- 6 نکته درباره آخرین مناظره : از 60 درصد قلابی جلیلی تا 60 درصد واقعی پزشکیان
- بحران آب شدت گرفت ؛ تبخیر آب در ایران سهبرابر میانگین جهانی
- پزشکیان: عهد همه ما؛ خلق فرصتی دیگر برای ایران است
- ایران ۱۱ مقام آمریکایی را تحریم کرد/ بیانیه وزارت خارجه
- با این ۱۰ راهکار هوش هیجانی تان را بالا ببرید
- جلیلی: انتخاب با مردم است؛ بازگشت به ۸ سال تعطیلی کشور یا امتداد شهید رئیسی
- برگزاری آیین امضای تفاهمنامه همکاری چند جانبه در حوزه ماشینها و صنایع تبدیلی غذایی کشاورزی در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
- توئیت جدید مصطفی پورمحمدی درباره انتخابات ریاست جمهوری
- آمار عجیب مزاحمت تلفنی برای اورژانس!
- به این افراد هرگز نباید فرصت دوباره بدهید
- بهترین شغلهای ۱۰ سال آینده ایران
- رأی پزشکیان و جلیلی چند درصد واجدان شرایط است؟
- هشدار سازمان ثبت احوال درباره مدارک هویتی
- دریافت پول برای ثبت نام در مدارس دولتی؛ ممنوعیتی که روال است
- رمزارز دیجیتالی که ۸۰۰ درصد رشد ثبت کرد
» اقتصادی
» ۳۵ قطعه هایتک خودرو داخلیسازی شد
تاریخ انتشار : 2019/07/25 - 15:06
۳۵ قطعه هایتک خودرو داخلیسازی شد
طبق اعلام دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی، ۳۵ قطعه خودرو با تکنولوژی بالا داخلیسازی شده است.
![۳۵ قطعه هایتک خودرو داخلیسازی شد](https://tadbiretazenews.ir/wp-content/uploads/57806285.jpg)
آرش محبینژاد اظهار کرد: ساخت برخی قطعات خودرو با تکنولوژی بالا در ایران بسیار هزینهبر است که برای قطعهسازان چندان صرفه اقتصادی ندارد؛ اما با توجه به شرایطی که تحریمها برای ما به وجود آورد، زمینه و انگیزه داخلیسازی این قطعات ایجاد شد.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی ادامه داد: به دلیل اینکه این ۳۵ قطعه تا چندی پیش وارد میشد اما اکنون وارد مرحله داخلیسازی شده، نیاز به حمایت مراجع ذیصلاح داریم. همچنین خودروسازان باید از تولیدکنندگان قطعه که تامینکننده مواد اولیه مورد نیاز آنها هستند، حمایت کنند. قبلا این ۳۵ قطعه، وارداتی بوده و خودروسازان هزینههای آن را به صورت نقدی و ارزی پرداخت میکردند؛ اما اکنون اگر بخواهند همچون سابق به صورت مدتدار پرداختهای خود را به قطعهسازان انجام دهند، برای ما بهصرفه نخواهد بود.
وی ابراز امیدواری کرد که خودروسازان زمانی که این مشکلات و تحریمها برداشته شود نیز حمایت از تولیدکنندگان داخلی را رها نکرده و باعث نشوند که مجددا راه برای واردات باز شود. امروز که تحریمها و قطع همکاریها باعث شده تا تولیدکنندگان داخلی دیده شوند، نگذارند روزی که تحریمها برداشته میشود، واردات دوباره رونق گرفته و خودروسازان به سمت واردات بروند.
محبینژاد با بیان اینکه روند ساخت داخل باید از همان زمان آغاز تحریمها صورت میگرفت تا مشکلات تولید خودرو کاهش پیدا کند، اظهار کرد: تحریمها آسیبهای زیادی به صنعت خودرویی کشور و درواقع اقتصاد ایران وارد کرده است. از سوی دیگر نرخ دستمزدها و برخی مواد اولیه همچون قیمت انرژی، متناسب با تورم رشد نکرده است؛ بنابراین مسئولین چارهای جز ورود به خودکفایی و تولید داخل نداشتند. در سالهای اخیر صنایع ایران بهگونهای پیش رفت که اجازه داخلیسازی داده نمیشد اما اکنون که تحریمها عرصه را بر صنعت ایران تنگ کرده است؛ انجمن قطعهسازان به نوبه خود به عنوان یک عضو صنعتی کشور، آمادگی خود را برای داخلیسازی اعلام کرده و با تمام وجود از این روند حمایت خواهد کرد.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی اظهار کرد: در صنعت هر زمان که به تولید داخل توجه شده و نهادها و سازمانهای دولتی از تولیدکنندگان حمایت کردهاند، شاهد شکوفایی و انجام کارهای ناممکن بودهایم. امروز اگر برای اولین بار ۳۵ قطعه هایتک خودرو توسط بخش خصوصی در داخل کشور آن هم در شرایط تحریم تولید میشود، به خاطر همکاری و کنار گذاشتن اختلافات بانک مرکزی، وزارت صنعت و وزارت اقتصاد است.
برچسب ها : تحریم , تکنولوژی , قطعه سازی
دسته بندی : اقتصادی , خبر داغ , صنعت،معدن و تجارت
![](https://tadbiretazenews.ir/dl/بنر.jpg)
آخرین اخبار
ارسال دیدگاه
آخرین خبرمطالب بیشتر