زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱۳
» اجتماعی » برخی به دنبال ایجاد دانشگاه‌های عینا غربی هستند/ دانشگاه باید اسلامی باشد
تاریخ انتشار : 2021/10/16 - 11:03
 کد خبر: 142227
 71 بازدید

رییس دانشگاه آزاد اسلامی:

برخی به دنبال ایجاد دانشگاه‌های عینا غربی هستند/ دانشگاه باید اسلامی باشد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برخی اوقات بعضی دنبال این هستند که دانشگاه عینا غربی درست کنند و این دانشگاه عینا غربی بیاید تحول ایجاد کند.

برخی به دنبال ایجاد دانشگاه‌های عینا غربی هستند/ دانشگاه باید اسلامی باشد

“محمد مهدی طهرانچی” رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم هفدهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: حضرت آقا مسیری برای دانشگاه تعریف کرد که برای ما حجت است. دانشگاه باید بتواند محیط کاملا تحقیقی داشته و به تدریج به سطح بهترین و معتبرترین دانشگاه جهان پیش برود. بنابراین سقف پرواز بسیار بلند است. جوهره این دانشگاه تربیت قوه عاقله است‌.

وی افزود: دومین نکته که رهبری در خصوص دانشگاه‌ها اشاره دارند، درگیر شدن با مسائل کشور و سوم بحث تربیت اخلاقی و فرهنگی است‌ همچنین باید تحول مستمر در دانشگاه ایجاد شود. اجرایی سازی به دو رکن اصلی فرهنگ سازی و بستر سازی منوط است. اما کنشگران عرصه تحول دانشجویان، کارکنان هیات علمی و مدیران هستند. برخی از مدیران تحول را مثل زلزله می‌دانند. تحول امری است که همه ما باید بر پیمان آن باشیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برخی اوقات بعضی دنبال این هستند که دانشگاه را عینا غربی درست کنند و این دانشگاه عینا غربی بیاید تحول ایجاد کند. در حالی که تحول بینش می‌خواهد. غرب یک مسیری می رود که مسیر حساب شده‌ای است و الان هم در عصر شبکه جهانی هستیم. نمی شود بگوییم که دانشگاهم را به آکسفورد تبدیل می کنم، خیر‌‌. دانشگاه باید اسلامی باشد زیرا ما نسبت به این جوانان مسئولیت داریم.

طهرانچی گفت: دانشگاهی که ما در پسا کرونا با آن مواجه هستیم، دیگر یک دانشگاه تنها کنشگر آموزش نخواهد بود. نمی‌شود بدون برنامه تحولی وارد این عرصه شد.

ما اهل وادادگی نیستیم

وی افزود: ما اهل توقف و وادادگی نیستیم، اهل مواجه‌ایم. نه فناوری شیفته و نه فناوری گریز هستیم‌. بیش از یک سال است که مسیر آموزش مجازی در دانشگاه مستمرا پیاده شده است و انشالله از این به بعد به جایگاه تشکیلاتی می‌آید.

طهرانچی گفت: چشم انداز دانشگاه‌ها باید دقیق دیده شود. دانشگاه ازاد اسلامی در راستای ماموریت خود نگاه توحیدی دارد و به اصول اخلاق اسلامی پایبند است. تعالی مسیر، خودباوری، کرامت استاد و… از جمله مباحثی است که ما دنبال آن هستم.

۴۰ هزار استاد حتی یک بار هم تجربه آموزش مجازی نداشتند

وی افزود: آموزش حافظه محور ما را به جایی نمی‌رساند بنابراین باید یک یادگیری تعالی بخش، عمیق، کاربردی، فایده محور، بستر ساز اشتغال دانش بنیان در کنار ارتقای شاخص کارآمدی و مهارت های موجود داشت.

طهرانچی گفت: ۴۰ هزار استاد حتی یک بار هم در عمرشان در آموزش مجازی درس نداده بودند اما امروز آموزش دیدند و یاد گرفتند. صف و ستاد باید به سمت این چرخ تحول آفرین برود.

فضای مجازی خوراک بلوغ زودرس به بچه‌های ما می‌دهد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این استاد و مربی است که باید برای جوانان خوراک فکری ایجاد کند. فضای مجازی اکنون به بچه‌ها یک بلوغ زود رس و اطلاعات خطرناک می‌دهد، بنابراین باید ما تا قبل از اینکه بلوغ آنها سبز شود به آنها اندیشه بدهیم. فردای ایران اسلامی در گرو اقدام امروز ماست. این راهی که ما می‌رویم اراده‌‌ای جز اصلاح ندارد. این توان وقتی می‌تواند محقق شود که به خدای لایزال وصل شود.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه