زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۵/۱
» بین الملل » ظاهرا ترامپ می‌خواهد فرودگاهی به نامش ثبت شود
تاریخ انتشار : 2020/12/23 - 13:54
 کد خبر: 127499
 63 بازدید

ظاهرا ترامپ می‌خواهد فرودگاهی به نامش ثبت شود

رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا با گره زدن نام خود به ساختارهای عظیم، انگشت نمای خاص و عام شده و به نظر می‌رسد پس از ترک کاخ سفید نیز این جاه‌طلبی‌هایش تغییر نخواهند کرد.

ظاهرا ترامپ می‌خواهد فرودگاهی به نامش ثبت شود

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دو تن از معاونان دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا به روزنامه دیلی بیست گفتند، ترامپ در فکر این است که چطور فرودگاهی را به نام خود ثبت کند.

ظاهرا از ترامپ خواسته شده تا اطمینان حاصل کند که هر کدام از فرودگاه‌هایی که به نام وی می‌شوند، قبلا شهرت بدی نداشته باشند و در وضعیت بدی نبوده باشند.

روزنامه دیلی بیست این ادعاها را گزارش داد و نوشت: تمرکز ترامپ بر نام‌گذاری فرودگاه حاکی از آن است که فکر و ذهنش درگیر عناصر تشریفاتی شده که زندگی پس از ریاست جمهوری را همراهی می‌کنند. این مساله همچنین نشان می‌دهد که شیفتگی ترامپ به داشتن تکه‌هایی از زیرساخت‌ها که به نام او مزین شده باشد با حضورش در قدرتمندترین جایگاه جهان به هیچ وجه کمرنگ نشده است.

ظاهرا ترامپ می‌خواهد این فرودگاه که به نامش ثبت می‌شود یک فرودگاه ملی یا بین‌المللی باشد درست همانند فرودگاه ملی ریگان در واشنگتن.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که ترامپ بیشتر تمایل دارد نامش بر روی چیزی که کمتر ثابت و ایستا باشد اما همچنان به نوعی فرودگاه باشد، ثبت شود. معاونین ترامپ ظاهرا شنیده‌اند که وی بلند بلند از خود می‌پرسیده که چه نوع ناو هواپیمابری را به نام خودش ثبت کند.

ظاهرا ترامپ امیدوار است وفادارانش در دولت‌های ایالتی و فدرال به وی در ثبت نامش بر سازه‌ها پس از خروج از کاخ سفید کمک کنند.

این نخستین باری نیست که ترامپ درخصوص اینکه چطور طرفدارانش وی را پس از ترک کاخ سفید جاودانه خواهند کرد، اقدام کرده است.

“کریستی نوئم”، فرماندار داکوتای جنوبی اوایل سال جاری میلادی گفته بود، ترامپ از وی پرسیده چطور می‌تواند تصویر صورت خود را به یادبود ملی کوه راش‌مُر اضافه کند.

وی گفته بود: زمانی که با ترامپ دیدار داشتم به او گفتم که شما باید هر از گاهی به ایالت داکوتای جنوبی سفر کنید ما در آنجا کوه راش‌مُر را داریم. ترامپ در پاسخ گفت که می‌دانید آرزوی من این است که تصویری از چهره‌ام در یادبود ملی کوه راش‌مُر ساخته شود؟ من شروع به خندیدن کردم اما ترامپ اصلا نخندید. او این حرف را کاملا جدی گفته بود.

ایوانکا ترامپ، دختر بزرگ دونالد ترامپ حتی عکسی را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت که به نظر می‌رسید سردیس پدرش نیز در این یادبود ملی گنجانده شده است.

این در حالی است که ترامپ هر گونه علاقه برای اضافه شدن طرح صورتش به این یادبود را رد کرد اما گفت که از این ایده حمایت می‌کند.

یادبود ملی کوه راش‌مُر یک پارک و یادبود ملی در ایالت داکوتای جنوبی است که به خاطر مجسمه‌های حکاکی‌شده چهار رئیس جمهور آمریکا مشهور است. این مجسمه‌ها، شمایل کامل ندارند و تنها سرهای رئیس جمهوران آمریکا در ۶۰-فوت (۱۸-متر) می‌باشد که عبارت هستند از آبراهام لینکلن، تئودور روزولت، توماس جفرسون، و جرج واشنگتن.


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه