زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱۵
» بین الملل » تهدید جبهه پولیساریو به لغو آتش بس با مراکش
تاریخ انتشار : 2020/11/10 - 11:10
 کد خبر: 120606
 111 بازدید

تهدید جبهه پولیساریو به لغو آتش بس با مراکش

جبهه پولیساریو تهدید کرد، اگر دولت مراکش نیروهای نظامی یا شهروندان را به منطقه عاری از سلاح الکرکرات در مرزهای مشترک موریتانی و صحرای غربی اعزام کند، توافقنامه آتش بس میان خود و مراکش را لغو می کند.

تهدید جبهه پولیساریو به لغو آتش بس با مراکش

به نقل از خبرگزاری فرانسه، این جبهه در بیانیه ای اعلام کرد، دولت مراکش اخیرا تعدادی ژاندارم و نیروهای امنیتی دیگر را وارد منطقه الکرکرات کرده است.

پولساریو هشدار داد، ورود نیروی نظامی یا امنیتی یا مدنی مراکش به این منطقه عاری از سلاح تحت کنترل نیروهای کلاه آبی تجاوزی آشکار محسوب می شود و جبهه پولیساریو وظیفه خود می داند که قاطعانه در دفاع از خود و حاکمیت ملی پاسخ دهد و در این صورت توافقنامه آتش بس لغو و آتش جنگ در سراسر منطقه شعله ور می شود.

این جبهه سازمان ملل و شورای امنیت را مسوول سلامتی و امنیت مردم صحرای غربی دانست.

هفته گذشته ۲۰۰ کامیون دار مراکشی به دولت مراکش و موریتانی شکایت کرده و گفتند که شبه نظامیان وابسته به جدایی طلب ها مانع از عبور آنها از منطقه الکرکرات هنگام بازگشت از مرز زمینی مراکش با موریتانی می شوند.

منطقه الکرکرات صحنه تنش های شدید بین پولیساریو و مراکش مخصوصا اوایل سال ۲۰۱۷ بود.

در صحرای غربی نیز درگیری های مسلحانه ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۹۹۱ میان مراکش که این منطقه را در سال ۱۹۷۵ به کنترل خود درآورد و میان جبهه پولیساریو توافقنامه آتش بس به امضا رسید. مراکش بر ۸۰ درصد صحرای غربی کنترل دارد و به جبهه پولیساریو پیشنهاد داد تحت حاکمیت رباط دولت خودمختار در این منطقه تشکیل دهد اما پولیساریو خواستار استقلال است.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه