- شرایط دریافت سود سهام عدالت متوفیان
- بازدهی بورس در تیرماه ۱۴۰۳/ فرار ۲ هزار و ۳۹۶ میلیارد تومانی پول حقیقی از بازار سهام
- نایب رئیس اتحادیه نمایشگاهداران پاسخ داد واکنش بازار خودرو نسبت به آزاد شدن واردات خودروهای کارکرده/قیمتها صعودی یا نزولی؟
- سرگیجه برای فوتبالیستهای بالای ۳۰ سال!
- رتبه ۷۰ ایران در حوزه هوش مصنوعی در دنیا
- دولت پزشکیان، شورای شهر تهران نیست/ اصلاحطلبان مراقب باشند!
- ترامپ: قبل از اینکه پایم به کاخ سفید برسد گروگان هایمان را آزاد کنید
- تراکتور: فسخ قرارداد بیرانوند قانونی بود، مشکلی با پرسپولیس نداریم
- پشت پرده شعار “ظریف گورتو گم کن” چه کسانی هستند؟
- زیان ۴۶۰ همتی ۷ بانک ایرانی/ زیاندهترین بانکهای ایران کدامند؟
- مادام پرزیدنت/ میشل اوباما یا کامالا هریس؟
- اختلال سایبری جهانی دردسرساز شد/ علت اساسی برطرف شده است
- تعویق جلسه شورای مناطق آزاد و لغو یک انتصاب به دستور مخبر
- ترور ناموفق ترامپ / صورت خونی ترامپ /ضارب کشته شد / واکنش ها به سوءقصد نافرجام
- حیات احتمالا ۴.۲ میلیارد سال پیش روی زمین پدید آمده است
» اجتماعی
» خودکفایی کشور در تولید ترمز قطار/اضافه شدن ۴۳۲ واگن به شبکه ریلی کشور
تاریخ انتشار : 2019/12/14 - 17:29
مدیرعامل شرکت راه آهن کشور خبر داد
خودکفایی کشور در تولید ترمز قطار/اضافه شدن ۴۳۲ واگن به شبکه ریلی کشور
مدیرعامل شرکت راه آهن کشور اظهار کرد: خوشبختانه در ترمز قطار به خود کفایی رسیده ایم و در همین راستا نیز امسال کارگروه مشترکی با وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل داده ایم تا بتوانیم همه ظرفیت های داخلی در حوزه ریلی را رصد کرده که براساس این بررسی ها، واردات قطعاتی که در داخل کشور تولید می شوند را ممنوع اعلام کرده ضمن آنکه از تولیدکنندگان نیز با مشوق های لازم حمایت خواهیم کرد.
سعید رسولی امروز ۲۳ آذرماه در حاشیه عملیات اجرایی ریل گذاری ۲۷ کیلومتر فرعی ایستگاه جلال آباد تا کارخانه کنسانتره شرکت فولاد زرند ایرانیان گفت: برای بازدید از روند پیشرفت طرح های ریلی به استان کرمان سفر کرده ایم که در این راستا هم اکنون ۲ پروژه اتصال معدن جلال آباد و شرکت فولاد زرند ایرانیان به شبکه ریلی کشور در استان کرمان در دست اقدام است
وی از دلیل بهره وری پایین حمل و نقل ریلی سخن به میان آورد و اظهار کرد: تعدادی از مراکز باری کشور در فاصله کمی از شبکه ریلی کشور قرار دارند که باید این مراکز باری را به شبکه ریلی متصل کنیم.
مدیرعامل راه آهن کشور کاهش مشکلات زیست محیطی و تصادفات را از مزایای حمل و نقل ریلی برشمرد و عنوان کرد: حمل و نقل ریلی به اقتصاد کشور کمک شایانی می کند.
رسولی ادامه داد: علی رغم اینکه جابجایی مسافر صرفه اقتصادی برای ما ندارد اما با همین اقتصاد ضعیف نسبت به سایر سرمایه گذاری ها، امسال رشد چشمگیری در جابجایی مسافر داشته ایم.
مدیرعامل راه آهن کشور جابجایی بار را وظیفه اصلی راه آهن دانست و بیان کرد: در صدد افزایش ظرفیت در مسافر و بار هستیم.
رسولی با بیان این مطلب که با افزایش قطارها و برنامه ریزی دقیق تقاضاهای مورد نیاز را پاسخ خواهیم داد تصریح کرد: در ۸ ماهه گذشته سال جاری، ۴۳۲ واگن از انواع مختلف به شبکه ریلی کشور افزوده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۹۰ درصد رشد داشته است.
وی افزود: همه واگن هایی که امسال به شبکه ریلی کشور اضافه شدهاند ساخت داخل بوده و می توان عنوان کرد که صنعت ریلی کشور در این دوران تحریم ها نشان داد که می توان ضمن حفظ وضعیت موجود، شبکه ریلی را نیز توسعه داد.
مدیرعامل راه آهن کشور اظهار کرد: خوشبختانه در ترمز قطار به خود کفایی رسیده ایم و در همین راستا نیز امسال کارگروه مشترکی با وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل داده ایم تا بتوانیم همه ظرفیت های داخلی در حوزه ریلی را رصد کرده که براساس این بررسی ها، واردات قطعاتی که در داخل کشور تولید می شود را ممنوع اعلام کرده ضمن آنکه از تولیدکنندگان نیز با مشوق های لازم حمایت خواهیم کرد.
برچسب ها : راه آهن , سعید رسولی
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , حمل و نقل , خبر داغ
آخرین اخبار
ارسال دیدگاه
آخرین خبرمطالب بیشتر