زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱۳
» تله تایپ » جلیلی: انتخاب با مردم است؛ بازگشت به ۸ سال تعطیلی کشور یا امتداد شهید رئیسی
تاریخ انتشار : 2024/07/03 - 12:40
 کد خبر: 170926
 3 بازدید

جلیلی: انتخاب با مردم است؛ بازگشت به ۸ سال تعطیلی کشور یا امتداد شهید رئیسی

۱۲ تیر ۱۴۰۳ دو کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخابات ۱۵ تیر ۱۴۰۳ پس از شرکت در یک مناظره اقتصادی و اظهار نظر در موضوعاتی مانند مسکن، تورم، تحریم، بورس، خودرو، صندوق بازنشستگی در پایان به جمعبندی پرداختند که برای اطلاع مخاطبان بار دیگر آن را مرور می‌کنیم.

جلیلی: انتخاب با مردم است؛ بازگشت به ۸ سال تعطیلی کشور یا امتداد شهید رئیسی

به گزارش ایسنا، سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع‌بندی خود از مناظره دو ساعته‌ای که با مسعود پزشکیان دیگر کاندیدای این دوره از انتخابات داشت، اظهار کرد: مردم عزیز ایران دوباره وقت انتخاب است. انتخاب بین بازگشت به ۸ سال تعطیلی کشور یا امتداد شهید رئیسی در احیای کارخانه‌ها، بین سپردن کشور به محفل‌های پنهان قدرت یا امتداد راه حضرت امام راحل در اعتماد به توده‌های مردم، بین اداره کشور با لابی و گعده‌های کم‌مایه سیاسی یا امتداد راه رهبر انقلاب در سپردن نقش‌ها به جوانان خوش فکر خسته از سیاست‌زدگی‌ها، بین بازگشت به دوران بهانه‌ها در رفتن از زیر بار مسئولیت‌ها یا انتخاب مسئولیت‌پذیری و تلاش جهادی برای حل مشکلات، بین ترسیدن از اخم کدخدا و تعطیلی چرخ کشور یا ایستادن هوشمندانه و فعالانه تا آنجا که دشمن به شکست فاحش اعتراف کند.

وی افزود: اکنون وقت اتلاف فرصت‌ها نیست، اکنون نقش‌آفرینی برای جبران هشت سال رشد صفر، رکود، رشد منفی، بربادرفتن سرمایه‌ها، نابودکردن فناوری‌ها و ازبین بردن اعتمادها است. برای جبران هشت سال بهانه‌تراشی و فرار از مسئولیت. می‌گفتند بدون اف‌ای‌تی‌اف نمی‌توان واکسن کرونا خرید اما شد. می‌گفتند بدون توافق جدید نمی‌توانیم نفت بفروشیم اما شد. می‌گفتند بدون برقراری رابطه با فلان قدرت نمی‌توان صادرات غیرنفتی را افزایش داد اما شد. می‌گفتند نمی‌شود به مردم زمین داد اما شد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: مردم عزیز اکنون وقت برای بهانه‌تراشی نداریم. یک جهان فرصت پیش‌روی ماست. با سرگرم شدن به اهداف دم دستی و ترفندهای سیاسی و دستکم گرفتن این فرصت‌ها و به سخره گرفتن آن‌ها و با نشناختن ظرفیت مردم این فرصت از دست می‌رود.

جلیلی تأکید کرد: تجربه ۳۵ سال کار من در سیاست خارجی من را به اینجا رسانده‌ است که حل این مسائل اشراف و شجاعت ایستادن مقابل فساد داخلی و فشار خارجی می‌خواهد. با جهش در تولید و نقش‌آفرینی مردم، در عدالت، در فناوری‌های پیشرفته و در روابط گسترده با جهان و معطل دو سه قدرت نماندن. این راه‌حل پشتوانه مردمی می‌خواهد.

وی افزود: هنوز هیچ نشده صدایشان علیه من بلند شده است چون می‌دانند وقتی بیایم به حساب آنان خواهم رسیم. به حساب شرکت‌های دولتی، ولخرجی، اسراف و رانتخواری خواهم رسید. به حضور شما مردم و با پشتوانه شما این مسائل را دنبال می‌کنم.

جلیلی تأکید کرد: جریانی که حد توانایی ایران را آبگوشت بزباش می‌داند، همچنان در حال تهدید توانایی ایران بزرگ است. با چه توان و نیرویی می‌خواهد نگرانی شما را برطرف کند؟ وقتی اعتقاد به نیروی مردم ندارد و به مردم تکیه ندارد و وقتی جوانان را جمع می‌کنیم آنان را به سخره می‌گیرد همان هزاران نفری که ۱۰ سال مطالعه کرده‌اند اما آنان را به سخره می‌گیرد.

وی گفت: من کسی نیستم که در مواجهه با اولین مشکل بهانه بیاورم و با اولین دادوهوار دست از مبارزه با فساد بکشم و با اولین تشر خارجی جا بزنم و دست از حق مردم ایران برای داشتن فناوری‌های پیشرفته بردارم.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه