زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۲۷
» اسلایدر اصلی » ترور ناموفق ترامپ / صورت خونی ترامپ /ضارب کشته شد / واکنش ها به سوءقصد نافرجام
تاریخ انتشار : 2024/07/14 - 12:06
 کد خبر: 171082
 5 بازدید

ترور ناموفق ترامپ / صورت خونی ترامپ /ضارب کشته شد / واکنش ها به سوءقصد نافرجام

ترامپ هنگام سخنرانی هدف تیراندازی قرار گرفت اما‌ جان سالم به در برد. او در این حادثه از ناحیه گوش […]

ترور ناموفق ترامپ / صورت خونی ترامپ /ضارب کشته شد / واکنش ها به سوءقصد نافرجام

ترامپ هنگام سخنرانی هدف تیراندازی قرار گرفت اما‌ جان سالم به در برد. او در این حادثه از ناحیه گوش زخمی شد .

ترامپ هنگام سخنرانی برای طرفداران خود در پنسیلوانیا هدف تیراندازی قرار گرفت اما‌جان سالم به در برد. او در سوءقصد نافرجام از ناحیه گوش زخمی شد. ضارب با شلیک تک تیراندازان کشته شد.

ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرد پس از شلیک گلوله به ترامپ در یک تجمع انتخاباتی که منجر به جراحت گوش وی شد، حال او خوب است.  مقامات نیز مرگ ضارب را اعلام کردند.

پس از شنیده شدن صدای شلیک گلوله، ابتدا ترامپ نشست و سپس محافظان، این نامزد جمهوری خواهان را از محل سخنرانی خارج کردند.

ترور ناموفق ترامپ (+عکس)

شلیک به سمت ترامپ زمانی روی داد که او روز شنبه در یک تجمع تبلیغاتی در پنسیلوانیا، در حال سخنرانی برای طرفداران خود بود.

ترامپ در حالی که توسط نیروهای امنیتی محاصره شده بود با لکه های خون روی گوش راستش دیده شد.

جو بایدن رئیس جمهور امریکا، رقیب ترامپ و کاندیدای دموکرات ها برای انتخابات آینده امریکا، هم درواکنش با ابراز خرسندی از اینکه حال ترامپ “خوب است” تاکید کرد که “در آمریکا جایی برای این نوع خشونت ها وجود ندارد.”

رسانه های آمریکایی گزارش دادند فرد مظنون به تیراندازی کشته شده است.
دادستان منطقه باتلر (ریچارد گلدینگر) گفت: “دو نفر کشته شدند که یکی از آنها مظنون به تیراندازی بود. ممکن است یکی از افراد حاضر در تجمع نیز مجروح شده باشد.”

“استفان چونگ” سخنگوی ترامپ به رسانه ها گفت حال رئیس جمهور سابق خوب است و در حال حاضر در یک مرکز پزشکی محلی تحت معاینه است. سرویس مخفی آمریکا (مسوول حفاظت از ترامپ) با اشاره به اینکه تدابیر امنیتی برای اطمینان از امنیت او و شرکت کنندگان در تجمع انتخاباتی اتخاذ شده، اعلام کرد ترامپ در وضعیت “امن” است.

ستاد انتخاباتی ترامپ بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که رئیس جمهور ترامپ “از نیروهای اجرای قانون و امدادگران به عنوان اولین واکنش دهنده‌ها برای فعالیت های سریع آنها در طول این اقدام شنیع تشکر می‌کند. او سالم است و در یک مرکز پزشکی محلی تحت معاینه قرار دارد. جزئیات بیشتر بعداً ارائه خواهد شد.”

جو بایدن رئیس جمهور امریکا پس از حادثه تیراندازی در بیانیه ای تلویزیونی  گفت به نظر می رسد وضعیت ترامپ خوب است. او همچنین خواستار پایان دادن به خشونت های سیاسی شد.
بایدن افزود: “در آمریکا جایی برای این نوع خشونت وجود ندارد. این منزجر کننده است. همه باید آن را محکوم کنند.” او توضیح داد که به طور کامل از این حادثه مطلع شده و قصد دارد با ترامپ صحبت کند.

امریکا در آبان آینده شاهد برگزاری انتخابات ریاست ایالات متحده است. دونالد ترامپ (رئیس جمهور سابق- نامزد جمهوری خواهان ) و جو بایدن (رئیس جمهور فعلی – نامزد دموکرات ها) دو کاندیدای اصلی انتخابات هستند.

واکنش ها به سوءقصد نافرجام به ترامپ

«مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با محکوم کردن حمله به ترامپ گفت، این نهاد تحقیقات درباره حمله را آغاز می‌کند. او در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) گفت این نهاد «تحقیق کاملی درباره رویدادهای غم‌انگیز امروز انجام خواهد داد.ـ

او گفت که «کیمبرلی چیتل» مدیر سرویس مخفی و مقامات اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی برای شهادت فراخوانده خواهند شد. این اعلامیه در بحبوحه سؤالات و انتقاداتی مبنی بر اینکه چگونه تیرانداز توانست تا این حد به ترامپ نزدیک شود، منتشر شد.

«کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا هم در پیامی گفت: «من در مورد تیراندازی در مراسم رئیس‌جمهور سابق ترامپ در پنسیلوانیا مطلع شدم. من و همسرم از اینکه او آسیب جدی ندیده خیالمان راحت شد. ما برای او، خانواده‌اش و همه کسانی که در اثر این تیراندازی بی‌معنا آسیب دیده‌اند، دعا می‌کنیم. ما از سرویس مخفی ایالات متحده، نیروهای اولیه و مقامات محلی برای اقدام فوری آنها سپاسگزاریم. چنین خشونتی در کشور ما جایی ندارد.
همه ما باید این اقدام شنیع را محکوم کنیم و سهم خود را برای اطمینان از اینکه منجر به خشونت بیشتر نشود انجام دهیم.»

«چاک شومر» رهبر اکثریت سنای آمریکا هم در پیامی گفت: «من از اتفاقی که در گردهمایی انتخاباتی ترامپ در پنسیلوانیا افتاد، وحشت‌زده شدم و از اینکه رئیس‌جمهور سابق ترامپ در امان است، احساس آرامش می‌کنم. خشونت سیاسی در کشور ما جایی ندارد.»

«جورج دبلیو بوش» رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه ایالات متحده هم گفت: «لورا و من از اینکه رئیس‌جمهور ترامپ پس از حمله ناجوانمردانه و بزدلانه به جانش در امان است، سپاسگزاریم. و ما از مردان و زنان سرویس مخفی برای پاسخ سریعشان قدردانی می‌کنیم.»

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق دموکرات ایالات متحده هم گفت: «در دموکراسی ما مطلقا جایی برای خشونت سیاسی وجود ندارد. اگرچه ما هنوز دقیقاً نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است، اما همه ما باید از این که رئیس‌جمهور سابق ترامپ آسیب جدی ندیده خیالمان راحت باشد و از این لحظه استفاده کنیم تا خود را مجددا به متانت و احترام در سیاست خود متعهد کنیم. من و میشل برای او آرزوی بهبودی داریم.»

«کر استارمر» نخست‌وزیر بریتانیا در شبکه ایکس نوشت: «من از صحنه‌های تکان‌دهنده در گردهمایی رئیس‌جمهور ترامپ وحشت‌زده شده‌ام و بهترین آرزوها را برای او و خانواده‌اش داریم. خشونت سیاسی به هر شکلی در جوامع ما جایی ندارد و فکر و ذکر ما با همه قربانیان این حمله است.»

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا در شبکه ایکس نوشت: «من از تیراندازی به ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ناراحتم. نمی‌توان در مورد آن اغراق کرد؛ خشونت سیاسی هرگز قابل قبول نیست. یاد من با این رئیس‌جمهور سابق، شرکت‌کنندگان در این مراسم و همه آمریکایی‌هاست.»

«فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن در شبکه ایکس نوشت: «ما باید در برابر هر نوع خشونتی که دموکراسی را به چالش می‌کشد، محکم بایستیم.
من برای بهبودی سریع رئیس‌جمهور سابق آمریکا دعا می‌کنم.»

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل گفت، آنتونیو گوترش، دبیر کل این نهاد بین‌المللی، خشونت سیاسی علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در گردهمایی انتخاباتی خود در ایالت پنسیلوانیا را به شدت محکوم و برای او آرزوی بهبودی سریع کرد.

دوجاریک گفت: «دبیرکل سازمان ملل به صراحت این اقدام خشونت‌آمیز سیاسی را محکوم کرد. او بهترین آرزوهای خود را برای ترامپ به منظور بهبودی سریع عنوان داشت.»
 

ترامپ بعد از اینکه هدف ترور ناموفق قرار گرفت با چهره خون آلود در حلقه محافظان دیده می شود

ترور ناموفق ترامپ
ترور ناموفق ترامپ
ترور ناموفق ترامپ
ترور ناموفق ترامپ





برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اسلایدر اصلی , بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه