زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱۱
» اجتماعی » هشدار سازمان ثبت احوال درباره مدارک هویتی
تاریخ انتشار : 2024/07/01 - 13:07
 کد خبر: 170900
 1 بازدید

هشدار سازمان ثبت احوال درباره مدارک هویتی

سازمان ثبت احوال نسبت به انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی هشدار داد.

هشدار سازمان ثبت احوال درباره مدارک هویتی
به گزارش مهر، اسناد و مدارک هویتی، سند رسمی و اطلاعات هویتی هر شخص است و طبق ماده ۳۴ قانون ثبت احوال، افشای اطلاعات مذکور ممنوع است.
سازمان ثبت احوال اعلام کرد: اسناد ثبت احوال اصلی ترین سند هویتی شهروندان است و اطلاعات وقایع و احوال شخصیه افراد طبق قانون در آن به ثبت می‌رسد و سند رسمی کشور محسوب می‌شود.
این مدارک و اطلاعات از حساسیت بالایی برخوردار بوده و تمام افراد باید ضمن حفظ و نگهداری از این اسناد و اطلاعات، از انتشار اطلاعات و تصاویر مدارک هویتی خود در فضای مجازی جدا خودداری کنند.
افراد سودجو در فضای مجازی تحت عناوین مختلف فعالیت می‌کنند و در فرآیند ثبت‌نام مدارک هویتی شهروندان را اخذ نموده و با استفاده از این اسناد اقدام مجرمانه خود را انجام می‌دهند.
طبق قانون دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی توسط دستگاه‌های اجرایی ممنوع می‌باشد و دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق اهداف توسعه دولت الکترونیکی، استنادپذیری الکترونیکی، کمک به مقابله با سو استفاده‌های احتمالی و جعل اسناد هویتی، افزایش سلامت اداری و تسهیل ارائه خدمات به مردم، باید با اتصال به پایگاه سازمان ثبت احوال کشور نسبت به “احراز هویت برخط” اقدام و از اخذ کپی مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی) خودداری کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه