- برگزاری آیین امضای تفاهمنامه همکاری چند جانبه در حوزه ماشینها و صنایع تبدیلی غذایی کشاورزی در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
- توئیت جدید مصطفی پورمحمدی درباره انتخابات ریاست جمهوری
- آمار عجیب مزاحمت تلفنی برای اورژانس!
- به این افراد هرگز نباید فرصت دوباره بدهید
- بهترین شغلهای ۱۰ سال آینده ایران
- رأی پزشکیان و جلیلی چند درصد واجدان شرایط است؟
- هشدار سازمان ثبت احوال درباره مدارک هویتی
- دریافت پول برای ثبت نام در مدارس دولتی؛ ممنوعیتی که روال است
- رمزارز دیجیتالی که ۸۰۰ درصد رشد ثبت کرد
- «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول»؛ مردم چه کاری باید انجام دهند؟
- تبلیغات نامزدهای راه یافته به دور دوم آغاز شد
- ادامه جستجو برای یافتن پیکر کارگران در معدن شازند اراک
- آژانس انرژی اتمی: ایران چهار آبشار سانتریفیوژ جدید در فردو نصب کرد
- نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری / انتخابات به مرحله دوم کشیده شد / پزشکیان – جلیلی ، جمعه آینده
- خبرهای خوبی از احسان علیخانی و جوکرش به گوش نمیرسد!
» اجتماعی
» دو سناریوی تعیین نرخ کرایه مترو، اتوبوس و تاکسی پایتخت برای ۱۴۰۳
تاریخ انتشار : 2024/02/19 - 11:41
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اعلام کرد
دو سناریوی تعیین نرخ کرایه مترو، اتوبوس و تاکسی پایتخت برای ۱۴۰۳
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد که شورای شهر تهران در تعیین نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی پایتخت برای سال آینده دو سناریو در نظر گرفته است.
![دو سناریوی تعیین نرخ کرایه مترو، اتوبوس و تاکسی پایتخت برای ۱۴۰۳](https://tadbiretazenews.ir/wp-content/uploads/62919866-629x330.jpg)
جعفر تشکری هاشمی در گفتوگو با ایسنا، در مورد نحوه بررسی لوایح تعیین نرخ و بهای کرایه وسایل حمل و نقل عمومی از طراحی دو سناریو برای افزایش قیمت نرخ کرایههای تاکسی خبر داد و گفت: میتوان به مانند هر سنوات گذشته، نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی را به یک نسبت با توجه به نرخ تورم اعلامی از سوی مراکز رسمی افزایش داد.
وی ادامه داد: در سناریوی دوم که مدنظر ما در کمیسیون است، نرخ کرایهها را میتوان با توجه به مشکلات موجود و در راستای کمک به شهروندان در نظر داریم و برای وسایل حمل و نقل عمومی همچون مترو و اتوبوسهای «بی آرتی» که متعلق به شهرداری تهران است حداقل ترین نرخ ممکن برای افزایش نرخ کرایه را در تعیین کرده و آن را بپذیریم.
وی با بیان اینکه نرخ حداقلی افزایش کرایه مترو و BRT در حالی است که حتی از نرخ تورم اعلام شده نیز کمتر خواهد بود، ادامه داد: شورای شهر میتواند تا نرخ رسمی تورم اعلامی نسبت به افرایش نرخ کرایهها اقدام کند؛ اما در مورد وسایل حمل و نقل عمومی متعلق به شهرداری تهران افزایش نرخ کرایه برای سال جدید در حداقلی ترین عدد ممکن خواهد بود اما در مورد بخش خصوصی باید اعتدال را رعایت کرد.
تشکری هاشمی تأکید کرد: باید در مورد وسایل نقلیه متعلق به بخش خصوصی همچون تاکسی یا اتوبوسهای متعلق به بخش خصوصی تصمیم عادلانه گرفته شود، بهگونهای که هم برای مردم هزینهها قابل تحمل باشد و هم بخش خصوصی زیان نکند که دچار بی میلی برای ارائه خدمات نشوند و در راستای حمایت از صاحبان این مشاغل شاهد رشد معقول نرخ کرایه خواهیم بود.
وی ضمن انتقاد از دیرکرد ارائه لایحه نرخ کرایه های اتوبوس، مترو و تاکسی از سوی شهرداری تهران به شورای شهر، گفت: عملاً شهرداری تهران با دیرکرد در تحویل لوایح، نباید زمان بررسی دقیق شورای شهر را بسوزاند؛ البته حتی اگر دیر برسد هم تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در بررسی دقیق نرخ کرایهها خللی ایجاد نشود.
به گزارش ایسنا، در سال جاری نیز با مصوبه شورای شهر تهران نرخ کرایه مترو ۲۵ درصد، نرخ کرایه اتوبوس حدود ۴۰ درصد و نرخ کرایه تاکسی نیز به صورت میانگین ۴۵ درصد تصویب شد.
برچسب ها : مترو , نرخ کرایه 1403 , نرخ کرایه مترو , کرایه اتوبوس , کرایه تاکسی , کرایه مترو
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
![](https://tadbiretazenews.ir/dl/بنر.jpg)
آخرین اخبار
ارسال دیدگاه
آخرین خبرمطالب بیشتر