زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱۳
» بین الملل » آمریکا در صدد تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله یمن
تاریخ انتشار : 2020/09/26 - 12:39
 کد خبر: 113803
 142 بازدید

آمریکا در صدد تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله یمن

واشنگتن پست نوشت دولت آمریکا قرار دادن جنبش مردمی انصارالله یمن در فهرست گروه‌های تروریستی را در دستور کار خود دارد.

آمریکا در صدد تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله یمن

به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست، دولت آمریکا در حال بررسی اقدامات جدید برای تشدید فشار بر جنبش انصارالله یمن، از جمله قرار دادن نام این جنبش در فهرست سازمان‌های تروریستی است.

واشنگتن پست با استناد به گفته چند مقام دولتی گزارش داد دولت دونالد ترامپ بررسی گام‌های جدید علیه جنبش مردمی انصارالله یمن را در دستور کار خود دارد. منابع آگاه اعلام کردند هنوز تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ نشده، با این حال دولت چند گزینه علیه این جنبش مردمی را در دست بررسی دارد. از جمله گزینه‌های محتمل قرار گرفتن نام سران انصارالله در فهرست تروریستی‌های بین المللی است.

تروریستی اعلام شدن جنبش انصارالله، سفر اعضای آن به آمریکا را غیر قانونی می‌کند و موجب مسدود شدن دارایی‌های مالی آن می‌شود. اقدامات دولت آمریکا علیه جنبش انصارالله در حالی صورت می‌گیرد که چشم انداز برقراری صلح در یمن در چارچوب مذاکرات میان طرف‌های درگیر بسیار تاریک می‌نماید.

دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ جنبش مردمی انصارالله یمن را به عنوان یک گروه تروریستی در نظر گرفته بود، اما اقدامات تازه واشنگتن ظاهرا در چارچوب تشدید فشار‌ها برای جلوگیری از دسترسی ایران به موشک‌های بالستیک و سلاح‌های متعارف دنبال می‌شود.

اقدام تازه دولت آمریکا علیه جنبش انصارالله به گفته مقامات این کشور، در مغایرت با هدف واشنگتن از توافق صلح در یمن است.

دولت آمریکا در حالی به دنبال تروریستی اعلام کردن یک کمیته مردمی در یمن است، که با حمایت مالی و تسلیحاتی از ائتلاف به سرکردگی عربستان جنگی خونبار علیه مردم یمن را رقم زده است.


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , خبر داغ
ارسال دیدگاه