زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱۸
» تله تایپ » پیرهادی ،نایب رئیس فراکسیون انقلاب: می‌خواهیم ‌شرایط حضور همه گروه‌های سیاسی را در انتخابات تسهیل کنیم
تاریخ انتشار : 2023/04/08 - 16:52
 کد خبر: 158056
 46 بازدید

پیرهادی ،نایب رئیس فراکسیون انقلاب: می‌خواهیم ‌شرایط حضور همه گروه‌های سیاسی را در انتخابات تسهیل کنیم

#محسن_پیرهادی،نماینده مردم تهران در مجلس با اعلام اینکه اصلاح قانون #انتخابات اولین دستورکار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در سال جدید است،گفت:تلاش و عزم نمایندگان اصلاح قانون انتخابات مجلس است و برگزاری انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ بر اساس اصلاح قانون انتخابات دغدغه جدی نمایندگان است.

پیرهادی ،نایب رئیس فراکسیون انقلاب: می‌خواهیم ‌شرایط حضور همه گروه‌های سیاسی را در انتخابات تسهیل کنیم


به گفته پیرهادی از امروز بررسی موارد ارجاعی شده از صحن علنی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور کارشناسان مرکز پژوهش ها و دستگاه‌ها ذیربط در کمیسیون شوراها- به عنوان کمیسیون تخصصی – آغاز می شود.
در طرح اصلاح قانون انتخابات به دنبال اصلاح قانون در جهت منافع مردم و مشارکت بیشتر هستیم و قصد ما تقویت و تسهیل شرایط حضور همه گروهها و جناح های سیاسی معتقد و ملتزم به نظام در کارزار انتخابات مجلس دوازدهم است.
اصلاح قانون انتخابات مجلس ضرورت مغفول مانده ای است که به رغم ورود ادوار گذشته مجلس تاکنون میسر نشده و هر دوره به دلیل تلاقی کردن با سال آخر کاری مجالس شورای اسلامی ناکام مانده است .
در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس یازدهم نیز به دلیل اینکه یکی از بندها بر ضرورت استعفای برخی مسئولان برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات مجلس ۶ ماه قبل از شروع رسمی زمان ثبت نام ها تاکید می‌کند به این معنا که داوطلبان حضور در انتخابات پیش رو باید تا پایان اردیبهشت و نهایتا نیمه اول خرداد ماه از سمت هایی در قانون آمده اعلام استعفا کنند بر همین اساس این چالش مطرح است که اگر این طرح ۷۲ ماده ای تا فرودین ماه نهایی نشود بازهم اصلاح قانون انتخابات مجلس به انتخابات مجلس دوازدهم نرسد.
ما درکارگروه اصلاح قانون انتخابات به صورت ویژه مشغول بررسی موارد ارجاعی این طرح از صحن مجلس هستیم و برای سرعت گرفتن روند بررسی موضوعات را با حضور کارشناسان نمایندگان دستگاههای ذیربط از جمله کارشناسان شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در دستور کار داریم .


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه