زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱۷
» انرژی » تقدیر از نقش آفرینان کنترل حادثه واحد آروماتیک
تاریخ انتشار : 2020/12/08 - 16:53
 کد خبر: 124972
 83 بازدید

همزمان با توليد در واحد اروماتيك ‌پتروشیمی بندرامام صورت گرفت

تقدیر از نقش آفرینان کنترل حادثه واحد آروماتیک

مراسم تقدير و تجليل از كاركنان و روسای فعال در كنترل حادثه آتش سوزی واحد آروماتيك با حضور مديرعامل پتروشيمی بندرامام و ديگر مديران ارشد شرکت در سالن كنفرانس این مجتمع، برگزار شد.

تقدیر از نقش آفرینان کنترل حادثه واحد آروماتیک

به گزارش  پایگاه خبری تدبیرتازه نیوز به نقل از روابط عمومی پتروشيمی بندرامام، در اين مراسم حميدرضا رستمی ضمن تشكر و قدردانی از واكنش سريع و به موقع كاركنان بهره برداری و آتش نشانان در كنترل و اطفاء‌ حرفه‌ای آتش ناشی از پارگی خط خروجی راكتورهای بخش پالايشگاهی واحد آروماتيك، اظهار داشت: اين حادثه بالقوه می‌توانست به عواقب ناگواری در اين واحد منجر شود كه بحمدالله با اقدام سريع و به موقع كاركنان،‌ حادثه كنترل و خطر گسترش آتش به ساير واحدها و مخازن مهار شد.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام افزود : اقدام آتش نشانان سبب شد از تجهيزات ثابت نظير استراكچر ، راكتور ، برج‌ها و ظروف تحت فشار از آسيب‌های احتمالی ناشی از آتش ايمن بمانند. از سوی ديگر موضوع كنترل آتش، اطفاء و تجربيات حاصله در اين حادثه در قالب برگزاری كلاس‌های آموزشی كارگاهی به كارشناسان و كاركنان ديگر شركت‌های پتروشيمی منطقه منتقل شد.

وی ادامه داد: با اقدامات اجرايی و تعميراتی صورت گرفته ، بخش‌های توليدی واحد آروماتيك  در مدار توليد قرار گرفتند به همین منظور از تمامي مديران و كاركنان تعميرات و بهره‌برداری تشكر و قدردانی می‌شود.

مهندس رستمی در پایان با توجه به کهولت و فرسودگی واحدهای تولیدی مجتمع ، توجه هرچه بیشتر و دقیق‌تر مدیریت های مرتبط به منظور نگهداری و تعمیرات واحد‌های عملیاتی را خواستار شد.

شايان ذكر است در دوم آبان ماه سال جاری، يكی از خطوط حامل هيدروژن واحد آروماتيك بر اثر رپچر دچار حريق و با حضور به موقع و عكس العمل مناسب نيروهای بهره برداری ، ايمنی و آتش نشانی اين حادثه تحت كنترل قرار گرفت و اطفاء شد.


برچسب ها :
دسته بندی : انرژی
ارسال دیدگاه