زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱۴
» بین الملل » فرانسه و انگلیس تخریب منازل فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند
تاریخ انتشار : 2020/11/07 - 11:48
 کد خبر: 119963
 95 بازدید

فرانسه و انگلیس تخریب منازل فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

فرانسه و انگلیس، اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب مجتمع مسکونی فلسطینیان در کرانه باختری را محکوم کردند.

فرانسه و انگلیس تخریب منازل فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

به نقل از خبرگزاری آناتولی، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد، تخریب روستای «حمصة البقیعة» واقع در کرانه باختری در روز سوم نوامبر با قوانین بشردوستانه بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت تعارض دارد.

وی در ادامه افزود: ما عملیات تخریب توسط “اسرائیل” را محکوم می‌کنیم و از مسئولان اسرائیلی می‌خواهیم از اقدامات یک‌جانبه دست بردارند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه روستای «حمصة البقیعة» را تخریب کرد که ۸۵ فلسطینی این مکان را ترک کرده و آواره شدند.

طبق آمار سازمان ملل، رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در مجموع ۶۸۹ ساختمان فلسطینی را در کرانه باختری تخریب کرده و باعث بی‌خانمان شدن ۸۶۹ فلسطینی شده است.

از سوی دیگر، دولت انگلیس تخریب بی‌رویه خانه‌های فلسطینیان در اراضی اشغالی را «نگران کننده» خواند و از رژیم صهیونیستی خواست دست از ویرانگری در اراضی فلسطینی و نقض قوانین بین‌المللی بردارد.

در همین راستا، جیمز کلیفرلی، وزیر امور خاورمیانه دولت انگلیس با اشاره به اینکه تخریب خانه‌های فلسطینیان در روستای حمصه در اغوار شمالی مایه نگرانی است، تاکید کرد که این تخریب‌ها موجب تشدید رنج و محنت‌های فلسطینیان به ویژه ۴۱ کودک ساکن این روستا شده است.

وی همچنین عنوان کرد، تخریب خانه‌های فلسطینیان در سال جاری به بالاترین حد از سال ۲۰۱۶ رسیده است.

این وزیر انگلیسی تاکید کرد: ما از رژیم صهیونیستی می‌خواهیم دست از سیاست تخریب خانه‌های فلسطینیان بردارد و راه حلی واضح و شفاف پیش روی فلسطینیان قرار دهد تا بتوانند در منطقه «ج» در کرانه باختری ساخت و ساز کنند.

جیمز کلیفرلی تصریح کرد، تخریب خانه‌های فلسطینیان به این شیوه نقض تمامی قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود و رژیم صهیونیستی اخیرا در روستای حمصه ۱۱ خانه را که ۷۳ تن از جمله ۴۱ کودک در آن ساکن بودند، تخریب کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اتحادیه اروپا نیز پیشتر تخریب خانه‌های فلسطینیان در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد و آن را مانعی اساسی پیش‌روی راه حل تشکیل دو کشور خواند.

در همین رابطه، پیتر سانتو، سخنگوی اتحادیه اروپا در بروکسل در بیانیه‌ای خواستار توقف فوری تخریب خانه‌های فلسطینیان به ویژه در سایه شیوع ویروس کرونا و پیامدهای ناگوار آن شد.

سانتو اظهار داشت که رژیم صهیونیستی در هفته جاری بیش از ۷۰ خانه و ساختمان متعلق به فلسطینیان را تخریب کرده که در پی آن ده‌ها فلسطینی آواره شدند.

مرکز حقوق بشر اسرائیلی “بتسیلم” نیز در گزارشی اعلام کرده که رژیم صهیونیستی در ۱۰ ماه گذشته ۲۱۸ خانه متعلق به فلسطینیان را در اراضی اشغالی تخریب کرده است که در نتیجه آن ۷۹۸ تن از جمله ۴۰۴ کودک آواره و بی‌سرپناه شدند.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه