زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۵/۲
» اجتماعی » گذر و نظری بر هنر آزاده یعقوب پور
تاریخ انتشار : 2020/12/03 - 13:11
 کد خبر: 124357
 586 بازدید

گذر و نظری بر هنر آزاده یعقوب پور

نیما نوربخش- در این شماره به معرفی هنرمند جوانی می‌پردازیم که متولد ۱۳۵۱ در تهران است. کارشناس ارشد زمین شناسی اقتصادی دارد و دو مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی و زمینشناسی هم در کارنامه تحصیلیاش به چشم می‌خورد.

گذر و نظری بر هنر آزاده یعقوب پور

آزاده یعقوبپور از ده سالگی به نقاشی علاقمند شد. آن هم به واسطه نقاشی گل سرخی که پدر برایش کشید و با الهام از

آن همان تکنیک سرلوحه آثار وی تا به امروز شد. او این شیوه را «آزاده» نام گذاشت و در این باره می‌گوید:‌«نام شیوهام را «آزاده» گذاشتم

چون هرکسی مانند نامم آزاد است هر حسی که از آثارم برداشت می‌کند داشته باشد. آثار من تلفیقی از آبستره (Abstract) و کوبیسم (Cubism) هستند که همه آنها با خودکار و روان نویس نقش بسته‌اند».

 

 

 

نکته اینکه در بعضی آثار وی گوهر سنگ اصل، طلا، نقره، مس، فسیل و صدف به کار رفته است. این نقاش ایرانی تاکنون در نمایشگاههای خارجی متعددی شرکت داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگاه‌های انفرادی با عنوان «آزاده» در گالری انتظامی (سال ۱۳۹۹) و در فرهنگسرای ملل (سال ۱۳۹۸) اشاره داشت.

 

همچنین او دارنده غرفه اختصاصی آثار در world art dubai (۲۰۱۷) نیز بوده است. از دیگر سو شرکت در نمایشگاهها و جشنوارههای خارجی از جمله آرتفر هنگ کنگ و بیینالهای هنری بازل و کن و البته نمایشگاههایی در پاریس، رم و دوبی از دیگر فعالیتهای آزاده یعقوب پور در عرصه هنرهای تجسمی است. در عرصه داخلی هم در کارنامه وی شرکت در جشنواره هنرهای تجسمی فجر (۱۳۹۷) و دو نمایشگاه در فرهنگسراهای شفق و سرو تهران به سال ۱۳۹۸ به چشم می‌خورد.

در سال ۱۳۹۹ نیز در نمایشگاههای گروهی متعددی شرکت داشته است از جمله: رنگ صلح (موزه قصر تهران)، رنگ خیال (گالری گلهای داوودی)، صلح و دوستی (برج آزادی)، آسمان آبی (برج میلاد)، تجلی (گالری احسان)، هنر برای هدیه (نگارخانه گل نرگس) و چهار نمایشگاه گروهی در گالری انتظامی تهران.

منبع: هفته نامه تدبیرتازه

 


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , خبر داغ
ارسال دیدگاه