زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۶/۴
» اجتماعی » ۵۵ ناظر بهداشتی دامپزشکی هرمزگان در ایام نوروز و رمضان فعال هستند
تاریخ انتشار : 2022/03/17 - 20:48
 کد خبر: 148679
 613 بازدید

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان خبر داد :

۵۵ ناظر بهداشتی دامپزشکی هرمزگان در ایام نوروز و رمضان فعال هستند

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: ۵۵ ناظر بهداشتی شامل دامپزشک و کارشناسان نظارت بهداشتی و ۱۶ نفر روحانی آموزش دیده به عنوان ناظران شرعی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بر فرآورده های خام دامی در استان نظارت و کنترل دارند.

۵۵ ناظر بهداشتی دامپزشکی هرمزگان در ایام نوروز و رمضان فعال هستند

دکتر محمد جانباز در نشست خبری افزود: طرح ملی تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی در ایام پایانی سال، تعطیلات نوروز۱۴۰۱ و ماه مبارک رمضان از روز گذشته ۱۵ اسفندماه جاری در این استان آغاز شده است و تا نیمه اردیبهشت ماه سال آینده ادامه داد.

وی بیان داشت: همچنین در این مدت ۲۹ گروه بهداشتی فعال ثابت و سیار از کارشناسان بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تولید، نگهدای و عرضهمواد خام دامی در استان هرمزگان نظارت دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان برخورد قانونی می شود.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان اظهارداشت: در این ایام ناظران و بازرسان دامپزشکی بر تمامی قصابی ها، مرغ فروشی ها، رستوران ها وکشتارگاه های صنعتی و سنتی که زیرنظر اداره کل دامپزشکی هرمزگان هستند، نظارت می کنند.

دکتر جانباز تاکید کرد: عرضه و فروش هرگونه فرآورده خام دامی از جمله مرغ، ماهی، گوشت قرمز و آلایش خوراکی دام و طیور به صورت فلهفروشی و دوره گردی و خارج از ضابطه اداره کل دامپزشکی ممنوع بوده و نیاز است شهروندان برای حفظ سلامت خود و خانواده تنها ازکشتارگاه ها و مراکز مجاز و بهداشتی مورد تایید این اداره کل تهیه کنند.

وی در ادامه از تمامی دستگاه های مسوول از جمله تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی استان خواست در ایامتعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان در ارتقای بهداشت و حفظ زنجیره تامین و توزیع و مصرف مواد غذایی به ما کمک کنند که در این ایاممشکلی نداشته باشیم.

وی همچنین از تمامی شهروندان هرمزگانی خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره گویای ۱۵۱۲ تماس بگیرند و یا به شبکه هایدامپزشکی شهرستان ها تماس گرفته و مراجعه کنند.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان همچنین در خصوص توصیه برای خرید ماهی قرمز سفره عید نیز گفت: هنوز دستورالعملی در این زمینه ابلاغنشده است اما از مردم خواستاریم ماهی قرمز را از مراکز معتبر و مجاز بهداشتی زیرنظر دامپزشکی تهیه کنند.

دکتر جانباز یادآورشد: ماهی نباید درهنگام خرید بی‌حال یا با شنای غیرطبیعی و دارای علائمی از جمله لکه‌های سفید روی پوست بدن،برآمدگی شکم، پولک‌های غیرطبیعی، پوسیدگی باله‌ها و بیرون زدگی چشم باشد.

نظارت فرآورده های خام دامی درهرمزگان با هدف تامین غذای سالم صورت می گیرد

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی هرمزگان نیز گفت: نظارت بر فرآورده های خام دامی با هدف حفظسلامت مصرف کنندگان، حفظ بهداشت عمومی و تامین غذای سالم درسطح استان هرمزگان انجام می شود و از شهروندان خواستاریم موادپروتیئنی خود را از مراکز مجاز و مورد تاکید دامپزشکی خریداری کنند.

سید امیر مختار بهاری افزود: در طرح تشدید نظارت های بهداشتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان که از ۱۵ اسفند جاری تا ۱۵ اردیبشهتسال آینده اجرا می شود، ۲۹ گروه ثابت و سیار همراه با ۵۵ نفر دامپزشک و کارشناس نظارت بهداشتی به عنوان ناظران شرعی و ۱۶ نفرروحانی آموزش دیده به عنوان ناظران شرعی فعالیت خواهند داشت.

وی بیان داشت: علاوه بر این ۱۹۳ ناظر بخش خصوصی نیز در این ایام نظارت کامل بر یکهزار و ۵۰۰ واحد شامل مراکز تولید، نگهداری وعرضه مواد غذایی  به جز مراکز توزیع در سطح شهر را برعهده دارند.

این مسوول خاطرنشان کرد: در طرح ملی تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی هرمزگان از ظرفیت سایر دستگاه های همکار همچونتعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی نیز استفاده می کنیم.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , انتخاب سردبیر , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه