- پایان عملیات ایستگاه متروی چهاردانگه در بزرگراه آیت الله سعیدی/ ترافیک به حالت عادی بازمیگردد
- ورود ۵۰۰۰ اتوبوس نو به پایتخت تا سال آینده و کاهش سرفاصله اتوبوسها
- تصویب گزارشهای حسابرسی پیش از تشکیل مجمع سالیانه شرکتهای شهرداری تهران
- راهاندازی ۵۰۰ سامانه ثبت تخلف متوسط سرعت در معابر بزرگراهی تهران تا پایان ۱۴۰۳
- تلاش شوراهای شهر برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری
- علت حادثه بیمارستان قائم در حال بررسی است/معاون وزیر بهداشت عازم رشت شد
- بریکس؛ ستونی ضروری در ثبات جهانی
- پیشبینی رشد صعودی اقتصاد جهان
- طلای جهانی به چراغ سبز رسید
- موج ناامیدی در دومین اقتصاد بزرگ جهان
- عملیاتی شدن “ریال دیجیتال” در کیش تا چند روز دیگر
- فرصت یکساله به سایپا و ایرانخودرو برای اخذ مجوز افزایش سرمایه
- خلاصه اخبار مجلس، ۲۹ خرداد؛ بررسی نحوه اجرای «ساماندهی بازار خودرو»
- بهادری جهرمی: مکلفیم آنچه شهید رئیسی وعده داد را تکمیل کنیم
- واکنش دفتر مقام معظم رهبری به برخی نقل قولهای غیر مستند انتخاباتی
» تله تایپ
» پراید آخر سالی چند شد؟ + جدول قیمت
تاریخ انتشار : 2019/03/15 - 10:50
پراید آخر سالی چند شد؟ + جدول قیمت
فواره قیمت ها در بازار خودرو حالا سرازیر شده است، پراید ۱۱۱ از قله ۵۲ میلیون تومان حالا به محدوده ۴۶ تا ۴۷ میلیون تومان پانهاده و یکی از بالاترین کاهش قیمت ها را در کارنامه خود تجربه کرده است.
پراید هر چند حالا نیز ارزانترین خودروی ایرانی لقب گرفته است، با این حال با رسیدن به قیمت ۵۲ میلیون تومان رکورد عجیبی را در حیات سه دهه ای خود در صنعت خودروی ایران به جا گذاشته است.
پراید پیش از این خود را آماده خداحافظی از خط تولید ایران می کرد اما امروز یکی از مقاصد عمده جذب سرمایههای سرگردان تلقی میشود.
طی روزهای گذشته اما بازار خودرو موقعیتی تازه را شاهد است، با تحویل خودروهای ثبت نامی از سوی خودروسازان و اجرای برنامه فرئش فوری در عین عدم خرید و فروش خودروهای صفر کیلومتر، بازار با رکودی عجیب و بی سابقه روبروست. همین امر کاهش قیمت برخی خودروها را رقم زده است اما پراید به عنوان نماد صنعت خودروسازی یا به عبارت دیگر پرتیراژترین خودروی تولیدی در ایران موقعیتی دیگر دارد و به شاخصی برای سنجش این صنعت بدل شده است.
افزایش نرخ ارز، رشد همزمان قیمت در تمامی بازارها را به همراه داشت. ورود سرمایه گذاران به بازار خودرو سبب شد قیمت خورو هر ماه افزایشی را نسبت به ماه گذشته تجربه نماید.
بررسیها نشان می دهد بخش مهمی از تقاضای ورودی به بازار خودرو، با هدف سرمایه گذاری و نه مصرف واقعی خودرو صورت می گیرد.
خودروسازان در ماههای گذشته بارها برای رشد قیمتها تلاش کردند. پیش از این شورای رقابت مسئولیت تعیین قیمت خودروها را عهدهدار بود اما در حال حاضر ستاد تنظیم بازار مسئولیت تعیین قیمت را بر عهده دارد. دیگر خودروها نیز مانند پراید افزایش شدید قیمت را تجربه کردهاند.
پیشتر نجفی منش، رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان در گفتگو با خبرآنلاین از افزایش قیمت خودرو دفاع کرد و تاکید داشت در قیاس با دیگر اقلام، خودرو افزایش قیمت چندانی را تجربه نکرده است.
او میگوید پراید در بازارهای جهانی به قیمت ۶ هزار دلار فروخته می شود. در این شرایط خبرهای رسیده نشان میدهد خرید و فروش خودرو در بازار آزاد به کف رسیده است اما پیش فروش ها با سرعت برقآسایی در ساعات اولیه اعلام به پایان می رسد.
خودروسازان در حال حاضر قیمتهای اعلامی خود را به میزان ۵ درصد کمتر از قیمت بازار تعیین میکنند. این تصمیم با هدف کاهش فاصله قیمت خودروی تحویل کارخانه با قیمت خودرو در بازار آزاد اتخاذ شده است اما هنوز مشکلات متعددی در این حوزه باقی است.
در شرایط کنونی با هدف تنظیم بازار خودروسازان فروش فوری خودرو را در دستور کار دارند. به نظر می رسد دوران قدرت نمایی پراید در اقتصاد ایران در حال سپری شدن است و هر چند بازگشت قیمت ها به چند ماه قبل آرزویی دوز از ذهن و غیر ممکن می نماید اما به نظر می رسد تخلیه حباب قیمتی در بازار خودرو آغاز شده و تا روزهای آتی به پایان می رسد.
جدول
زیر نشان میدهد پراید در فاصله زمانی فروردین تا اسفند ماه چه میزان افزایش قیمت را از سر گذرانده است.
برچسب ها : بازار , قیمت , پراید
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , خودرو
آخرین اخبار
ارسال دیدگاه
آخرین خبرمطالب بیشتر