زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱۰
» اسلایدر اصلی » نماینده مجلس: صفر تا صد فناوری هسته‌ای را در ایران داریم
تاریخ انتشار : 2023/04/27 - 14:10
 کد خبر: 158319
 39 بازدید

نماینده مجلس: صفر تا صد فناوری هسته‌ای را در ایران داریم

عضو کمیسیون انرژی مجلس اتمی با بیان اینکه امروز ما صفر تا صد فناوری هسته‌ای را در کشور داریم، گفت: البته صد را بالقوه داریم، اما بالفعلش نکردیم.

نماینده مجلس: صفر تا صد فناوری هسته‌ای را در ایران داریم


به گزارش ایسنا فریدون عباسی ۶ اردیبهشت در همایشی با عنوان روند پیشرفت دانش و فناوری هسته‌ای که در تالار اجتماعات دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه در طی سال‌های متمادی، مجموعه‌ای از اساتید و دانشگاه‌ها در حوزه انرژی اتمی تلاش کردند، اظهار کرد: در دوره ریاست غلامرضا آقازاده در سازمان انرژی اتمی، نخبگان کشور از دانشگاه‌های بزرگ و درجه یک در این سازمان جذب می‌شدند، اما با حضور من، بیشتر بر کسب تجربه در کارگاه‌های آموزشی تاکید کردیم و جذب منحصر به نخبگان دانشگاه‌های برتر نشد.

وی با اشاره به جهش ایجاد شده در زمان آقازاده و غنی‌سازی اورانیوم، بیان کرد: شهید احمدی روشن و امثال او در همین مراکز رشد کردند. با نظر اساتید برجسته همچون دکتر علی‌محمدی، طراحی ارشد و دکترای شتاب دهنده را انجام دادم و در این دوره تدریس کردم. از آن رشته هم اکنون حداقل ۱۰ نفر دکترا و حدود ۳۰ نفر کارشناسی ارشد با هم در حال کار هستند و اولین شتابدهنده داینامترون را در کشور ساختند. بنابراین آموزش بسیار اهمیت دارد و در کنار آموزش مفاهیم علمی، باید شجاعت هم به دانشجویان آموخت.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه