامل بیگانگان هستند، اظهار کرد: برخی از جوانان ناآگاه و جاهل که به صورت هیجانی در اغتشاشات حاضر می‌شوند و این افراد به دلایلی بی اساس در میان آشوبگران حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه مردم خواستار برخورد قاطع با مخلان امنیت هستند، ادامه داد: با مزدوران و عوامل بیگانه باید با قاطعیت برخورد شود و البته تمیز این افراد از همدیگر سخت است و از طرفی نباید اجازه دهیم فرزندانمان عامل بیگانگان شوند.

کشکولی عنوان کرد: دستگاه قضایی با قاطعیت از حقوق مردم و جمهوری اسلامی دفاع می‌کند.

وی تاکید کرد: حتما با مزدوران و کسانی که بر روی مردم اسلحه می‌کشند و ایجاد ناامنی و خسارت کردند برخورد خواهد شد.

فرمانده سپاه لرستان با تاکید بر اینکه نباید با طیف جوانان هیجانی برخورد کرد و باید نصیحت و تربیت شوند، یادآور شد: جمهوری اسلامی نظامی مردمی است و مردم آن را ایجاد و حفظ کردند و خار چشم صهیونیست‌ها، وهابیت و آمریکائی‌هاست.

ملت ایران استوار در برابر دشمنان و تبلیغات کذب رسانه‌های دشمن ایستاده است

امام جمعه بروجرد هم گفت: ملت ایران استوار در برابر دشمنان و تبلیغات کذب رسانه‌های دشمن ایستاده است.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آبان روز استکبارستیزی و نمایش قدرت پوشالی آمریکای جنایت کار است، افزود: ملت بزرگ ایران همان ملت قبل با همان روحیه استکبار و آمریکا ستیزی است.

وی ادامه داد: ملت ایران امروز در راهپیمایی ۱۳ آبان با شعارهای کوبنده مرگ برآمریکا یکبار دیگر بر سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

حسینی با اشاره به پیشرفت‌های ایران اسلامی در بخش‌های مختلف، بیان کرد: مشکلات را انکار نمی‌کنیم ولی در اکثر شاخص‌ها و حوزه‌ها نسبت به قبل از انقلاب جلو هستیم و با همت مسئولان انقلابی بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

امام جمعه بروجرد با تاکید براینکه استکبار در مقابل ایران اسلامی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، تصریح کرد: ملت ایران استوار در برابر دشمنان و تبلیغات کذب رسانه‌های دشمن ایستاده و هیچ وقت ظلم و زور را نمی‌پذیرد.

حسینی با تاکید براینکه رهبر معظم انقلاب به خوبی شرایط روز دنیا را می‌دانند و با رهبری‌های داهیانه و بیانات به موقع تمام توطئه‌ها را خنثی کرده‌اند، افزود: امروز شاهد سرافرازی ملت ایران در دنیا هستیم.

وی با تاکید براینکه  اختلاف ما با غربی‌‎‌ها و استکبار جهانی سطحی و حل شدنی نیست، تصریح کرد: ایرانیان به دنیا نشان داده که قوی هستند و امروز عزت و عظمت ملت شریف ایران به عنوان کشوری مقتدر لرزه بر جان دشمن انداخته است.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اتفاقات اخیر خطاب به خانواده‌ها گفت: والدین باید به جوانان آگاهی دهند و آن‌ها را نسبت به توطئه‌های دشمنان هشیار کنند.

حسینی با بیان اینکه پرچم کشور نماد استقلال، عظمت و عزت ماست، خاطرنشان کرد: در اغتشاشات عده‌ای پرچم کشور را به آتش می‌کشند و کسانی که توهین می‌کنند، مشکل‌دارند شاید عده‌ای فریب‌خورده باشند اما برمی‌گردند.

عوامل اغتشاشات با قاطعیت مردم و دستگاه‌های امنیتی مواجه خواهند شد

استاندار لرستان نیز گفت: عوامل اغتشاشات با قاطعیت مردم و دستگاه‌های امنیتی مواجه خواهند شد.

فرهاد زیویار روز جمعه در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ملت ایران همواره پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

وی ادامه داد:  از زمانی‌که رهبر انقلاب تبعید شد و نوجوان ۱۴ ساله به شهادت رسید جوان دانشجوی ایرانی نیز در وسط میدان لانه جاسوسی را تسخیر کردند و ملت ایران پاسدار انقلاب اسلامی بودند.

زیویار اضافه کرد: محکم‌تر از قبل پای انقلاب ایستاده‌ایم و ملت ایران با اقتدار از درخت تنومند انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

استاندار لرستان با اشاره به اغتشاشات و عواملی که دست اندرکار این حوادث هستند، ادامه داد: صبر مردم هم حدی دارد و با این عوامل با قاطعیت  مردم و دستگاه‌های امنیتی مواجه خواهند شد.

زیویار با بیان اینکه ملت ایران برای مقابله با آشوبگران در میدان ایستاده‌اند، بیان کرد: ملت ایران از قبل هم محکمتر پای انقلاب اسلامی ایستاده است.


برچسب ها :
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه