زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱۴
» بین الملل » نتانیاهو واکسن کرونا زد (+عکس)
تاریخ انتشار : 2020/12/20 - 15:16
 کد خبر: 126453
 90 بازدید

نتانیاهو واکسن کرونا زد (+عکس)

اسراییل تنها شهروندان اسراییلی را واکسینه خواهد کرد و میلیون ها فلسطینی که تحت کنترل اسراییل زندگی می کنند باید تا مدت نامعلومی در انتظار واکسیناسیون بمانند.

نتانیاهو واکسن کرونا زد (+عکس)

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل واکسن کرونا تزریق کرد.

نتانیاهو 71 ساله به همراه وزیر بهداشت اسراییل دیروز (شنبه) در مراسمی که به طور زنده از تلویزیون سراسری پخش می‌شد با حضور در کلینیک “شِبا” در شهر” رامات گان” در نزدیکی تل‌آویو، واکسن مشترک شرکت آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی”بایون‌تک” را تزریق کرد.

اسراییل تاکنون 600 هزار دوز واکسن کرونا تولیدی شرکت فایزر- بایون‌تک را خریداری و وارد کرده است. اسراییل همچنین قراردادهایی به منظور خرید واکسن “مودرنا” و واکسن “آسترا زنکا” منعقد کرده است.

واکسیناسیون سراسری کرونا در اسراییل با تزریق روزانه 60 هزار دوز به شهروندان دارای اولویت (سالمندان، کادر درمانی و بیماران خاص) از امروز (یکشنبه) آغاز می شود.

نتانیاهو هنگام تزریق واکسن در اظهاراتی گفت که برای تشویق مردم به زدن واکسن و ایجاد اعتماد به واکسن کرونا تصمیم گرفته به همراه وزیر بهداشت واکسن را تزریق کند.

بر اساس مطالعه ای که اخیرا انجام شده 37 درصد از شهروندان ساکن اسراییل گفته اند واکسن کرونا نخواهند زد و تنها 44 درصد به زدن واکسن ابراز تمایل دارند.

نتانیاهو دیروز هنگام زدن واکسن گفت آغاز واکسیناسیون سراسری مردم با واکسن فایزر و سپس رسیدن محموله واکسن مودرنا آغازی برای پایان همه گیری ویروس کرونا در اسراییل خواهد بود.

وزارت بهداشت اسراییل اعلام کرده واکسیناسیون سراسری کرونا از روز یکشنبه (امروز) با تعیین 10 بیمارستان و مرکز بهداشتی برای تزریق واکسن آغاز می شود.

اسراییل تنها شهروندان اسراییلی را واکسینه خواهد کرد و میلیون ها فلسطینی که تحت کنترل اسراییل زندگی می کنند باید تا مدت نامعلومی در انتظار واکسیناسیون بمانند.

حتی ساکنان دورترین شهرک های (غیرقانونی) یهودی نشین در اراضی اشغالی شامل واکسیناسیون خواهند شد اما 2.5 میلیون جمعیت فلسطینی که تحت کنترل اسراییل زندگی می کنند، برای واکسیناسیون باید منتظر اقدامات تشکیلات خودگردان فلسطینی و دولت محمود عباس بمانند.

براساس آمار رسمی از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا در اسراییل در فوریه سال 2020 تا کنون دستکم 370 هزار مورد ابتلا و 3 هزارمرگ ناشی از بیماری کووید 19 در اسراییل ثبت شده است. وزارت بهداشت اسراییل جمعیت کل ساکن در اسراییل را 9 میلیون نفر اعلام کرده است.


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه