زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱۳
» اجتماعی » تصمیم درباره فروش ملک شهرداری تهران برای تسویه بدهی با بانک‌ها تا دو هفته آینده
تاریخ انتشار : 2024/06/02 - 13:34
 کد خبر: 170038
 13 بازدید

با رأی اعضای شورای شهر تهران صورت گرفت

تصمیم درباره فروش ملک شهرداری تهران برای تسویه بدهی با بانک‌ها تا دو هفته آینده

اعضای شورای شهر تهران تصمیم گیری درباره فروش یک ملک برای تسویه بدهی شهرداری تهران با بانک‌ها را به دو هفته آینده موکول کردند.

تصمیم درباره فروش ملک شهرداری تهران برای تسویه بدهی با بانک‌ها تا دو هفته آینده

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز بررسی یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص « مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله ملک متعلق به شهرداری را روی میز بررسی قرار دادند و ابوذر مختاری مدیرعامل سازمان املاک شهرداری تهران با بیان اینکه در راستای تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها این لایحه تقدیم شورای شهر شده است، گفت: همچنین برای تأمین منابع درحوزه حمل و نقل این زمین را برای تسوبه بدهی یکی از دو بانک تجارت یا شهر انتخاب کردیم‌ که کارشناسان برآوردی بیش از ۳ تا ۴ هزار میلیارد تعیین کرده و بر همین اساس باید از شورای شهر اجازه بگیریم.

وی با بیان اینکه متراژ زمین اصلاحی حدود ۲۰ هزار متر خواهد داشت و کمیسیون ماده ۵ رفته و ارزش افزوده آن مشخص شده و حدود بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان ارزش آن برآورد شده است، افزود: سرانه‌های ۷ گانه در این طرح دیده شده است و حداکثر ۱۵ طبقه و بارگذاری بیش از ۵ همت ارزش رمین است و با بارگذاری واگذار می‌شود.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در واکنش به سخنان مدیرعامل سازمان املاک شهرداری تهران گفت: درست است که بحث یک فوریت مطرح است؛ اما آیا می‌خواهید خام زمین را بفروشید و یا پروژه‌ای بر آن است؟

ناصر امانی عضو شورای شهر نیز بیان کرد: در جریان بررسی تفریغ بودجه شهرداری تهران پرسیدم که ۲۰ هزار میلیارد تومان واریز و برداشت درسال ۱۴۰۲ چیست که دوستان گفتند بابت تسویه با بانک‌هاست، حالا آیا شهرداری می‌خواهد با تهاتر ملک بدهی بدهد یا واریز و برداشت ملک؟ یعنی هم مجوز تسویه با تهاتر و هم واریز و برداشت؟ که تناقض دارد؟

مهدی اقراریان نیز در واکنش به این لایحه با تأکید بر اینکه بارها اعلام کردم که نباید شهرداری به شورا نگاه یکطرفه داشته باشد و هر لایحه‌ای که به شورای شهر تهران میفرستند با این تصور که نصف به اضافه یک رأی در شورا دارند نسبت به پاسخگویی بی توجه هستند، گفت: عددهای مختلفی از سوی آقای زاکانی بیان می‌شود و در مورد بدهی نیز عددهای گوناگون مطرح کرده‌اند و اگر گزارش بدهی‌ها را بدهند ما فوریت را مشخص می‌کنیم که آیا باید ملک ۵ هزار میلیارد تومانی فروخته شود؟ و شرایط فوق العاده ما تا پایان انتخابات خواهد بود؛ چراکه شهردار تهران برای ریاست جمهوری با وجود پیش بینی ما ثبت نام کردند و حالا بابد صحبت کرد و تا پایان تعیین تکلیف انتخابات در مورد مصوبات شورا دقت نظر داشته باشیم و تا زمانی که به ابهامات پاسخ داده نشده است دقت کنیم و پیشنهاد می شود این مسئله به صورت عادی بررسی شود.

حبیب کاشانی نیز با اشاره به تعطیلات پیش رو گفت: پیشنهاد می‌شود که این لایحه به صورت عادی بررسی شود تا کارشناسان ما بتوانند بعد از این تعطیلات لایحه را بررسی کنند.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران نیز با جمع بندی سخنان اعضای شورای شهر تهران با بیان اینکه وقتی مدیریت شهری را در دوره چهارم تحویل دادیم حدود ۱۵ همت بدهی داشتیم و گفتیم که بدهی به بانک‌ها برای ساخت مترو بود، گفت: این استقراض به نفع شهر بود چرا که اگر میخواستیم سال بعدش مترو را بسازیم‌، قطعا چندبرابر اعتبار لازم بود.

وی با بیان اینکه باید ظرف دو هفته این لایحه در کمیسیون بودجه شورای شهر بررسی شود و بعد در صحن شورای شهر بررسی شود، گفت: روش کار و نحوه قیمت گذاری نیز باید توصیح داده شود و پیشنهاد می‌شود که این لایحه بعد از بررسی کارشناسی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران و دو هفته دیگر این لایحه را بررسی کنیم.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران به پیشنهاد مهدی چمران رئیس شورای شهر تهرام مبنی بر برگشت لایحه مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله یک ملک رأی مثبت دادند و لایحه به کمیسیون تخصصی برگشت داده شد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه