زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱۴
» بین الملل » انتقاد ترامپ از محدودیت‌های شدید قرنطینه انگلیس همزمان با شیوع نوع جهش‌یافته ویروس کرونا
تاریخ انتشار : 2020/12/20 - 14:28
 کد خبر: 126433
 83 بازدید

انتقاد ترامپ از محدودیت‌های شدید قرنطینه انگلیس همزمان با شیوع نوع جهش‌یافته ویروس کرونا

دونالد ترامپ از تصمیم انگلیس مبنی بر تحمیل محدودیت‌های جدید قرنطینه، پیش از کریسمس و بعد از پیدا شدن نوع جدید از ویروس کرونا در این کشور، انتقاد کرد.

انتقاد ترامپ از محدودیت‌های شدید قرنطینه انگلیس همزمان با شیوع نوع جهش‌یافته ویروس کرونا

به نقل از دیلی‌میل، نخست‌وزیر انگلیس روز شنبه اعلام کرد لندن و بخش‌هایی از جنوب شرق بریتانیا وارد “قرنطینه رده ۴” می‌شوند که بالاترین سیستم هشدار ویروس کرونا در انگلیس است و از نیمه‌شب آغاز می‌شود.

اقدامات سخت‌گیرانه جدید، که بر ۱۸ میلیون نفر تأثیر می‌گذارد، به معنی آن است که تمام کسب‌وکارهای غیرضروری باید تعطیل کنند و شهروندان باید تا ۳۰ دسامبر (10 دی)، زمانی که مقامات به بررسی شرایط می‌پردازند، در خانه بمانند.

این اقدامات در حالی اجرایی می‌شوند که تعداد مبتلایان در منطقه افزایش یافته که به تصور پزشکان، از نوع جدید و سریع‌الانتشار ویروس کرونا تغذیه می‌شود که قابلیت انتقال آن ۷۰ درصد بیشتر از انواع کنونی این ویروس است و ممکن است در حال حاضر نیز به سایر کشورها رسیده باشد.

اگر چه تصور نمی‌شود این نوع جدید ویروس کشنده‌تر باشد، نژاد جهش‌یافته آن، ترس از شیوع بالقوه در آمریکا را به وجود آورده که در حال حاضر نیز با نرخ رکوردشکن موارد بستری و مرگ و میر مرتبط با ویروس، دست و پنجه نرم ‌می‌کند.

با این حال دونالد ترامپ روز شنبه تصریح کرد که آمریکا تصمیم جانسون را دنبال نمی‌کند.

در همین رابطه و در واکنش به اخبار، رئیس جمهور آمریکا در توییتی نوشت: ما نمی‌خواهیم قرنطینه داشته باشیم. درمان نمی‌تواند بدتر از خود مشکل باشد!

ترامپ مکرراً ابراز کرده که به خاطر اقتصاد و مشکلات کسب‌وکارها، مخالف تحمیل یک قرنطینه سراسری دیگر است.

“پاتریک والانس”، مقام ارشد علمی بریتانیا روز شنبه اظهار کرد که نژاد جدید ویروس، طی دو هفته اخیر باعث افزایش تعداد مبتلایان در انگلیس شده و ممکن است همین حالا هم به دیگر مناطق راه یافته باشد.

والانس گفت: شیوع این ویروس آغاز شده، سریع در حال حرکت است و به طور اجتناب‌ناپذیری به افزایش شدید در پذیرش‌های بیمارستانی می‌انجامد.

وی ادامه داد: ما گمان می‌کنیم این نژاد از ویروس در دیگر کشورها هم باشد. ممکن است سرمنشأ آن اینجا باشد؛ هنوز مطمئن نیستیم.

اخبار گونه جدید ویروس کرونا با شیوع سریع، در حالی مطرح می‌شود که بریتانیا و آمریکا هفته گذشته برای نخستین بار واکسن‌های کووید ۱۹ خود را عرضه کردند.

والانس گفت تاکنون شواهی مبنی بر آنکه جهش‌یافتگی ویروس تأثیر واکسن را خنثی می‌کند، وجود نداشته است.


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه