زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱۲
» خبر داغ » اقلیت بازیکنان قرارداد ۸ تا ۱۰ میلیاردی در لیگ بسته‌اند!
تاریخ انتشار : 2021/01/31 - 13:27
 کد خبر: 130213
 137 بازدید

اقلیت بازیکنان قرارداد ۸ تا ۱۰ میلیاردی در لیگ بسته‌اند!

نقل و انتقالات فوتبال قطعا یکی از جذابیت‌های این رشته ورزشی است.

اقلیت بازیکنان قرارداد ۸ تا ۱۰ میلیاردی در لیگ بسته‌اند!

امروز فریبرز محمودزاده مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره قراردادهای مربیان و بازیکنان حرف های مهمی زد که خلاصه‌ای از آن را می خوانید:

پول زیرمیزی کم شده

قبلا پول های زیر میزی در فوتبال زیاد بود. الان چرا کم شده؟ چون اگر بازیکن شکایت کند، فقط می تواند همان مبلغی را بگیرد که در نسخه قرارداد سازمان لیگ آمده. ولی ما هم قبول داریم رقم قرارداد بازیکنان خیلی بالاست. این یک دلیلش به خاطر رقابت موجود بین باشگاههاست. ولی باید بگویم ما حق دخالت در این مسئله را نداریم. قبلا یک بار فدراسیون سقف قرارداد گذاشت که سودی نداشت.

نداریم!

رقم ۸ میلیارد و ۱۰ میلیارد در لیگ نداریم. البته اگر هم باشد برای اقلیت بازیکنان است. قرارداد دو سه میلیاردی اما هست. این هم زیاد است. همانطور که گفتم این به خاطر همان بحث رقابتی است و ما نمی توانیم در رقم قراردادها دخالت کنیم.

آپشن های عجیب

ما هم درباره آپشن ها بحث داریم. آپشن داریم تیم اگر در فلان جایگاه قرار بگیرد بازیکن مبغلی می گیرد یا اگر پاس گل بدهی یا گل بزنی اینقدر پاداش می گیری. اصلا همین آپشن نمی تواند کار تیمی شما را بهم بریزد؟ یک بازیکن بخواهد خودش گل بزند؟ فوتبال یک کار تیمی است و به نظرم این آپشن های به تیم شان ضرر می زند.

ماجرای بودیمیر

می دانیم که در پرونده بودیمیر باشگاه پرسپولیس در تلاش است. آنها اقداماتی کرده اند. فیفا هم در این پرونده اصلا شوخی ندارد. نقل و انتقالات هم بلافاصله بسته می شود. منتهی ما در فدراسیون نمی توانیم وارد این پرونده شویم.

فیفا شوخی ندارد

قبلا فیفا سر پرونده های مالی رای می داد که پنجره نقل و انتقالات بعدی بسته می شود ولی الان از لحظه رای باشگاهها از نقل و انتقالات محروم می شوند. این یعنی شدت آرا فیفا بیشتر شده است. یعنی هر باشگاهی که الان پول بازیکن خارجی را ندهد از همین لحظه حق خرید بازیکن را ندارد.

بد و بدتر

در ماجرای قانون منع ورود بازیکنان خارجی ما انتخاب از بین بد و بدتر داشتیم. هنوز پرونده های شکایتی زیادی داریم. خودتان می بینید. اگر ما اجازه می دادیم بازیکن خارجی بیاید، ممکن بود چیزی حدود ۶۴ بازیکن وارد لیگ برتر ما شوند. حالا تصور کنید اگر کار همه آنها به شکایت می کشید در آن صورت چه اتفاقی برای باشگاهها می افتاد؟ هر چند مضراتی داشت ولی به نظرم سودش برای ما بیشتر بود. باید این با بپذیریم ما در پرونده های خارجی ضعف داریم.


برچسب ها :
دسته بندی : خبر داغ , ورزشی
ارسال دیدگاه