زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱۴
» بانک و بیمه » آموزش بانکداری الکترونیکی به کودکان از طريق بازی
تاریخ انتشار : 2020/12/08 - 10:42
 کد خبر: 124872
 86 بازدید

گفت‌و‌گوی پایگاه خبری تدبیرتازه نیوز با فرزانی، عضو هيات علمی موسسه عالی آموزش بانکداری بانک مرکزی

آموزش بانکداری الکترونیکی به کودکان از طريق بازی

در روزهایی که بچه‌ها باید تا حد امكان برای رعایت ایمنی خود و جلوگیری ازابتلا به ویروس کرونا درخانه بمانند، اپلیکیشن«هپ» کانون جوانه‌های بانک ملی ایران می‌تواند فضایی شاد ومفرح برای آموزش و سرگرمی آنها باشد.

آموزش بانکداری الکترونیکی به کودکان از طريق بازی

داود نوریان خبرنگار تدبیرتازه نیوز- «هپ» کانون جوانه‌های بانک ملی ایران در کنار ایجاد محیطی سرگرم‌کننده، دارای بخش‌های جذاب و آموزشی مانند مدرسه اقتصادی، مدرسه هوش مصنوعی، مدرسه کارآفرینی، مدرسه حقوقی، مدرسه همیار پلیس، بازی، فیلم و کارتون، قصه و آهنگ و… است که می‌تواند برای بچ‌ها آموزش و سرگرمی را به صورت یکجا فراهم کند.

در بخش «بازی» این اپلیکیشن، کاربر علاوه بر تفریح و سرگرمی با فضای کسب و کار و مفاهیم اقتصادی آشنا می‌شود و در بخش «فیلم و کارتون» در کنار نمایش کارتون‌های روز دنیا، می‌توانند با انیمیشن‌های جذاب، مفاهیم اقتصادی و مالی را نيز آموزش ببینند.

«مدرسه اقتصادی» یکی از بخش‌های این اپلیکیشن است که اطلاعات بانکی و اقتصادی را در قالب ویديوهای جذاب و دیدنی به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد. «مدرسه هوش مصنوعی» با در اختیار گذاشتن ویديوهای آموزشی در خصوص ساخت روبات، خلاقیت نوجوانان را در زمینه‌های روباتیک افزایش مي‌دهد و کاربر پس از شرکت در آزمون‌های مجازی و کسب نمره قبولی می‌تواند در کلاس‌های حضوری آموزشی ساخت روبات نیز شرکت کند.

«مدرسه کارآفرینی» بر محور آموزش و توانمندسازی کارآفرینان نوجوان در محورهای توسعه مهارت‌های فردی، سازمانی، بازرگانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده و در قالب فیلم، موشن‌گرافی، اینفوگرافی و متون آموزشی است.

کودکان با بازی به بانکداری علاقه‌مند می‌شوند

فرزانی، عضو هيات علمی موسسه عالی آموزش بانکداری بانک مرکزی درخصوص آموزش بانکداری از سنین کودکی به خبرنگار ما گفت: تمام دنیا به سمت الکترونيکی شدن شعب گام برداشته‌اند و از مزایای دیجیتالی شدن استفاده می‌کنند و تمام کارهای پرداختی خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند.

وی در ادامه افزود: فعالیت الکترونیکی شدن بانک‌ها به کاهش نقدینگی کمک خواهد کرد و وقتی از سنین کودکی آموزش داده شود فرهنگ‌سازی نیز می‌شود. در این اقدام، کودکان با اقدامات الكترونیکی بانکی و همچنین پول الکترونیکی نيز آشنا خواهند شد و کار با کیف پول الکترونیکی را آموزش خواهند دید و پرداخت‌های تجاری را می‌شناسند و با کاربردهای دیگر دنیای دیجیتالی آشنا خواهند شد.

این عضو هيات علمی موسسه عالی آموزش بانکداری بانک مرکزی در خصوص اینکه بانکداری الکترونیکی می‌تواند شفاف‌سازی داشته باشد نیز گفت: این کار باعث می‌شود تا شفافیت در بانکداری ایجاد شود و به نوعی از پولشویی جلوگیری خواهد کرد زيرا تراکنش‌هاي مالی مشخص هستند.

وی در ادامه درباره دیجیتالی شدن و آینده بانکداری الکترونیکی نیز افزود: البته قبل از اینکه به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنیم باید بستر امنيت را نیز فراهم سازیم که موضوعات مربوط به بانکداری الکترونیکی به راحتی صورت گیرد.

این عضو هيات علمی موسسه عالی آموزش بانکداری بانک مرکزی در خصوص نحوه آموزش بانکداری الکترونیکی به کودکان نیز بيان كرد: آموزش کودکان همانند بزرگسالان نیست که بتوان به آنها به صورت مستقیم آموزش داد بلكه باید کودکان را با بازی و موضوعات هیجان‌انگیز به رقابت و آموزش ترغیب کنیم زيرا کودکان علاقه به بازی دارند و این کار برایشان مهیج است.

وی در پایان درباره اینکه بانکداری الکترونیکی می‌تواند هزینه‌های شعب را کاهش دهد نیزگفت: این کار از سوی بانک باعث می‌شود که کودکان  و نوجوانان از حالا آموزش‌های لازم برای الکترونیکی شدن را ببینند. این آموزش‌ها باعث مي‌شود هزینه‌‌های شعب کاهش پیدا کند.


برچسب ها :
دسته بندی : بانک و بیمه
ارسال دیدگاه